Wat heb jij vandaag gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Het is in 2005 al aangekondigd.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 2878
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Geen probleem, wij hebben altijd dezelfde zender op staan, "M20 geluiden", en die verveelt nooit, geen iritante reclame of misselijk makende dj's met dito sidekicks.



En in de beide daylies is het dvb of radio.net, meestal dat laatste om iritante Nederlandse zenders te mijden.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
DAB+ gaat het ook niet redden ; streaming media (via 5G) biedt ook mogelijkheden voor radio. Alleen wel erg jammer dat het kwalitatief goede FM moet wijken voor nieuwe digitale diensten, want kwalitatief is DAB+ waardeloos, om over gecomprimeerde media zoals MP3 maar niet te spreken.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28550
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ergens in het voorjaar van 2021 reed ik even een kort rondje met de classic Mini van de bazin. Starten en prima lopen, maar al snel bleek de koppeling te haperen, werkte na een paar keer pompen weer even, maar de druk was daarna snel weer weg. Even zoeken en het bleek de hoofd/gever-cylinder te zijn die lekte. Het heeft een eeuwigheid geduurd (eh we hebben de auto in de tussentijd ook niet gemist haha) maar vorige week eindelijk gemonteerd. Wel grappig dat soort massaspul, kostte eerder een complete Bosch bougiekabelset € 13,95, nu had ik voor marginaal meer een nieuwe Ferodo hoofdcylinder met eigen reservoir.
Meestal zet ik het reservoir op druk maar ik had geen adapter voor het kleine doppie van dit reservoir, dus vandaag de zuiger er even opgezet om de overdaad aan lucht eruit te krijgen. Toen het leek alsof de luchtbellen wel een beetje verleden tijd waren werd het tijd om even te testen. Tik lopen na zowat een jaar stilstand maar dat wijten we aan het feit dat het een MPI versie is.
Koppeling greep aan zodra je het pedaal een millimeter liftte dus d'r zat nog wat lucht in. Uitgezet, nog uitgebreid extra ontlucht, nog een keer starten en testen. Nooit meer starten! Vreemd, misschien verzopen met het korte lopen, eerst even wat opruimwerk in de loods, kijken we straks nog wel een keer. Maar straks ook niet starten. Bougies eruit, kurkdroog. Okee, dan hebben we richting. Evengoed verbrandingskamers droog geblazen, alles weer geplaatst en nogmaals starten, al met in het hoofd het idee dat er geen brandstof kwam. Wat korte, lange en opvolgende startpogingen gedaan, geen enkele keer hoorde je de brandstofpomp primen of nalopen. Zou 'ie nu op dit moment overleden zijn?
Eerst maar eens zekeringen checken, in het mooie maar zowat onbereikbare Lucas doosje zitten maar liefst 4 hele glaszekeringen... lekker verticaal gemonteerd en bij verwijderen rolt er al gelijk een zekering uit. Dan maar eerst even de korte klap, zekering erin drukken en nog een poging... tik lopen! Tsssssss dus vanmorgen met een startpoging zat die zekering nog half en half op z'n plek, en bij de tweede startpoging schoot die los. Dat verzin je ook niet. Maar goed, koppeling weer okee, autootje loopt -als 'ie start- gelijk supernetjes op 4 pitten, voelt goed aan... ik zeg klaar voor de APK ergens maart of april en weer eens de weg op ermee!
Verder, ik beschreef al opruimwerk, met de overname een een forse partij voornamelijk gebruikte onderdelen vorig jaar puilde de loods aan alle kanten uit. Voor de kerst waren we al aan het uitzoeken geslagen en hebben we heel veel spul dat we niet verwachtten te gebruiken geruimd, veel van voor ons minder courant spul als E30 en E39, en vandaag bijv alle E21 onderdelen uitgespreid in de loods en netjes geordend in kratten gedaan. Lekker opgeruimd en we hebben weer een beetje een idee wat we allemaal hebben haha. Binnenkort wel een paar plaatjes.
Meestal zet ik het reservoir op druk maar ik had geen adapter voor het kleine doppie van dit reservoir, dus vandaag de zuiger er even opgezet om de overdaad aan lucht eruit te krijgen. Toen het leek alsof de luchtbellen wel een beetje verleden tijd waren werd het tijd om even te testen. Tik lopen na zowat een jaar stilstand maar dat wijten we aan het feit dat het een MPI versie is.
Koppeling greep aan zodra je het pedaal een millimeter liftte dus d'r zat nog wat lucht in. Uitgezet, nog uitgebreid extra ontlucht, nog een keer starten en testen. Nooit meer starten! Vreemd, misschien verzopen met het korte lopen, eerst even wat opruimwerk in de loods, kijken we straks nog wel een keer. Maar straks ook niet starten. Bougies eruit, kurkdroog. Okee, dan hebben we richting. Evengoed verbrandingskamers droog geblazen, alles weer geplaatst en nogmaals starten, al met in het hoofd het idee dat er geen brandstof kwam. Wat korte, lange en opvolgende startpogingen gedaan, geen enkele keer hoorde je de brandstofpomp primen of nalopen. Zou 'ie nu op dit moment overleden zijn?
Eerst maar eens zekeringen checken, in het mooie maar zowat onbereikbare Lucas doosje zitten maar liefst 4 hele glaszekeringen... lekker verticaal gemonteerd en bij verwijderen rolt er al gelijk een zekering uit. Dan maar eerst even de korte klap, zekering erin drukken en nog een poging... tik lopen! Tsssssss dus vanmorgen met een startpoging zat die zekering nog half en half op z'n plek, en bij de tweede startpoging schoot die los. Dat verzin je ook niet. Maar goed, koppeling weer okee, autootje loopt -als 'ie start- gelijk supernetjes op 4 pitten, voelt goed aan... ik zeg klaar voor de APK ergens maart of april en weer eens de weg op ermee!
Verder, ik beschreef al opruimwerk, met de overname een een forse partij voornamelijk gebruikte onderdelen vorig jaar puilde de loods aan alle kanten uit. Voor de kerst waren we al aan het uitzoeken geslagen en hebben we heel veel spul dat we niet verwachtten te gebruiken geruimd, veel van voor ons minder courant spul als E30 en E39, en vandaag bijv alle E21 onderdelen uitgespreid in de loods en netjes geordend in kratten gedaan. Lekker opgeruimd en we hebben weer een beetje een idee wat we allemaal hebben haha. Binnenkort wel een paar plaatjes.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1083
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gister in de zon een mooi ritje gemaakt.
Nederland en Drenthe waar ik meestal toer heeft echt mooie natuur.
Tijdens het rijden viel mij iets op wat ik vorig jaar ook door had. De binnen spiegel zit direct in mijn zicht bij een weg van rechts. Hebben jullie dat ook?
Nu reed ik met een jonge bijrijder en is het rondje na zo lang rust altijd rustig aan maar bij wegen van rechts moet ik echt langs de binnen spiegel kijken.
Zet binnenkort de losse recaro er weer in dan zit ik lager, denk dat minder wordt dan.
Accu zaterdag al bijgeladen, 3x starten.
De accumulator houdt de boel niet lang genoeg op druk denk ik,maar wel snel lopen zoals het hoort.
Remmen hadden lichte roest, dat is er wel af.
Nederland en Drenthe waar ik meestal toer heeft echt mooie natuur.
Tijdens het rijden viel mij iets op wat ik vorig jaar ook door had. De binnen spiegel zit direct in mijn zicht bij een weg van rechts. Hebben jullie dat ook?
Nu reed ik met een jonge bijrijder en is het rondje na zo lang rust altijd rustig aan maar bij wegen van rechts moet ik echt langs de binnen spiegel kijken.
Zet binnenkort de losse recaro er weer in dan zit ik lager, denk dat minder wordt dan.
Accu zaterdag al bijgeladen, 3x starten.
De accumulator houdt de boel niet lang genoeg op druk denk ik,maar wel snel lopen zoals het hoort.
Remmen hadden lichte roest, dat is er wel af.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1083
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Jeroen, goed bezig!
Een artikel in de Youngtimer waarbij zeker de eerste helft gaat over dit forum. Goede reclame!
Mooie auto en leuk verhaal. Altijd leuk te lezen.
Een artikel in de Youngtimer waarbij zeker de eerste helft gaat over dit forum. Goede reclame!
Mooie auto en leuk verhaal. Altijd leuk te lezen.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28550
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Bedankt Martin, en uiteraard moet er een beetje promo bij. Binnenkort ook een on line artikel in Octane (Man en Machine) en daarin halen we natuurlijk ook weer de E21 community en het forum erbij!
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 42
- Joined: Tue Sep 24, 2013 2:06 am
- My E21(s): 1980 318
- Location: Den Haag
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gisteren in het ochtendzonnetje met de Snowfoam aan de gang geweest.
Was tevens de watertest voor het nieuwe kofferbakrubber en alle andere afdichtingen.
Alles droog gebleven.
Als beloning een kort ritje gedaan.
Heerlijk en zeker niet op de laatste plaats door de door Kona Classic Cars uitgevoerde zeer uitgebreide grote beurt.


Was tevens de watertest voor het nieuwe kofferbakrubber en alle andere afdichtingen.
Alles droog gebleven.
Als beloning een kort ritje gedaan.

Heerlijk en zeker niet op de laatste plaats door de door Kona Classic Cars uitgevoerde zeer uitgebreide grote beurt.


Last edited by weem525 on Thu Feb 16, 2023 4:31 pm, edited 1 time in total.
1980 E21 318
2011 F11 535i
2020 F40 118i
2011 F11 535i
2020 F40 118i
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 42
- Joined: Tue Sep 24, 2013 2:06 am
- My E21(s): 1980 318
- Location: Den Haag
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Monello
Artico Magico Snow Foam
Artico Magico Snow Foam
1980 E21 318
2011 F11 535i
2020 F40 118i
2011 F11 535i
2020 F40 118i
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Moest vandaag de schuur opruimen omdat er komende maand een aantal feesten gehouden worden.
Kwam ik daar mijn E21 tegen die er al staat sinds mijn bruiloft in 2013

Toch maar besloten om de hogedrukspuit er eens overheen te trekken en 500 euro achter te laten op internet voor wat onderdelen.
In september wordt ze 40 jaar, hoog tijd om er weer eens APK op te gooien
Kwam ik daar mijn E21 tegen die er al staat sinds mijn bruiloft in 2013

Toch maar besloten om de hogedrukspuit er eens overheen te trekken en 500 euro achter te laten op internet voor wat onderdelen.
In september wordt ze 40 jaar, hoog tijd om er weer eens APK op te gooien
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28550
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ernstig off topic eigenlijk, een ouwe Fiat aangeschopt. Mijn buuf heeft een Fiat 124 Sport Spider uit '73 die vervolgens voorzien is van een 2 liter motor en 2 dubbele Webers (setup klinkt geweldig trouwens!). Deze auto heeft inmiddels al een jaar in onze loods geslapen en vandaag besloot ze dattie maar weer eens los moest. Jeroentje mee en beiden vol vrees voor wat komen ging.
Als Appeltje een maand stil stond moest er al starthulp aan te pas komen om weer leven in de brandstofpomp te brengen dus dit ging natuurlijk helemaal een feestje worden. Accu erop, choke uit... en binnen 2 tellen stond dat kolereding vrolijk op 4 pitjes te brommen. Nu is het ding wel door een absolute Fiat/Alfa/Lancia specialist tot in den treure getweaked, maar deze hadden we niet verwacht!
Als Appeltje een maand stil stond moest er al starthulp aan te pas komen om weer leven in de brandstofpomp te brengen dus dit ging natuurlijk helemaal een feestje worden. Accu erop, choke uit... en binnen 2 tellen stond dat kolereding vrolijk op 4 pitjes te brommen. Nu is het ding wel door een absolute Fiat/Alfa/Lancia specialist tot in den treure getweaked, maar deze hadden we niet verwacht!