Page 1 of 1

Non return fuel valve

Posted: Thu Jul 21, 2011 10:33 pm
by mennohuisman
Hi,

Ik heb van de week een 'non return fuel valve' gekocht bij W&N, om zo te voorkomen dat m'n vlotterkamer leegloopt en de benzine langzaam weer terug de tank in stroomt. De E21 staat soms aardig lang niets te doen namelijk, jammergenoeg :S

Anyway, ik vraag me af wat de beste plaats is om deze terugslagklep er tussen te zetten:
1. Halverwege slang tussen carb en mechanische pomp (met als gevolg dat de vlotterkamer altijd vol blijft maar de pomp wel leegloopt)
2. Halverwege slang tussen mechanische pomp en benzinefilter (gevolg: zowel volle vlotterkamer als volle pomp)
3. Halverwege slang tussen benzinefilter en tank (gevolg: vlotterkamer, pomp en filter alledrie vol)

Hoor het graag!

Re: Non return fuel valve

Posted: Thu Jul 21, 2011 10:35 pm
by uwbuurman
de plaats weet ik zo niet, ik denk nr 2. nr 1 lijkt me minder handig, salat 'ie aan op de eerste peut en dan moet je pomp nog gaan werken.

Denk je er wel aan om de klep in de goede richting te installeren? ;-)

Re: Non return fuel valve

Posted: Thu Jul 21, 2011 11:10 pm
by mennohuisman
Ik zag inderdaad wat pijlen aangegeven staan op het onderdeeltje ;)

Re: Non return fuel valve

Posted: Fri Jul 22, 2011 1:56 pm
by RJ
Ik heb dat klepje op nr. 3 gehad zitten. Werkte prima en zo kun je er ook beter bij (mocht het nodig zijn). Auto start ook beter. Heb het klepje er momenteel niet tussen zitten, omdat ik een tijd terug (voor de Weber carb.) dingen wilde uitsluiten m.b.t. carb problemen.

Re: Non return fuel valve

Posted: Fri Jul 22, 2011 1:59 pm
by mennohuisman
Thanks, ik heb hem vanochtend op nr. 2 geplaatst, zo ben ik er zeker van dat er alleen maar schone benzine door de terugslagklep kan stromen. Maar je hebt gelijk, je kunt er iets minder makkelijk bij dan wanneer ik hem op nr. 3 geplaatst had. Lijkt goed te werken, nu maar effe een weekje laten staan en weer proberen! :)