Bezoeksverslag Youngtimer Event 2012 in Ulft
Posted: Sun May 20, 2012 5:00 pm
Wel nu, omdat ik zeer benieuwd was naar deze meeting in het algemeen en vooral ook in de (schitterende!!) lokatie in het bijzonder vanmiddag maar eens in de oude 7 gestapt om samen met zoon Bas hier eens te kijken.
Allereerst mijn dikke complimenten aan de organisatie, zeker voor een eerste keer zeer goed en gedegen georganiseerd.
De lokatie is echt heel gaaf, maar wel heel erg groot. Daardoor ook wat onoverzichtelijk en te verspreid.
Vooral ín de loods (De SSP hal) is het goed toeven. Een erg mooie oude fabrieks hal waar de historie vanaf druipt.
Hier kan je mooie foto's maken! Het weer was prachtig (hoop hoop..) en er was voldoende te zien.
Dit zou een erg mooie lokatie kunnen zijn voor een toekomstige SM, al heb ik werkelijk geen idee van de tarieven...
...en daarop komend..een paar forse kanttekeningen en bemerkingen:
Hoewel ik pas rond een uur of 13 er was (terrein open vanaf 10u) vond ik het ronduit rustig. Veel te rustig.
Mede door de grootte van het terrein had je alle ruimte om eea te bekijken. Maar ik denk dat de organisatie hier met een forse kater komt te zitten, dit kan nooit uit..
Het is echt lastig schatten maar ik denk dat er 500-600 auto's op het terrein stonden. Met misschien een 1000 bezoekers erbij - en dat lijkt me echt hoog geschat) valt zo'n brede meeting eigenlijk een beetje veel tegen. Ik hoop oprecht dat ik er faliekant naast zit..
Ik denk dat door de decentrale ligging, de toegangsprijs (!!) en ook de zeer brede doelgroep: youngtimer in het algemeen er een te vaag beeld is ontstaan.
Als ik bedenk hoeveel mensen we bij een SM bijelkaar krijgen- specifiek van/voor BMW denk ik het gelijk aan mijn kant te hebben, maar ik ruil hem echt graag in voor een betere.
Wat dan wel leuk is aan de hele brede opzet: je ziet nog eens youngtimers die echt in jaren niet meer gezien hebt...
En omdat iedereen tegenwoordig van de plaatjes is:
Gelijk een eerste treffer, op het algemene parkeer veld:

En vlak daarbij een te koop staande e23 735 - nette auto, Op zich terecht geprijsd op 8500,- al gaat niemand dat nu betalen - handel is zo dood als een pier..

He, een bekende:

En nog eentje; beetje rommelig interieur, maar verder een hele nette verschijning, is deze niet van Martin?? :

En waarom komen er zo weinig Duitsers naar NL meetings...wel nu dit is een van de redenenen..smaak;

Speciaal voor Jeroen de meest spannende RWD:
(stiekum vind ik zo lelijk dat ze weer mooi worden..)

Een bosje e30 cabrio's met daarbij een wel heel zeldzame verschijning, de uiterst betrouwbare en nimmer roestende 5 deurs Gamma
Ik denk dat dit de laatste was:

Een eerste blik in de SSP hal;

En om dat het kan een 2e:

Te koop bij German Classics, de beste man geadviseerd om vooral volgende week naar de SM te komen - gaattie doen!;

Een echt mooie en originele 635csi, niet mals geprijsd met 18,5k..
Maar eerlijk is eerlijk, ga ze maar zoeken - al staat deze er nog wel even denk ik:

En nog een bekende (Dit waren volgens mij alle e21's)

Er stonden maar liefst 3 (!!) van deze wan producten op deze meeting. Dat is ongelofelijk, want slechtere auto's zijn niet gemaakt geloof ik.
Een van de grotere Franse floppies, kom d'r maar in met Merk en Type

Speciaal voor Wm een alternatief voor een oliehok. Ik heb ooit eens 2 weken zo'n ding gehad - eerlijk is eerlijk, fijne auto..


Lelijk...absoluut
en toch heeft het iets;

keijk nah, dat dit blijft drijven mag een wereld wonder genoemd worden..daar heeft iemand heel veel uurtjes in zitten die er echt nooooit meer uitkomen;

En dan deze boot op wielen, met laten we zeggen, steriotype autoverkopers er in..

En weer terug op de algemene - overloop& bezoekers parkeerplaats - zie de leegte en de mogelijkheden..


Tot slot: ik heb echt een leuke middag gehad waarin ik mijn kop even leeg heb kunnen lopen, leuke dingen gezien, maar voor het totaal (parkeren 4,= 2x bezoekerskaart a 10,- en een beetje friet met drinken ook iets van 10,-) echt te duur en te dun..
Allereerst mijn dikke complimenten aan de organisatie, zeker voor een eerste keer zeer goed en gedegen georganiseerd.
De lokatie is echt heel gaaf, maar wel heel erg groot. Daardoor ook wat onoverzichtelijk en te verspreid.
Vooral ín de loods (De SSP hal) is het goed toeven. Een erg mooie oude fabrieks hal waar de historie vanaf druipt.
Hier kan je mooie foto's maken! Het weer was prachtig (hoop hoop..) en er was voldoende te zien.
Dit zou een erg mooie lokatie kunnen zijn voor een toekomstige SM, al heb ik werkelijk geen idee van de tarieven...
...en daarop komend..een paar forse kanttekeningen en bemerkingen:
Hoewel ik pas rond een uur of 13 er was (terrein open vanaf 10u) vond ik het ronduit rustig. Veel te rustig.
Mede door de grootte van het terrein had je alle ruimte om eea te bekijken. Maar ik denk dat de organisatie hier met een forse kater komt te zitten, dit kan nooit uit..
Het is echt lastig schatten maar ik denk dat er 500-600 auto's op het terrein stonden. Met misschien een 1000 bezoekers erbij - en dat lijkt me echt hoog geschat) valt zo'n brede meeting eigenlijk een beetje veel tegen. Ik hoop oprecht dat ik er faliekant naast zit..
Ik denk dat door de decentrale ligging, de toegangsprijs (!!) en ook de zeer brede doelgroep: youngtimer in het algemeen er een te vaag beeld is ontstaan.
Als ik bedenk hoeveel mensen we bij een SM bijelkaar krijgen- specifiek van/voor BMW denk ik het gelijk aan mijn kant te hebben, maar ik ruil hem echt graag in voor een betere.
Wat dan wel leuk is aan de hele brede opzet: je ziet nog eens youngtimers die echt in jaren niet meer gezien hebt...
En omdat iedereen tegenwoordig van de plaatjes is:
Gelijk een eerste treffer, op het algemene parkeer veld:

En vlak daarbij een te koop staande e23 735 - nette auto, Op zich terecht geprijsd op 8500,- al gaat niemand dat nu betalen - handel is zo dood als een pier..

He, een bekende:

En nog eentje; beetje rommelig interieur, maar verder een hele nette verschijning, is deze niet van Martin?? :

En waarom komen er zo weinig Duitsers naar NL meetings...wel nu dit is een van de redenenen..smaak;

Speciaal voor Jeroen de meest spannende RWD:
(stiekum vind ik zo lelijk dat ze weer mooi worden..)

Een bosje e30 cabrio's met daarbij een wel heel zeldzame verschijning, de uiterst betrouwbare en nimmer roestende 5 deurs Gamma

Ik denk dat dit de laatste was:

Een eerste blik in de SSP hal;

En om dat het kan een 2e:

Te koop bij German Classics, de beste man geadviseerd om vooral volgende week naar de SM te komen - gaattie doen!;

Een echt mooie en originele 635csi, niet mals geprijsd met 18,5k..
Maar eerlijk is eerlijk, ga ze maar zoeken - al staat deze er nog wel even denk ik:

En nog een bekende (Dit waren volgens mij alle e21's)

Er stonden maar liefst 3 (!!) van deze wan producten op deze meeting. Dat is ongelofelijk, want slechtere auto's zijn niet gemaakt geloof ik.
Een van de grotere Franse floppies, kom d'r maar in met Merk en Type


Speciaal voor Wm een alternatief voor een oliehok. Ik heb ooit eens 2 weken zo'n ding gehad - eerlijk is eerlijk, fijne auto..


Lelijk...absoluut


keijk nah, dat dit blijft drijven mag een wereld wonder genoemd worden..daar heeft iemand heel veel uurtjes in zitten die er echt nooooit meer uitkomen;

En dan deze boot op wielen, met laten we zeggen, steriotype autoverkopers er in..

En weer terug op de algemene - overloop& bezoekers parkeerplaats - zie de leegte en de mogelijkheden..


Tot slot: ik heb echt een leuke middag gehad waarin ik mijn kop even leeg heb kunnen lopen, leuke dingen gezien, maar voor het totaal (parkeren 4,= 2x bezoekerskaart a 10,- en een beetje friet met drinken ook iets van 10,-) echt te duur en te dun..