E21 318i (ITB)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29340
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 318i (ITB)
Mooi, en weer toestemming om 2 jaar de wegen onveilig te maken!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3022
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Top, kun je weer zorgeloos vooruit kijken.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 318i (ITB)
Op wat gewone perikelen na... Verder niet zoveel te melden. Als iemand tips heeft voor de platen met de drie gaten en de rubber insert voor de achterste schokdempers, dan houd ik me aanbevolen.
Verder was het vroeg vanochtend. Zo vroeg dat ik eens niet met de fiets was en de BMW mee mocht. Zo ongeveer het laatste ritje voor ik even twee maanden uit de running ben voor een fietstochtje in Noorwegen. Eind augustus zijn er vast wel wat foto's.
Verder was het vroeg vanochtend. Zo vroeg dat ik eens niet met de fiets was en de BMW mee mocht. Zo ongeveer het laatste ritje voor ik even twee maanden uit de running ben voor een fietstochtje in Noorwegen. Eind augustus zijn er vast wel wat foto's.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18699
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 318i (ITB)
Welke tips zou je willen hebben voor de veerpootschotels?
Leuk!! 2 maand weer op pad. Doe je goed!
Leuk!! 2 maand weer op pad. Doe je goed!
-
- E21 Fanatic
- Posts: 438
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: E21 318i (ITB)
Wow, fietsvakantie in Noorwegen. Heerlijk land. Ben benieuwd naar je avonturen. Veel plezier!!
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3022
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 318i (ITB)
Lekker man, 2 maanden eropuit...genieten maar !!
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 318i (ITB)
Toen ik de coilovers net geinstalleerd had en over de kinderkopjes in Heusden reed, klonk het alsof de auto bijna uit elkaar viel. Ik heb toen de moeren bovenop de schokdempers wat verder aangedraaid en ik kon het dorp weer uit. De rubberen kapjes kreeg ik er nooit overheen en die hingen er ook maar wat bij. Later toen we door de Eifel roffelden en ik het soms eens op m’n heupen had, rammelde het als een malle. Ook bij mij thuis in de parkeergarage, met twee van die plastic-rubberen drempels waar je dan in een bocht overheen rijdt, wrikte en deed het.
Paar maanden terug keek ik het toch eens aan en toen zat dat kapje vast. Verder niet echt bij nagedacht. Vanwege iets anders had ik de auto opgekrikt en toen was het kapje ineens los. En begon ik eens met denken. Effectief deed het rubber van de top mount niet zoveel, het uiteinde van de schokbreker zat tegen de carrosserie aan.
Dusja, nu moet de auto maar naar de spuiter, zo’n beschadiging aan de binnenkant kan ik echt niet hebben.
Het rubber van de top mount stak wel iets uit en daaruit maar gestopt met denken en besloten dat ik nieuwe top mounts nodig had. De enige PU zijn in Oekraïne te koop, maar je moet wel de metalen delen opsturen en het alternatief is Walloth&Nesch. Omdat ik geen andere metalen delen had en ik er ook verder allemaal niet zo’n zin in had, maar rubberen bij W&N besteld. Vandaag was de dag… De producten van W&N bleken origineel BMW te zijn. Daar zal de voorraad dus wel blijven.
Normaal is het niet zoveel werk, maar ik heb een staaf tussen de wielkasten gemonteerd waar de accu aan bevestigd is. En ik moet toegeven dat dit niet helemaal als modificatie verkocht kan worden, tenzij er vloekwoorden bij inbegrepen zijn.
De boel los, dat ging, nieuwe en van een verfje voorziene top mounts erin, coil over erin en… Kak. Weer er tegenaan. Ligt het aan mij, normaal wel, maar dit keer… Ik houd het toch op een constructiefout. Voor die van mijzelf heb ik een grote mantel der liefde, maar als ik met half gereedschap iemand anders fouten moeten oplossen, naja. Vooruit. Twee mooi passende ringen gevonden, omgekeerde M12 moer erop waardoor de schijf een 20mm hoger wordt afgesteund en er 5mm tussen de carrosserie en het uiteinde zit.
Uiteindelijk vind ik alsnog dat het rubber hoog uitgedrukt wordt, maar zo mag het er eerst wel even inzitten.
Want toen ik ging opruimen… Stond deze nog te pronken, maar niet waar die moest. Klussen met mijzelf is altijd leuk...
Nadien nog even geprutteld, gegast en gestuurd en deze rammel is in elk geval verleden tijd. Nu eens gaan bedenken wat het volgende wordt.
Paar maanden terug keek ik het toch eens aan en toen zat dat kapje vast. Verder niet echt bij nagedacht. Vanwege iets anders had ik de auto opgekrikt en toen was het kapje ineens los. En begon ik eens met denken. Effectief deed het rubber van de top mount niet zoveel, het uiteinde van de schokbreker zat tegen de carrosserie aan.
Dusja, nu moet de auto maar naar de spuiter, zo’n beschadiging aan de binnenkant kan ik echt niet hebben.
Het rubber van de top mount stak wel iets uit en daaruit maar gestopt met denken en besloten dat ik nieuwe top mounts nodig had. De enige PU zijn in Oekraïne te koop, maar je moet wel de metalen delen opsturen en het alternatief is Walloth&Nesch. Omdat ik geen andere metalen delen had en ik er ook verder allemaal niet zo’n zin in had, maar rubberen bij W&N besteld. Vandaag was de dag… De producten van W&N bleken origineel BMW te zijn. Daar zal de voorraad dus wel blijven.
Normaal is het niet zoveel werk, maar ik heb een staaf tussen de wielkasten gemonteerd waar de accu aan bevestigd is. En ik moet toegeven dat dit niet helemaal als modificatie verkocht kan worden, tenzij er vloekwoorden bij inbegrepen zijn.
De boel los, dat ging, nieuwe en van een verfje voorziene top mounts erin, coil over erin en… Kak. Weer er tegenaan. Ligt het aan mij, normaal wel, maar dit keer… Ik houd het toch op een constructiefout. Voor die van mijzelf heb ik een grote mantel der liefde, maar als ik met half gereedschap iemand anders fouten moeten oplossen, naja. Vooruit. Twee mooi passende ringen gevonden, omgekeerde M12 moer erop waardoor de schijf een 20mm hoger wordt afgesteund en er 5mm tussen de carrosserie en het uiteinde zit.
Uiteindelijk vind ik alsnog dat het rubber hoog uitgedrukt wordt, maar zo mag het er eerst wel even inzitten.
Want toen ik ging opruimen… Stond deze nog te pronken, maar niet waar die moest. Klussen met mijzelf is altijd leuk...
Nadien nog even geprutteld, gegast en gestuurd en deze rammel is in elk geval verleden tijd. Nu eens gaan bedenken wat het volgende wordt.
Re: E21 318i (ITB)
En het fietsavontuur was een beetje als dit, visueel erg aantrekkelijk.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18699
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 318i (ITB)
Gaaf, Jan Willem!! Collega van me heeft 3 maanden rondje Noordkaap gedaan op de fiets, via Finland weer terug. Vergelijkbare plaatjes. Echt gaaf en zo goed dat je dit doet!!!
-
- E21 Fanatic
- Posts: 438
- Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Re: E21 318i (ITB)
Wow Jan Willem… prachtige rijd geweest lijkt me!!
Ah ja en ook weer top gesleuteld.
Ah ja en ook weer top gesleuteld.
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18699
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 318i (ITB)
Zou je die rubbers niet andersom in de schotels zetten? Dus brede rand onder? Dan druk je ze er ook niet uit...