Page 1 of 2
nadieselen
Posted: Thu Aug 09, 2012 11:27 pm
by sethhendriks
ik heb een klein probleempje,
als ik af en toe de motor uitzet diezet hij na.
dit is laat zeggen van de 8 keer 2 a 3 keer dat hij dit doet.
ik weet dat het niet heel goed voor het blok is dus heb de kleppen laten reinigen dus als het goed is zou hier geen kool meer op moeten zitten,
ik heb al 2 keer bij een ander tankstation getankt i.v.m. een te laag octaan gehalte (misschien),
i heb me laten vertellen dat ik in Duitsland 98 moet gaan tanken...
maar ik heb met een volle tank 95 erin zitten zal ik hier z'n flesje octaan boost bij doen of wat kan ik nu het beste doen....??
ik hoop snel iets meer te weten alvast bedankt.
Gr,
Seth Hendriks
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 12:22 am
by Peter V.
Hoe zit het met de temperatuur van de motor? Als de motor heel erg warm is kun je dit krijgen. Je kan dit zelfs krijgen met verkeerde warmtegraad bougies.
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 12:40 am
by sethhendriks
ja die loopt alleen op als ik in de file sta maar dat is al een tijd geleden.
en als ik hem uitzet staat de temp. in het midden of net voor het midden.
als het goed is zijn het de goede bougies die zitten er ongeveer 5 a 6 maanden in en het is echt pas iets van de latsen 3 weken.
dus.... ik ben ook even aan het denken.
Gr,
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 8:26 am
by Wilmo
Heb je al een controlerondje gelopen? Kleur van je bougies, contactpuntjes, vacuumslangetjes, timing van de ontsteking, contactpuntafstand, alles met de ontsteking zeg maar?
De kwaliteit van de benzine gaat langzaam maar gestaag naar beneden, maar niet zo plotseling dat jij daar zo plotseling last van krijgt. Daarom zou ik even alles controleren.
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 10:57 am
by sethhendriks
nee nog niet,
ik laat dit meestal doen omdat ik de auto pas een half jaar heb en ik heb een goede monteur die dit voor niks doet en mij leert hoe en wat,
dus dat moet ik binnen kort even laten doen.
ja idd de benzine kan niet zo snel achteruit gaan maar.... een andere maat van van mij heeft een golf 3 gti uit de vs leuk ding maar die stotterde erg bij het optrekken hij tankt nu ook 98 en het probleem is verholpen, dus ik kan het altijd proberen en aangezien ik in Limburg woon kan ik ook nog wel een ritje naar Duitsland maken.
Gr,
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 3:05 pm
by Wilmo
Je kunt pleisters gaan plakken of het probleem oplossen. Je bij een probleem neerleggen is het begin van het einde bij oude auto's

Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 3:48 pm
by Arnold D
Dat ben ik helemaal met Wilmo eens.
Iedere keer komt er weer iets bij en zie je door de bomen het bos niet meer.
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 3:53 pm
by Wondermike
Hebben ze een bos in Friesland? Dacht alleen water en Doutzen.....
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 4:32 pm
by Arnold D
Nou, lekker dan. Is jouw vakantie nu alweer voorbij. Ik had jou graag nog een half jaar gegund.
Welkom terug vriend.
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 6:00 pm
by 323baur
+1
Welkom terug, maar 't was wel lekker rustig zonder de afdeling WestFriesland..
Re: nadieselen
Posted: Fri Aug 10, 2012 9:21 pm
by sethhendriks
ik plak toch nog geen pleisters..???
ik probeer het te achter halen, ik ga gewoon een aantal dingen proberen meer kan ik niet doen,
ik laat de ontsteking afstellen en ik ga proberen of 98 helpt.
alle slangetjes heb ik vervangen die om, op en rond de carb. zitten dus dit zou niet kunnen de bougies zijn ook nog niet lang vervangen,
hij is pas afgesteld met de apk, kleppen zijn gereinigd.
het laatste wat ik doe is hem verkopen als het even niet mee zit probeer het op te lossen maar af en toe gaat dat niet zo snel als ik wil....
dus... doe ik dan iets verkeerd vraag ik me af?
Gr,
Re: nadieselen
Posted: Sat Aug 11, 2012 11:50 pm
by Wilmo
Zoals ik al zei, je moet dingen gaan controleren. Dingen gaan aannemen in een troubleshoot is niet verstandig, immer assumptions are the mother...
Dus wat is de kleur van je bougies? En staat je ontsteking goed?
Re: nadieselen
Posted: Sun Aug 12, 2012 11:20 am
by sethhendriks
ontsteking staat goed, anders zou ik dat stationair en zo onder het rijden moeten merken.
bougies nog niet gecontroleerd. ik heb een toevoeging bij de tank gedaan voor de roet,
ik moet even afwachten wat dit doet....
ik de winter gaat de kop er toch af voor een revisie. dus dan zal ik wel dingen tegen komen die ik niet wil tegen komen haha.
maar ik heb een rondje gedaan van een aantal dingen die je laatst opnoemde maar die zijn naar mijn mening gewoon goed en goed aangesloten.
dus ik denk dat het gewoon roet is....
Gr,
Re: nadieselen
Posted: Mon Aug 13, 2012 6:39 pm
by Jeroen
Onzin vwb stationair en stand ontsteking omdat die met de vacuumvervroeging wordt bijgesteld. Tips hier worden niet voor niets gegeven, als je geen trek hebt ze te controleren is dat jouw keuze, maar verwacht niet dat je problemen op kunt lossen op basis van aannames. Meten is weten.
Re: nadieselen
Posted: Mon Aug 13, 2012 11:02 pm
by sethhendriks
ik heb toch niet het signaal gegeven dat ik geen zin heb om het te controleren? Als dat wel zo is, is dit niet mijn bedoeling.
ik heb het een en ander gecontroleerd alleen de ontsteking nog niet, ik ging er vanuit dat de gewoon goed stond. omdat ik dit niet zelf kan is het dus ook nog niet gebeurt.
ik heb een toevoeging bij de tankt gedaan en het nadieslen is zo goed als verdwenen.
maar nu is mijn vraag moet ik dit nog een keer blijven herhalen of om de tank of om de 2 tanks of hoe kan ik dit het beste doen of even aan kijken??
de ontsteking laat ik nog controleren... misschien deze week.
ik vond de reactie een beetje heftig Jeroen haha maar kan ook aan mij liggen..?
Gr