
Wat heb jij vandaag gedaan?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28532
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
- Frans
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 45
- Joined: Sun Sep 04, 2022 11:32 am
- My E21(s): BMW E21 320/6 uit 1980 automaat
- Location: Zuid Holland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik heb vandaag de klokkenwinkel weer in de BMW geplaatst, het stuur er weer in gezet en de referbished bestuurdersstoel in de auto geplaatst. Daarna een testrit gemaakt om te kijken of alles nog naar wens werkte.
Helaas kwam ik erachter dat ik de fan met viscokoppeling verkeerd terug gezet had waardoor de waterslang iets dunner is geworden ( de fan kwam er tegenaan). Dat gaan we in het voorjaar wel weer aanpakken als we de nokkenas gaan vervangen.
Helaas kwam ik erachter dat ik de fan met viscokoppeling verkeerd terug gezet had waardoor de waterslang iets dunner is geworden ( de fan kwam er tegenaan). Dat gaan we in het voorjaar wel weer aanpakken als we de nokkenas gaan vervangen.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28532
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Jammer, maar gelukkig nog wel te overzien. Was iig vandaag een mooie dag om weer eens wat spul uit te laten

en zelfs de paarden waren wel in voor wat extra paarden

ehhhh de focus wel even goed zetten natuurlijk whahaha


en zelfs de paarden waren wel in voor wat extra paarden

ehhhh de focus wel even goed zetten natuurlijk whahaha

- Frans
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 45
- Joined: Sun Sep 04, 2022 11:32 am
- My E21(s): BMW E21 320/6 uit 1980 automaat
- Location: Zuid Holland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Zo dan, lekker kontje hoor........
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11827
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Mooi reclamebord tegen de gevel
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW F31, 2017 320dA EDE black-sapphire metallic
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot grau metallic uit Sicilië.
BMW F31, 2017 320dA EDE black-sapphire metallic
-
- E21 Fanatic
- Posts: 276
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ondertussen ook nog mijn trial motor aangepakt.
Het frame is zo'n tien jaar geleden aangepast vanwege een ander motorblok waarbij de uitlaat 30graden naar rechts stond. Dit is allemaal hersteld met nog een extra verstevigingsplaat tussen de twee buizen bij het balhoofd. Het originele blok, 250cc met een compressie van 12,5/1, had een wild leven gehad waardoor er vier tandwielen en alle veren in het blok kaas waren. Via een Spaanse site een bestelling geplaatst en gewacht totdat het geleverd werd. Nou had al in het achterhoofd dat het niet met een week binnen zou zijn, maar na een half jaar, een halve order en tientallen telefoontjes verder (ook van Spaanse collega's van mijn broer) de rest van de order gecanceld en per toeval een 'nieuw' blok gevonden.
In de tussen tijd was het frame terug van de coater, een andere kleurstelling dan origineel, maar wel een stuk frisser dan voorheen. Ook was het nodige opnieuw opgebouwd, frame en achterbrug waren herenigt tezamen met een gereviseerde voorvork waarmee het meer en meer op een motor (lees veredelde bromfiets) leek. Met de komst van het nieuwe tandwiel van het achterwiel ben ik nog in twijfel. De hoeveelheid tanden is prima, echter is het de kleur die iet wat flets is... goud. Nou werk ik toevallig bij een bedrijf die industriële schuurmachines maakt voor de staal en hout industrie waarmee ik de optie heb om het tandwiel van zijn 'gouden lokken' kan ontdoen....
Genoeg gepraat, we gaan nog eens proberen wat foto's te posten...
.
Hier nog het oude, gereviseerde, 123cc blok erin.

En niet veel later houd je dan zoiets over.

Je stuurt het vuil op...

En vervolgens krijg je het schoon terug
.


Het nieuwe blok op zijn plek, met in het midden het originele blok en rechts daarvan de 123cc met de uitlaatpoort de verkeerde kant opstaan.

Inmiddels met beide pootjes op de grond, wachtende tot een nieuwe uitlaatbocht gemaakt wordt en het geheel kan worden afgesteld.

Het frame is zo'n tien jaar geleden aangepast vanwege een ander motorblok waarbij de uitlaat 30graden naar rechts stond. Dit is allemaal hersteld met nog een extra verstevigingsplaat tussen de twee buizen bij het balhoofd. Het originele blok, 250cc met een compressie van 12,5/1, had een wild leven gehad waardoor er vier tandwielen en alle veren in het blok kaas waren. Via een Spaanse site een bestelling geplaatst en gewacht totdat het geleverd werd. Nou had al in het achterhoofd dat het niet met een week binnen zou zijn, maar na een half jaar, een halve order en tientallen telefoontjes verder (ook van Spaanse collega's van mijn broer) de rest van de order gecanceld en per toeval een 'nieuw' blok gevonden.
In de tussen tijd was het frame terug van de coater, een andere kleurstelling dan origineel, maar wel een stuk frisser dan voorheen. Ook was het nodige opnieuw opgebouwd, frame en achterbrug waren herenigt tezamen met een gereviseerde voorvork waarmee het meer en meer op een motor (lees veredelde bromfiets) leek. Met de komst van het nieuwe tandwiel van het achterwiel ben ik nog in twijfel. De hoeveelheid tanden is prima, echter is het de kleur die iet wat flets is... goud. Nou werk ik toevallig bij een bedrijf die industriële schuurmachines maakt voor de staal en hout industrie waarmee ik de optie heb om het tandwiel van zijn 'gouden lokken' kan ontdoen....
Genoeg gepraat, we gaan nog eens proberen wat foto's te posten...

Hier nog het oude, gereviseerde, 123cc blok erin.

En niet veel later houd je dan zoiets over.

Je stuurt het vuil op...

En vervolgens krijg je het schoon terug



Het nieuwe blok op zijn plek, met in het midden het originele blok en rechts daarvan de 123cc met de uitlaatpoort de verkeerde kant opstaan.

Inmiddels met beide pootjes op de grond, wachtende tot een nieuwe uitlaatbocht gemaakt wordt en het geheel kan worden afgesteld.

- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28532
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nice work! Nog even en we kunnen een brommer
subforum maken hier 


- nic65
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 87
- Joined: Tue Sep 18, 2018 2:12 pm
- My E21(s): 02/80 316 , 2000cc,5gear,4carbs
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Great Job!!!
as a 2-stroke motorcycle owner, I can only appreciate it
as a 2-stroke motorcycle owner, I can only appreciate it
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 28532
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
De IJsbeer stond alwéér maanden binnen en was beter bereikbaar dan de Baur, dus met droog en zelfs zonnig weer vandaag mocht deze weer even buiten spelen. Met de zeer beperkte mods (hele lichte carrosserieverlaging en Weber conversie die is afgesteld op de rollenbank) is en blijft het een heerlijk rijdersautootje. Daarna ook weer even kuisen (missed a spot on the front bumper I see haha) en mag 'ie even slapen in de E21 mancave.


- Frans
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 45
- Joined: Sun Sep 04, 2022 11:32 am
- My E21(s): BMW E21 320/6 uit 1980 automaat
- Location: Zuid Holland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nice,hij vindt het vast niet erg om daar te moeten overnachten.