Vacuumaansluitingen ontsteking
Posted: Wed Sep 21, 2011 9:12 am
Ik heb in mijn 315 een 1.8l M10 uit een eerste generatie E21 gelegd. Maar wel met het in- en uitlaatspruitstuk van de originele 1,6 motor.
Nu zit ik even met de inbouw van de ontsteking, want de originele ontsteking had een enkele vacuumaansluiting en de oudere generatie ontsteking heeft er 2. Nu is de vraag hoe ik het vacuum moet aansluiten, hoe zit de logica achter het vervroegen en het verlaten van de ontsteking en welk vacuum heb je daarvoor nodig?
Dit lijkt mij eenvoudiger uit te zoeken dan het inbouwen van de nieuwere nokkenas om de nieuwere ontsteking te kunnen gebruiken.
Nu zit ik even met de inbouw van de ontsteking, want de originele ontsteking had een enkele vacuumaansluiting en de oudere generatie ontsteking heeft er 2. Nu is de vraag hoe ik het vacuum moet aansluiten, hoe zit de logica achter het vervroegen en het verlaten van de ontsteking en welk vacuum heb je daarvoor nodig?
Dit lijkt mij eenvoudiger uit te zoeken dan het inbouwen van de nieuwere nokkenas om de nieuwere ontsteking te kunnen gebruiken.