Page 1 of 1
Remdrukverdeler/restdrukpot?
Posted: Fri Apr 13, 2012 11:10 pm
by e21bart
Ik ben met de remmerij aan de slag gegaan, een aantal leidingen vervangen, voordat ik de lange leiding van voor naar achter ga vervangen ben ik beniewd naar het potje wat onder de rembekrachtiger hangt, ik denk dat dit of een drukverdeler of een restdrukpotje is voor de trommels die achter zaten, kunnen jullie mij enige duidelijkheid geven? En zit er verschil tussen de 323i en andere e21 modellen? (trommels&schijven)
Alvast bedankt!
Re: Remdrukverdeler/restdrukpot?
Posted: Fri Apr 13, 2012 11:27 pm
by Jeroen
Volgens mij is dat een remdrukbegrenzer voor de achterkant
Re: Remdrukverdeler/restdrukpot?
Posted: Sat Apr 14, 2012 6:46 am
by Wondermike
Ik weet dat er "grote" en "kleine" uitvoeringen zijn.
Of er verschil in zit weet ik niet.
Van een sloop 323i heb ik nog zo'n grote liggen, zal straks even een foto maken voor de verschillen.
Maar als je nu in ETK kijkt zie je dat ze nog maar 1 onderdeelnummer hebben voor alle modellen.
Je schijnt hem ook er tussen uit te kunnen laten maar of dat nut heeft

Re: Remdrukverdeler/restdrukpot?
Posted: Sat Apr 14, 2012 9:41 am
by e21bart
Gelukkig

ik hoopte al op een remdrukegrenzer, dan kan ik deze mooi laten zitten

bedankt!
Ben wel nieuwsgierig naar de grotere pot
Re: Remdrukverdeler/restdrukpot?
Posted: Sat Apr 14, 2012 6:30 pm
by Wondermike
en voila. de grote is van een 79-er 323i type 1.
De kleine ernaast van een 81-er 320/6 type 2.

Re: Remdrukverdeler/restdrukpot?
Posted: Sat Apr 14, 2012 6:52 pm
by Jeroen
Grote voor schijfremmen en met 2 aparte uitgangen
Re: Remdrukverdeler/restdrukpot?
Posted: Sat Apr 14, 2012 8:46 pm
by e21bart
2 uitgangen voor links en rechts? Waren deze al gescheiden bij de e21 323i?! De e36 heeft nog 1 leiding maar achter, wat een moderne techniek
Met 1 leiding red ik het makkelijk

Is dat probleem ook uit de wereld, bedankt allemaal

Re: Remdrukverdeler/restdrukpot?
Posted: Sat Apr 14, 2012 8:51 pm
by Wondermike
Als ik eerlijk ben was ik al even aan het piekeren hoe dit dan aangesloten heeft gezeten.....