Mijn naam is Jens uit Dordrecht en ik wil mij en mijn Baur hier even voorstellen.
Ik heb diverse oldtimers gehad (BMW e30/Saab 99 /Volvo 240) en in het verleden ook geracet met een BMW E30 bij de DNRT.
Afgelopen zomer was ik met mijn gezin op vakantie in het noorden van Spanje.
Op een zekere middag stopte ik boven op een berg om even uit te rusten na het hardlopen.
Boven op die berg stond een villa en terwijl ik stond bij te komen werd van deze villa een garagedeur geopend.
In de garage zag ik dat er onder een zeiltje een E21 stond (alleen de koplampen waren zichtbaar).
Mijn interesse was direct gewekt en ik sprak de (Duitse) eigenaar aan.
De man haalde het zeiltje van de auto en daar kwam een prachtige E21 323i Baur onder vandaan!
Hij vertelde mij dat hij de auto al 22 jaar had en sinds 8 jaar bij zijn tweede huis in Spanje had staan.
Al die jaren had de auto binnen gestaan en werd alleen gebruikt bij mooi weer.
Dit was ook duidelijk zichtbaar aan de staat van de auto en de kilometerstand van slechts 123000.
Ik vroeg de man of hij de auto misschien wilde verkopen en na lang aarzelen wilde hij dit wel doen.
Bij de auto zaten alle boekjes en ook de originele 13 inch lm-velgen kreeg ik erbij.
Om een lang verhaal kort te maken…… in Spanje heb ik bij een BMW dealer de auto nog een beurt laten geven inclusief distributieriem en een week later reden wij met twee auto’s terug naar Nederland!
De auto had de laatste 8 jaar maar gemiddeld 100 kilometer per jaar gereden en om dan met een auto van 30 jaar oud meteen 1400 kilometer naar huis te rijden is best wel spannend!
Maar gelukkig zijn we goed thuis gekomen en de Baur deed het tijdens de rit fantastisch.
De auto is inmiddels ingevoerd bij het RDW en staat te pronken in mijn garage!