Page 8 of 8

Re: E21 ->M30B34

Posted: Thu Jul 16, 2020 12:07 am
by Jeroen
Leuk om te zien dat Reinier z'n oude auto nog immer gekoesterd wordt, was idd al even geleden Aldo haha!

Re: E21 ->M30B34

Posted: Fri Jul 17, 2020 2:27 pm
by Aldo
Inmiddels ook een beter vloertje in de garage gemaakt en even goedkope vloerbedekking gekocht om daar lekker op te liggen.
Achteras was toe aan een opfrisbeurtje, deze er compleet onderuit gehaald:
Image
Benzinetanks ook nagekeken en weer voorzien van verse lak:
Image

Re: E21 ->M30B34

Posted: Fri Jul 17, 2020 2:39 pm
by BertjeConti
Super nette garage hoor :thumbsup

Re: E21 ->M30B34

Posted: Fri Jul 17, 2020 3:08 pm
by Jeroen
Prima de ruimte daar ook, en goed bezig!

Re: E21 ->M30B34

Posted: Fri Jul 17, 2020 3:24 pm
by Aldo
Dankje :thumbsup !

Toen begonnen met de volgende uitdaging, opbouw van een sperdifferentieel. Ik heb hiervoor een net differentieel huis gekocht en dan een "dikke"variant. Deze zijn te herkennen aan de dikkere randen en tevens aan de ingaande asdeksels die voorzien zijn van 6 boutjes i.p.v 4. Qua sperklok heb ik een klok van een e36 gebruikt en deze een klein beetje aangepast. De verhouding die ik gebruikt heb is een 3.45 en past beter bij mijn 3.5L. Sperklok is voorzien van standaard sperplaten en een versterkt deksel, 25% dus.

Alles is uiteraard gefatsoeneerd, slijtdelen nieuw gemonteerd en afgesteld binnen de juiste toleranties in combinatie met het juiste contactpatroon :thumbsup . Wel een aardig klusje om uit te voeren al met al.

Het klokje
Image

Speciale tool gemaakt voor het opsluiten van de crushring en het vasthouden van de ingaande as tijdens het meten van bijvoorbeeld de speling:
Image

Montagebokje en een toonbaar differentieel:
Image

Omdat mijn auto aan de voorzijde al voorzien is van camberplates en dus volledig instelbaar is, vond ik dat het ook tijd was om de achteras instelbaar te maken. Hiervoor heb ik excentrische bouten geplaatst en de nodige plaatjes op de achteras gelast die verstelling mogelijk maken.

Excentrische bouten:
Image

Geheel:
Image

Image

Image

Re: E21 ->M30B34

Posted: Fri Jul 17, 2020 3:34 pm
by uwbuurman
Mooi werk hoor!! Zie pm.

Re: E21 ->M30B34

Posted: Sat Jun 26, 2021 9:25 pm
by Bullmoose
Jeroen wrote: Thu Jul 16, 2020 12:07 am Leuk om te zien dat Reinier z'n oude auto nog immer gekoesterd wordt, was idd al even geleden Aldo haha!
Zo…ik was al een paar jaartjes niet langs gefietst op dit forum! Gaaf om te zien dat de auto flink verbeterd is en nog steeds wordt zeg! :thumbsup

Re: E21 ->M30B34

Posted: Sun Jun 27, 2021 12:57 am
by Jeroen
Leuk dat je toch weer ff voorbij kwam Reinier!

Re: E21 ->M30B34

Posted: Mon Aug 16, 2021 11:21 pm
by Jeroen
En nu wordt het, na veel werk verzet te hebben, blijkbaar toch tijd voor een nieuwe eigenaar. Blijft een gaaf pakketje zo!

(link MP E21 M30B34 1982 in Avusblau, prijs: bieden)

https://link.marktplaats.nl/m1738229694

Re: E21 ->M30B34

Posted: Wed Aug 18, 2021 12:04 pm
by Smartie
Mooie auto inderdaad in een unieke kleur.
Benieuwd waar deze straks weer opduikt.

Re: E21 ->M30B34

Posted: Wed Aug 18, 2021 12:43 pm
by Jeroen
Hopelijk blijft deze in beeld en is 'ie inmiddels bij een nieuwe liefhebber terecht gekomen, de adv is nl verwijderd...

Re: E21 ->M30B34

Posted: Mon Nov 29, 2021 8:40 pm
by splitty456
Aldo wrote: Wed Jul 15, 2020 11:04 am Hele tijd geleden dat ik iets gepost heb, maar ik ben er nog :).

Ik reed een hele tijd rond met een engels e46 stuurhuis met stuurbekrachtiging. Dat was een leuke uitdaging om het werkend te krijgen, maar de uiteindelijk was ik er toch niet echt tevreden over. Vervolgens besloten om het oude stuurhuis weer te reviseren, maar dan wel met een short ratio rack. Prijzige upgrade, maar dan heb je wel een stuurhuis met 2.5 slagen lock to lock.

Het demonteren met de "special tool":
Image
Sorry to reply in the wrong language, but what size was the hex on the special tool you made?

I'm about to fit one of these Kiley Clinton quick racks and it would be good to have a head start on the tool :D