Page 1 of 1
323i start wel en niet
Posted: Fri Apr 06, 2012 6:42 pm
by Rene W
als ik hem start slaat hij niet aan
trek ik dan de relais van de brandstof pomp eruit dan slaat hij naar een paar seconden wel aan,
maar slaat dan af omdat hij geen benzine krijgt
ik heb het idee dat hij dan teveel benzine krijgt
de blauwe stekker van de automatiesche choke ( injector ) is los,dus deze spuit geen extra brandstof in
ook met de blauwe stekker erop stopt hij naar een paar sec met inspuiten,dus deze is niet kapot
het blok is gereviseerd en alles is dus los geweest,ook de leidingen en brandstofilter zijn vernieuwt
het lijk mij dat het niet veel kan zijn MAAR WAT
Re: 323i start wel en niet
Posted: Fri Apr 06, 2012 6:48 pm
by Wondermike
Staat de extra luchtschuif wel open als hij koud is?
Re: 323i start wel en niet
Posted: Fri Apr 06, 2012 7:31 pm
by Rene W
zit die onder je inlaat spruitstuk geschroefd aan die 2 rubbertjes
hoe kun je dat zien of uit proberen
Re: 323i start wel en niet
Posted: Fri Apr 06, 2012 7:39 pm
by Wondermike
Ja die zit onder het spruitstuk, in koude toestand staat hij deels open en na een tijdje sluit hij zich.
Beide slangen eraf en met een zaklampje er door heen schijnen is het makkelijkst, anders even uitbouwen.
Als hij koud gesloten blijft is hij stuk.
Re: 323i start wel en niet
Posted: Fri Apr 06, 2012 8:01 pm
by Rene W
dan zou je er ook door kunnen blazen
ik zal er morgen eens naar kijken
Re: 323i start wel en niet
Posted: Sat Apr 07, 2012 7:22 am
by Wondermike
Doorblazen gaat volgens mij al snel, door er met een lampje doorheen te schijnen kan je zien hoe ver hij open staat.
Ik weet ook niet of het aan de schuif ligt maar als je het pomprelais er uit haald en hij start dan uiteindelijk is er een verandering in het mengsel.
Een ander optie is de WUR, deze past de druk aan als de auto koud is en als die niet goed werkt zou de druk dus te hoog kunnen zijn.
Deze zit naast je dynamo op het blok. En dan is er ook nog de sensor in je thermostaathuis die invloed kan hebben.
Ook kan je de stationairschroef meer open draaien in je gasklephuis om te testen.
Wat doet hij als je hem lopend krijgt en iemand drukt dan het relais er weer in. Blijft hij dan goed lopen?
Als hij dan blijft lopen moet je hem eigenlijk warm laten draaien, dan uitzetten en dan weer starten.
De K-jet is niets meer dan een ronde bus die door de luchtklep wordt aangestuurd en meer of minder benzine geeft afhankelijk van de stand van de luchtschuif.
Alle injectoren spuiten dus gewoon benzine op de inlaatkleppen ook als ze niet open zijn. Het is dus niet zo dat er per cilinder wordt aangestuurd maar allemaal tegelijk.
Re: 323i start wel en niet
Posted: Sat Apr 07, 2012 1:32 pm
by Rene W
kun je die wur op de 1 of andere manier testen
Re: 323i start wel en niet
Posted: Sat Apr 07, 2012 2:17 pm
by Rene W
ik heb de stekker van de sensor op het thermostaathuis los getrokken,
hij sloeg aan en meteen de relais van de pomp erin geduwd,toen heeft hij even gelopen,niet lang
Re: 323i start wel en niet
Posted: Sat Apr 07, 2012 7:45 pm
by Wondermike
Heb je het k-jet bosch document om het systeem langs te lopen?
Re: 323i start wel en niet
Posted: Sat Apr 07, 2012 7:55 pm
by Rene W
nee dat document heb ik niet ik heb in de vraagbaak wel gelezen dat de luchtklep in de luchttrechter niet te laag mag staan,
dan schijn hij ook slecht te starten
er stond ook dat je bij de extra luchtschuif op de slang erdoor moet kunnen blazen als hij koud is
ik kon erdoor heen blazen dus staat hij open