Page 1 of 1
Aanpakken roest
Posted: Mon Feb 13, 2012 9:24 pm
by mennohuisman
Even iets anders, helaas is ook mijn auto aan roest ten prooi gevallen. De bekende plek rondom het raamrubber van de voorruit (meerdere plekjes). Het moest ook wel, want met hevige regen komt er ook steeds een klein beetje water in mijn handschoenenkastje (tevens bekend fenomeen geloof ik :)
Ik ga dus maar snel nieuwe raamrubber en sierlijst bij W&N aanschaffen (sierlijst zag er sowieso al minder fraai uit). Maarr... hebben jullie tips voor een bekwame restaurateur/roestbehandelaar in Amsterdam e.o.? Ik ga namelijk niet zelf schuren, behandelen, primen en lak spuiten...

Re: Aanpakken roest
Posted: Tue Feb 14, 2012 9:39 am
by uwbuurman
als je dit ziet, ben ik bang dat je onder het rubber een mooi gat treft... Ik kan je helaas niet helpen met een goede hersteller in die regio. wel aan de andere kant van het land, Hengelo. Wat die gast kan moet je maar bekijken in mijn 323i draadje in het 6cillinder deel.
Re: Aanpakken roest
Posted: Mon Feb 20, 2012 6:58 pm
by bmwe214cil
Probeer lammers eens in aalsmeer of pijnaker in amstelveen. Lammers heeft een deel van mijn auto gespoten waar ik best tevreden over ben! Ook vinco schijn een goeie te zijn, tevens in aalsmeer. Deze zit vlak bij renault nieuwendijk.
MVG
Joram
Re: Aanpakken roest
Posted: Mon Feb 20, 2012 9:24 pm
by bmw328ie21
Goedenavond,
Ik heb mijn auto bij All Repair laten herstellen.goede service en betaalbaar.
Zijn naam is Jeffrey Kuijer in Rijsenhout.Echt een aanrader.
Misschien is dit een tip voor je
groetjes sven.
Re: Aanpakken roest
Posted: Wed Feb 22, 2012 10:19 pm
by mennohuisman
Allright, thanks. Ik ga wat offertes aanvragen

Re: Aanpakken roest
Posted: Sat Jul 14, 2012 10:44 pm
by mennohuisman
Zo, eindelijk de roest laten aanpakken. Na weghalen van het raamrubber bleek inderdaad dat de boel langs de onderrand aardig verroest was. De onderhuidse bubbels die naast het rubber zichtbaar waren, waren slechts 'the tip of the iceberg' inderdaad :(
Uiteindelijk heeft Koning Albers in Lelystad het heel netjes gefixed. Aardige jongens ook, aanrader dus. Zal nog even een picje schieten van het eindresultaat.
Overigens had W&N in eerste instantie een verkeerde nieuwe rubber geleverd, terwijl ze voor de E21 maar 1 type leveren. Raar verhaal. Uiteindelijk bij de dealer wel een goede gehaald.

Re: Aanpakken roest
Posted: Sat Jul 14, 2012 11:36 pm
by Wilmo
Wat hebben ze met de bubbels in de lak gedaan?
Re: Aanpakken roest
Posted: Sat Jul 14, 2012 11:42 pm
by mennohuisman
Alle roest (incl. bubbels) helemaal tot op het bot afgeveild. Ergste stukje zelfs vervangen met nieuw stukje staal. Vervolgens opnieuw spuiten.
Re: Aanpakken roest
Posted: Sat Jul 14, 2012 11:51 pm
by Wilmo
Helemaal, of stukken? Hoe hebben ze dat gedaan dan? Ook met kleurverschil enzo...
Re: Aanpakken roest
Posted: Sat Jul 14, 2012 11:55 pm
by mennohuisman
Alle BMW-kleuren liggen vast in codes die ze precies kunnen namaken. Daarnaast gebruiken ze volgens mij waaiertechnieken om de overgang naar de oude lak geleidelijk te laten gaan (bij mijn auto halverwege de spijlen).
Re: Aanpakken roest
Posted: Sun Jul 15, 2012 12:17 am
by Wilmo
Sja, ik denk dat ik alle ruiten er preventief er maar eens uit ga halen.
Maar bij de achterraampjes kan ik aan de bak met de gaten en lakherstel.
Re: Aanpakken roest
Posted: Mon Jul 16, 2012 4:46 pm
by Mikkel
Wat ben je in totaal ongeveer kwijt geweest? Ben zelf nou bezig met de ramen rondom, en het is wel een heel gedoe om het netjes te krijgen.