Page 1 of 1
motor schade
Posted: Tue Oct 25, 2011 6:07 pm
by bmwe214cil
Beste mede bmw'ers,
met mijn 320 heb ik motor schade. Ik was op weg naar huis en opeens mist de motor vermogen en begint te tikken. Meteen stil gezet en naar werk gesleept, kleppendeksel eraf en alleen was goed (kleppen hoefden niet gesteld en alleen zat goed vast enz.) dus vermoed ik dat ik of een vastloper heb gehad of een drijfstang lager eruit licht. Dus vroeg ik me af of ik deze motor moet reviceren (kop is al gedaan) of dat ik er misschien een 2 liter injectie in wil hangen. Nou vroeg ik mij af of daat veel werk is, een injectie blok inplaats van een carb blok inbouwen.
Alvast bedankt!
Joram
Re: motor schade
Posted: Tue Oct 25, 2011 7:06 pm
by Peter V.
Een 2.0 injectie ombouw is natuurlijk mogelijk.
Je moet even weten of je een K-jetronic van de eerste E28'ers wil of de elektronische variant van de E28 of E30. Ik moet wel zeggen dat als je dat gaat doen dat een ombouw naar een 325i (M20B25) niet zoveel meer werk is.
Het blok reviseren kan ook maar er zijn tevens genoeg goede M20B20 motoren te koop die nog wel even mee kunnen. Alles is afhankelijk van je doel wat je wilt bereiken en hoeveel geld je erin wilt stoppen.
Re: motor schade
Posted: Tue Oct 25, 2011 7:21 pm
by 323baur
Heel erg eens met Peter.
Wel bijzonder naar, en ook zeker bijzonder dat een m10 onderblok stuk loopt, dat zie je niet vaak.
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak!
Re: motor schade
Posted: Tue Oct 25, 2011 7:25 pm
by Peter V.
323baur wrote:Heel erg eens met Peter.
Wel bijzonder naar, en ook zeker bijzonder dat een m10 onderblok stuk loopt, dat zie je niet vaak.
Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak!
Even mijn gedachte er niet bij gehad. Ik ging er van uit dat het een M20 was. In het geval van de M10 kun je natuurlijk een 318i blok zetten of echt iets leuks maken en een 318is motor erin.
Re: motor schade
Posted: Tue Oct 25, 2011 7:54 pm
by 323baur
En reviseren is ook makkelijk zelf te doen, m10 blokjes zijn echt super simpel. Zelf ik kan het..
Re: motor schade
Posted: Tue Oct 25, 2011 11:25 pm
by loentje
Idd, raar, een m10 blok wat vastloopt hoor je niet vaak.
Vraag is, wil je de bmw orgineel houden, of maakt dat niet uit?
Origineel --> gewoon ergens een 2.0 blokje scoren of deze reviseren
Niet origineel --> 318is blokje erin!
groeten loentje
Re: motor schade
Posted: Wed Oct 26, 2011 9:13 pm
by uwbuurman
ik zou eerst eens een goede diagnose stellen, dan worden vervolgstappen/ keuzes vanzelf makkelijker.
Re: motor schade
Posted: Thu Oct 27, 2011 11:47 am
by bmwe214cil
Een goede diagnose stellen valt nu niet mee! zit thuis met gebroken sleutel been

Re: motor schade
Posted: Thu Oct 27, 2011 1:12 pm
by Mich
Aan je naam te zien is het een m10. Ik idd ook voor een 318i of is gaan.