M20b25
Posted: Sat Aug 13, 2011 1:49 pm
Heren,
ik zit weer met een dilemma, alleen betreft dit mijn E30.
Mijn oude touring gaat er uit en daar koop ik weer een E30 touring voor terug. Beide 325i.
De oude touring trek ik het liefst uit elkaar, want dat brengt geloof ik in onderdelen meer op, en ik heb nog wat spul nodig voor de vervolg touring.
De oude touring heeft er 260 op staan, de vervolg touring 230.
Vanwege de km-stand lijkt het me handig om een reserve-blokje te hebben liggen. Alleen heb ik daar waarschijnlijk geen ruimte voor, of ik moet mijn schoonvader nog een keer lief aankijken en vragen of ik het onder zijn mega carport mag stallen (hoe goed blijft een blokje met een zeil er over heen ?).
De oude touring heeft ooit een koprevisie gehad bij boltuning. Daar heb ik geen papieren bewijzen van, maar ik heb destijds bij aanschaf gebeld met boltuning, en daar bevestigden ze dat.
Mits goed onderhouden kunnen de M20b25 blokken wel 3 ton lopen, heb ik mij laten vertellen, verder zijn ze erg gewild en dus moeilijk te vinden.
Er is al iemand geinteresseerd in het blok met alle delen, aandrijflijn en evt diff, kabelboom, ecu, etc.
Iemand die me tips kan geven om mijn keuze nog moeilijker te maken ?
Is er bijvoorbeeld een bedrijf dat handelt in BMW ruilmotoren ?
Mijn zwager heeft dat gedaan met z'n T2 bus bij een bedrijf dat in ruilmotoren deed voor vw.
Groet,
Zavit.
ik zit weer met een dilemma, alleen betreft dit mijn E30.
Mijn oude touring gaat er uit en daar koop ik weer een E30 touring voor terug. Beide 325i.
De oude touring trek ik het liefst uit elkaar, want dat brengt geloof ik in onderdelen meer op, en ik heb nog wat spul nodig voor de vervolg touring.
De oude touring heeft er 260 op staan, de vervolg touring 230.
Vanwege de km-stand lijkt het me handig om een reserve-blokje te hebben liggen. Alleen heb ik daar waarschijnlijk geen ruimte voor, of ik moet mijn schoonvader nog een keer lief aankijken en vragen of ik het onder zijn mega carport mag stallen (hoe goed blijft een blokje met een zeil er over heen ?).
De oude touring heeft ooit een koprevisie gehad bij boltuning. Daar heb ik geen papieren bewijzen van, maar ik heb destijds bij aanschaf gebeld met boltuning, en daar bevestigden ze dat.
Mits goed onderhouden kunnen de M20b25 blokken wel 3 ton lopen, heb ik mij laten vertellen, verder zijn ze erg gewild en dus moeilijk te vinden.
Er is al iemand geinteresseerd in het blok met alle delen, aandrijflijn en evt diff, kabelboom, ecu, etc.
Iemand die me tips kan geven om mijn keuze nog moeilijker te maken ?
Is er bijvoorbeeld een bedrijf dat handelt in BMW ruilmotoren ?
Mijn zwager heeft dat gedaan met z'n T2 bus bij een bedrijf dat in ruilmotoren deed voor vw.
Groet,
Zavit.