E36 voor de bazin... nu met 2.8

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by BertjeConti »

Top dat je het gefixed hebt, vlgns bmwfans zijn de injectoren van de 2.5 en 2.8 een verschillend type.


Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18673
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by uwbuurman »

Dan heb je maar zo daar een probleem gecreëerd. Heb geen idee wat het verschil dan is. Vast andere opbrengst.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29270
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by Jeroen »

Tsja ik heb hier destijds niet de bestanden op nageslagen, uit beide inlaatspruitstukken kwamen dezelfde injectoren dus prima. Maar net even bmwfans nageslagen en dan zie ik idd dat er voor de 323ti iets anders is voorgeschreven dan erin zat. Vreemd want ik geloof niet dat er veel ingrijpends aan de Compact was gedaan voordat wij 'm in bezit kregen. Of toch gechipt en andere injectoren? Wie weet, het was nooit een slak.

Wat er in de Compact en de donor zat: Bosch nr 0280150440 roze/rood. In de 323ti hoort volgens BMWfans BMW nr 13641730060 te zitten, Bosch 0280150415 met idd een lagere opbrengst. Als ik me nog een keer verveel ga ik wel nog es op zoek naar de defecte injector(en), denk dat die op druk gewoon zwaar na staat te druppelen.

Heb eerder hetzelfde gehad met mijn E36 M3 die op een gegeven moment ook flink aandringen nodig had om aan te slaan, die had dan ook twee nadruppelende injectoren, vandaar dat dit bijkomende probleem een acuut déjà vu moment opleverde.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by BertjeConti »

Ik zou de drukregelaar op de rail die nu op de werkbank ligt eens controleren, wellicht dat men injectoren met grotere opbrengst in combi met een lagere drukregelaar (regelaar van de 2.0) had geplaatst om zo toch redelijk kloppende waarden voor de 2.5 te krijgen, op de 2.8 is die combi dan te arm.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29270
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by Jeroen »

Op beide fuel rails zat een regelaar van 3.5 bar. Maar ik had al een brandstofdrukmeter met Schrader aansluiting besteld (net ff makkelijker en ik heb inmiddels zat auto's die ook die aansluiting hebben) dus ik ga voor alle zekerheid van de week nog wel ff meten idd.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29270
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by Jeroen »

Ook weer gedaan, regelaar moet zonder vacuum 3.5 bar doen en met vacuum 2.8 en dat klopt aardig :D
Eerst maar weer es ff karren en tzt eens kijken voor revisie van injectoren of 6 verse.

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29270
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by Jeroen »

En wat doe je als je een avondje 'over' hebt? Dan gaat er gewoon PDC in de Compact haha! Had een tijd terug voor 4 tientjes een complete set gekocht, vanavond bumperbalk overgezet, sensoren erin, alles weer gemonteerd. Alleen nog even definitieve elektrieke aansluiting doen morgenavond (stelt weinig voor overigens), maar getest en werkt. De meest nutteloze optie in een Compact volgens Tamara, maar voor 40 euro gaat die er gewoon in hahaha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by BertjeConti »

Leuk toch? Lekker upgraden dat ding
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18673
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by uwbuurman »

LOL, hahaha, mooi werk!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11768
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by 323baur »

Ha, ik heb dat begin vorig jaar op de cabrio ingebouwd. Nog steeds blij mee, gewoon omdat het kan!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wilmo
E21 Mad
Posts: 1931
Joined: Thu Jun 30, 2011 8:35 pm

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by Wilmo »

Wat is PDC?
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18673
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by uwbuurman »

Park Distance Control. Piep, .... piep..... piep..piep..pieppieppiep.. pieeeeeeeeep BAM.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29270
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by Jeroen »

Haha ja dat. Moet nog foto's hebben van zo'n gevalletje maar kan ze ff niet vinden, miss heeft Ite nog wat?

Met m'n slaperige kop een al piepende 1-serie achteruit op de trekhaak van Ite z'n X5 parkeren. Trekhaak over de bumperbalk van de 1 en vast zaten we hahaha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11768
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by 323baur »

Jeroen wrote: Fri Feb 03, 2023 11:49 pm Haha ja dat. Moet nog foto's hebben van zo'n gevalletje maar kan ze ff niet vinden, miss heeft Ite nog wat?

Met m'n slaperige kop een al piepende 1-serie achteruit op de trekhaak van Ite z'n X5 parkeren. Trekhaak over de bumperbalk van de 1 en vast zaten we hahaha
Ohja echt vreselijk gelachen, zelden zo’n verbouwereerde Joen gezien.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18673
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: E36 voor de bazin... nu met 2.8

Post by uwbuurman »

Dat zijn de momenten waar ik bij had willen zijn.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply