uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Jaaaaaa maar een drukregulator is iets anders dan een accumulator! De juiste brandstofdruk is wel belangrijk voor vanalles en nog wat.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Oh dat ding, ja dat is inderdaad geen accumulator.
Als je bij stationair het vacuumslangetje los trekt van de regelaar, moet ie extra rijk gaan lopen, benzinedruk loopt dan ongeveer een half bar op. Succes…
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Oké oke, drukregulator. Dat zeg ik. En wordt vervangen, hoe dat ding ook heet. Omdat het kan hahaha
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ik kan wel een variabele drukregulator voor je maken. Zodat je op willekeurige momenten een slecht lopende motor hebt. Lijkt je dat wat? Kost niet duur hoor.
Sorry, kon het niet later
Sorry, kon het niet later
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Met de onbalans eruit te krijgen natuurlijk.
Bedoel je met die onbalans dat 1 of 2 cilinders minder goed lijken mee te werken?
Injectoren had je naar een revisie bedrijf gebracht?
Zijn ze op gelijke opbrengst getest?
Motronic stuurt de injectoren in 2 sets van 3 aan, maar daar zal geen onderscheid in zijn, alle injectoren krijgen dus hetzelfde signaal.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Nee hoor, het is gewoon wat rommelig lopen soms. Denk ouderdom, niks spannends. Bij gaslos soms een extra prutteltje. Injectoren gereinigd, getest, inderdaad ook op opbrengst. Die regulator kwam op mijn pad. Laatst in een plukje onderdelen kocht ik ook een nieuwe houder voor de pin van de hardtop. Die ook geplaatst op de auto. Omdat ik het leuk vind om mijn auto te verbeteren, ook als het soms niet nodig is
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Beter! En met verse injectoren houd je dan als hoofdverdachte imo vooral de ontsteking over zou je zeggen.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Zoals alles bij jouw auto's . Hoofdbrekens alom.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
De e30 325iA cabrio heeft zich weer lekker gehouden in 2021. Enige is dat de olielekkage tussen kop en blok niet minder wordt. Plan was om de motor er deze winter uit te trekken en een revisie te geven, maar dat schuift (minimaal) een jaar te op. Eerst wil ik zeker weten dat de 323i betrouwbaar is. En zolang het blijft bij wat oliedruppen at most, maak ik me niet druk. Het verbruik is nauwelijks waarneembaar aan de peilstok.
Maar omdat de auto aan de onderkant toch al wat versmeert, werd het tijd om een belofte van mij aan de e30 in te lossen. De holle ruimtes heb ik opnieuw laten behandelen bij Gosliga Dinitrol antiroestcenter in Leeuwarden. Dennis heeft zijn best er op gedaan.
Je weet dat de auto goed in de Dinitrol staat als het overal uitkomt, op plekken waar de slang niet in ging. Op de voorband lag bijvoorbeeld voldoende.
Ik had het zelfs op het voorraam zitten, wat via de Astijl tussen de motorkap door was komen fluiten. De auto heeft een weekje uit staan lekken en is nu weer fijn beschermd.
Rond de zomervakantie had ik ineens het idee, terwijl ik voor de brug stond te wachten, dat ik minder geluid van de radio had. Even kijken en luisteren en inderdaad, rechtsvoor nul geluid, dat verdiende nader onderzoek. Een paar jaar geleden had ik de speakers achter vervangen door Pioneers, simpele speakertjes, maar toch echt wel een paar tandjes beter dan de kartonnen OEM gevalletjes die inmiddels al wat levenservaring hebben, sinds ze de fabriek in 1986 hebben verlaten. Dus, in afwachting van nader onderzoek heb ik een setje Pioneers besteld voor de voorzijde, want als het toch open moest, dan is vervangen ook niet zoveel werk meer.
In mijn zomervakantie de stoute schoenen en schroevendraaiers er eens bij gepakt en de boel gedemonteerd. Al vrij vlot kon ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de oorzaak van het ontbrekende geluid achterhalen. Dit was geen beter leven speaker, maar een plofspeaker. Dus dat ding er uit gehaald.
Qua hoogte geen probleem, de nieuwe is compacter, hoewel een stuk beter.
Toen dat geïnstalleerd was aan beide zijden deed alles het weer naar behoren en nu kan ik weer heerlijk luisteren naar de radio.
Op de eerste foto in deze post zie je dat de uitlaat echt lelijk is. Geen punt, het ding hangt onder de auto, maar hij wordt ook slecht. In 2015 heb ik al eens een gaatje dichtgebakken en hij is er niet beter op geworden sinds die tijd. Ergo, ik hield de ogen al een tijdje open voor een goede vervanger. Ineens was bij Autodoc de Bosal einddemper beschikbaar voor de nonkat 325i e30. Dus gelijk voor kleinbier meebesteld. Deze komt er ooit een keer onder, maar eerst zoek ik nog steeds de tussendemper met Bosalnummer 283-985. Maar die vind ik nergens.
Volgende project is deze winter alle remmerij vervangen rondom, in de Eifel ging het remlampje branden, dus de blokken zijn te dun, de schijven hebben na 10 jaar mishandeling de beste tijd ook gehad, dus schijven en blokken even wisselen, klauwen even aanpakken en schoonmaken en dan kunnen we weer. Vervangingsdelen liggen klaar.
Maar omdat de auto aan de onderkant toch al wat versmeert, werd het tijd om een belofte van mij aan de e30 in te lossen. De holle ruimtes heb ik opnieuw laten behandelen bij Gosliga Dinitrol antiroestcenter in Leeuwarden. Dennis heeft zijn best er op gedaan.
Je weet dat de auto goed in de Dinitrol staat als het overal uitkomt, op plekken waar de slang niet in ging. Op de voorband lag bijvoorbeeld voldoende.
Ik had het zelfs op het voorraam zitten, wat via de Astijl tussen de motorkap door was komen fluiten. De auto heeft een weekje uit staan lekken en is nu weer fijn beschermd.
Rond de zomervakantie had ik ineens het idee, terwijl ik voor de brug stond te wachten, dat ik minder geluid van de radio had. Even kijken en luisteren en inderdaad, rechtsvoor nul geluid, dat verdiende nader onderzoek. Een paar jaar geleden had ik de speakers achter vervangen door Pioneers, simpele speakertjes, maar toch echt wel een paar tandjes beter dan de kartonnen OEM gevalletjes die inmiddels al wat levenservaring hebben, sinds ze de fabriek in 1986 hebben verlaten. Dus, in afwachting van nader onderzoek heb ik een setje Pioneers besteld voor de voorzijde, want als het toch open moest, dan is vervangen ook niet zoveel werk meer.
In mijn zomervakantie de stoute schoenen en schroevendraaiers er eens bij gepakt en de boel gedemonteerd. Al vrij vlot kon ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de oorzaak van het ontbrekende geluid achterhalen. Dit was geen beter leven speaker, maar een plofspeaker. Dus dat ding er uit gehaald.
Qua hoogte geen probleem, de nieuwe is compacter, hoewel een stuk beter.
Toen dat geïnstalleerd was aan beide zijden deed alles het weer naar behoren en nu kan ik weer heerlijk luisteren naar de radio.
Op de eerste foto in deze post zie je dat de uitlaat echt lelijk is. Geen punt, het ding hangt onder de auto, maar hij wordt ook slecht. In 2015 heb ik al eens een gaatje dichtgebakken en hij is er niet beter op geworden sinds die tijd. Ergo, ik hield de ogen al een tijdje open voor een goede vervanger. Ineens was bij Autodoc de Bosal einddemper beschikbaar voor de nonkat 325i e30. Dus gelijk voor kleinbier meebesteld. Deze komt er ooit een keer onder, maar eerst zoek ik nog steeds de tussendemper met Bosalnummer 283-985. Maar die vind ik nergens.
Volgende project is deze winter alle remmerij vervangen rondom, in de Eifel ging het remlampje branden, dus de blokken zijn te dun, de schijven hebben na 10 jaar mishandeling de beste tijd ook gehad, dus schijven en blokken even wisselen, klauwen even aanpakken en schoonmaken en dan kunnen we weer. Vervangingsdelen liggen klaar.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29248
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Mooi! Dus ws volgende winter groot onderhoud aan de E30? Heb je nog een paar maanden voor die middendemper.
Regards/groeten, Jeroen