Page 1 of 1

brakemax ervaringen

Posted: Tue May 29, 2012 4:50 pm
by Rutger-G
ik zag wel het draadje staan met remmerij met remtangen wissel e.d.

maar heeft hier iemand ook ervaring met de "sport schijven" van brakemax ?
dit in combi met brake max blokken, of juist toch voor de brembo's?

gaat om de brake max versie:
320/6:
http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_lis ... 3E%3Cbr%3E

of is dit gewoon troep en kan ik beter overstappen op 323i remmerij met wilwood/volvo's?

Re: brakemax ervaringen

Posted: Tue May 29, 2012 5:12 pm
by Jeroen
hoewel een goede sportieve schijf zoals een geboord en/of gegroefd exemplaar waarschijnlijk iets beter is in het afvoeren van de warmte, zal het geen mega extra vertraging opleveren, dat moet vooral van goede klauwen en blokken af komen. Dit merk ken ik overigens in het geheel niet.

geventileerd met vers gereviseerde klauwen en goede blokken (ik vind Ferodo DS2500 daarvoor altijd nog bijzonder geschikt) is vaak al beter dan de vaak verouderde standaard setup, upgrade naar Wilwood of Volvo werkt nog wel een keer beter. Maar goede remblokken zijn wel duurder dan de Brakemax blokken van een paar tientjes, daar verwacht ik weinig van eerlijk gezegd.

Re: brakemax ervaringen

Posted: Tue May 29, 2012 7:24 pm
by Rutger-G
had ook niet echt hoge verwachtingen van brakemax, maar wie weet was er iemand met goede ervaringen.

maar jeroen, jij raadt dus gewoon mijn standaard remschijven 320/6 aan in combinatie met de ferodo's?
deze dan toch?
http://www.fineline-imports.nl/ferodo-r ... 07233.html



of een swap naar 323i geventileerde schijven? maar deze passen niet op mijn veerpoten volgens mij of heb ik dit ergens verkeerd gelezen.

Re: brakemax ervaringen

Posted: Tue May 29, 2012 10:18 pm
by Jeroen
Het voordeel van geventileerde schijven is dat je meer warmte kunt afvoeren, ik heb zelf nogal snel last van warme remmetjes. En volgens mij moeten die schijven wel passen, alleen moet je er ook bijpassende klauwen bij hebben of iig de vulstukjes tussen de klauwhelften om die dikkere schijf kwijt te kunnen, de klauwen zelf zijn in wezen hetzelfde en de blokken dus ook.

Die blokken lijken idd de juiste, mooi en lekker bijterig spul dat goed tegen hogere temperaturen is bestand.

Re: brakemax ervaringen

Posted: Wed May 30, 2012 1:47 pm
by bartgouda
Als je naar geventileerde schijven gaat heb je inderdaad die vulblokjes nodig. Die heb ik nog wel liggen. Dan hoef je die alleen even tussen je klauwen te doen en andere schijven erop te hangen, heb ik ook gedaan. Als je geïnteresseerd bent in die blokjes, pm me maar even;)

Re: brakemax ervaringen

Posted: Wed May 30, 2012 2:24 pm
by Jeroen
Doe er wel verse rubber o-ringetjes tussen en overweeg de klauwen gelijk helemaal even te reviseren, absoluut de moeite waard en als het goed is zitten die minuscule o-ringetjes in een complete revisieset.

Re: brakemax ervaringen

Posted: Wed May 30, 2012 2:25 pm
by bartgouda
Jeroen wrote:Doe er wel verse rubber o-ringetjes tussen en overweeg de klauwen gelijk helemaal even te reviseren, absoluut de moeite waard en als het goed is zitten die minuscule o-ringetjes in een complete revisieset.
Precies. Als je ze toch uit elkaar hebt is het wel zo verstandig dat gelijk te doen.

Re: brakemax ervaringen

Posted: Sat Jun 02, 2012 2:32 pm
by bremboap
bartgouda wrote:
Jeroen wrote:Doe er wel verse rubber o-ringetjes tussen en overweeg de klauwen gelijk helemaal even te reviseren, absoluut de moeite waard en als het goed is zitten die minuscule o-ringetjes in een complete revisieset.
Precies. Als je ze toch uit elkaar hebt is het wel zo verstandig dat gelijk te doen.

Te bestellen bij WN of bij de dealer zelf?

Re: brakemax ervaringen

Posted: Mon Jun 04, 2012 2:10 pm
by bartgouda
Bij voorkeur bij de dealer, als die ze niet heeft geloof ik dat WN ze ook heeft.