E36 voor de bazin... nu met 2.8
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Top dat je het gefixed hebt, vlgns bmwfans zijn de injectoren van de 2.5 en 2.8 een verschillend type.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Dan heb je maar zo daar een probleem gecreëerd. Heb geen idee wat het verschil dan is. Vast andere opbrengst.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29270
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Tsja ik heb hier destijds niet de bestanden op nageslagen, uit beide inlaatspruitstukken kwamen dezelfde injectoren dus prima. Maar net even bmwfans nageslagen en dan zie ik idd dat er voor de 323ti iets anders is voorgeschreven dan erin zat. Vreemd want ik geloof niet dat er veel ingrijpends aan de Compact was gedaan voordat wij 'm in bezit kregen. Of toch gechipt en andere injectoren? Wie weet, het was nooit een slak.
Wat er in de Compact en de donor zat: Bosch nr 0280150440 roze/rood. In de 323ti hoort volgens BMWfans BMW nr 13641730060 te zitten, Bosch 0280150415 met idd een lagere opbrengst. Als ik me nog een keer verveel ga ik wel nog es op zoek naar de defecte injector(en), denk dat die op druk gewoon zwaar na staat te druppelen.
Heb eerder hetzelfde gehad met mijn E36 M3 die op een gegeven moment ook flink aandringen nodig had om aan te slaan, die had dan ook twee nadruppelende injectoren, vandaar dat dit bijkomende probleem een acuut déjà vu moment opleverde.
Wat er in de Compact en de donor zat: Bosch nr 0280150440 roze/rood. In de 323ti hoort volgens BMWfans BMW nr 13641730060 te zitten, Bosch 0280150415 met idd een lagere opbrengst. Als ik me nog een keer verveel ga ik wel nog es op zoek naar de defecte injector(en), denk dat die op druk gewoon zwaar na staat te druppelen.
Heb eerder hetzelfde gehad met mijn E36 M3 die op een gegeven moment ook flink aandringen nodig had om aan te slaan, die had dan ook twee nadruppelende injectoren, vandaar dat dit bijkomende probleem een acuut déjà vu moment opleverde.
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Ik zou de drukregelaar op de rail die nu op de werkbank ligt eens controleren, wellicht dat men injectoren met grotere opbrengst in combi met een lagere drukregelaar (regelaar van de 2.0) had geplaatst om zo toch redelijk kloppende waarden voor de 2.5 te krijgen, op de 2.8 is die combi dan te arm.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29270
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Op beide fuel rails zat een regelaar van 3.5 bar. Maar ik had al een brandstofdrukmeter met Schrader aansluiting besteld (net ff makkelijker en ik heb inmiddels zat auto's die ook die aansluiting hebben) dus ik ga voor alle zekerheid van de week nog wel ff meten idd.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29270
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Ook weer gedaan, regelaar moet zonder vacuum 3.5 bar doen en met vacuum 2.8 en dat klopt aardig
Eerst maar weer es ff karren en tzt eens kijken voor revisie van injectoren of 6 verse.
Eerst maar weer es ff karren en tzt eens kijken voor revisie van injectoren of 6 verse.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29270
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
En wat doe je als je een avondje 'over' hebt? Dan gaat er gewoon PDC in de Compact haha! Had een tijd terug voor 4 tientjes een complete set gekocht, vanavond bumperbalk overgezet, sensoren erin, alles weer gemonteerd. Alleen nog even definitieve elektrieke aansluiting doen morgenavond (stelt weinig voor overigens), maar getest en werkt. De meest nutteloze optie in een Compact volgens Tamara, maar voor 40 euro gaat die er gewoon in hahaha
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Leuk toch? Lekker upgraden dat ding
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Ha, ik heb dat begin vorig jaar op de cabrio ingebouwd. Nog steeds blij mee, gewoon omdat het kan!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Wat is PDC?
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Park Distance Control. Piep, .... piep..... piep..piep..pieppieppiep.. pieeeeeeeeep BAM.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29270
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Haha ja dat. Moet nog foto's hebben van zo'n gevalletje maar kan ze ff niet vinden, miss heeft Ite nog wat?
Met m'n slaperige kop een al piepende 1-serie achteruit op de trekhaak van Ite z'n X5 parkeren. Trekhaak over de bumperbalk van de 1 en vast zaten we hahaha
Met m'n slaperige kop een al piepende 1-serie achteruit op de trekhaak van Ite z'n X5 parkeren. Trekhaak over de bumperbalk van de 1 en vast zaten we hahaha
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8
Ohja echt vreselijk gelachen, zelden zo’n verbouwereerde Joen gezien.Jeroen wrote: ↑Fri Feb 03, 2023 11:49 pm Haha ja dat. Moet nog foto's hebben van zo'n gevalletje maar kan ze ff niet vinden, miss heeft Ite nog wat?
Met m'n slaperige kop een al piepende 1-serie achteruit op de trekhaak van Ite z'n X5 parkeren. Trekhaak over de bumperbalk van de 1 en vast zaten we hahaha
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.