Page 1 of 1
20gr stellen remcilinder
Posted: Sun Sep 16, 2012 10:33 pm
by bremboap
Kan iemand nader uit eenzetten waarom de ATE remcilinder (uitsparing) onder een hoek van 20 graden geplaats moet worden.
Mijn hersens kraken maar kom er niet klaar mee.
Bedankt.
Re: 20gr stellen remcilinder
Posted: Sun Sep 16, 2012 11:11 pm
by Arnold D
Als je dat niet doet slijten je remblokken scheef af en niet zo'n beetje ook.
Re: 20gr stellen remcilinder
Posted: Sun Sep 16, 2012 11:22 pm
by bremboap
Hoi Arnold,
Zover duidelijk. Echter waarom zijn de cilinders dan niet geheel rond gemaakt. Volgens mij drukt de remolie de cilinder recht naar buiten waardoor er een evenredige kracht overdracht plaats vindt op het remblok. Is dit misschien gedaan om het piepen tegen te gaan? Gewichtsbesparing lijkt mij ver gezocht.
Re: 20gr stellen remcilinder
Posted: Mon Sep 17, 2012 8:56 am
by Arnold D
bremboap wrote:Volgens mij drukt de remolie de cilinder recht naar buiten waardoor er een evenredige kracht overdracht plaats vindt op het remblok.
Klopt, maar door de druk op de remblok en het draaien van de schijf gaat de remblok kantelen, waardoor deze scheef afslijt. Door een stuk van het oppervlak van de remzuiger af te frezen, heeft de remblok hier de mogelijkheid zich een stukje terug te trekken en wordt de remkracht verdeeld over het oppervlak van de gehele remblok.
Re: 20gr stellen remcilinder
Posted: Mon Sep 17, 2012 9:16 am
by bremboap
Dank Arnold,
Kan weer rustig gaanslapen.
Re: 20gr stellen remcilinder
Posted: Mon Sep 17, 2012 10:16 am
by Arnold D
We hebben het steeds over de remcilinder, maar het is de remzuiger.
Ik heb het in mijn post al veranderd.