Page 1 of 2
					
				Spa Six Hours (alle foto's nu geupload!)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 1:02 pm
				by Jeroen
				Een kleine vooruitblik...
Niet veel BMW actie, maar wel wat!
 
Niet vervelend om weer oud Williams F1 spul in actie te zien!
 
Claudia Huertgen die al vele jaren meedraait in diverse BMW GT3's nu eens in een Porsche, maar dat verklaart die BMW Alpina helm
 
Altijd fraai om een 250 SWB in actie te zien
 
Begin van de avond loopt bij David Hart een achterwiellager vast net na Eau Rouge, kachelt met een flinke gang achterwaarts en met heel veel geluk blijft het bij een spin. Het is wel einde race voor hem.
 
Sfeerplaatje tot slot...

 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 5:00 pm
				by BMWvision
				Dat zijn weer hele knappe plaatjes 

 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 5:08 pm
				by 323baur
				+veelmeer!
			 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 5:33 pm
				by gerrit323
				Mooi die foto verslagen Jeroen  

 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 5:50 pm
				by 323baur
				Leuk he, raggen met die ouwe meuk. Deuk in de deur??? lekker boeie, gas d'r op!
			 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 7:53 pm
				by Peter V.
				Is weer een mooi feestje geweest. 

 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 9:05 pm
				by Jeroen
				Thanks! Even een kort verslagje, foto's komen morgen of overmorgen.
Zaterdag
Zaterdagochtend verliep rommelig. Ik krijg om 6u een sms van John dat de toegezegde kamer vergeven is. Heel verhaal, maar ik iig de pest in, per sms afgemeld bij Steve en weer bed in gedoken. Om 9u sms van Steve dattie een hotelkamer heeft dus ach, tegen de tijd dat ik daar kom heb ik wel wat leuke races gemist maar dan toch maar even buurten daar. Het verkeer in België is weer een drama als vanouds. De A1 heeft een soort van permanente file ontwikkeld tussen Hazeldonk en Antwerpen dus kost al leuk tijd. Op de A13 en A3 is het gewoon druk, en volgens mij zijn ze al meer dan een jaar bezig de afslag naar de A27 te verbouwen, terwijl die er al die tijd al ligt. Bewegwijzering is zeer beperkt, in eerste instantie is er gewoon niets, de afslag is gewoon dicht. Verderop bordjes naar een ander gehucht maar de Garmin is het ermee eens dat dat de juiste richting is. Vervolgens rij je op de A27 een dikke file in wegens nog meer werkzaamheden en kun je beter binnendoor gaan rijden. Met dus nog meer vertraging eindelijk bij het circuit. Nou ja, dat denk je want al het verkeer wordt via Stavelot geleid omdat het anders teveel wordt voor het aloude tunneltje. Maar we komen er!
Het weer is geweldig, de hele dag in een sweater in de zon gestaan! Het is flink druk en er is veel mooi spul. De perskaart levert wel de mogelijkheid op om het binnenterrein gewoon met de auto af te struinen, dat scheelt veel lopen daar tegen de steile hellingen op. Daarnaast heeft Steve fietsen meegenomen, top! Ik ben op tijd voor de U2TC toerwagenklasse en zie daarna een vol startveld met historische F1 aan me voorbij trekken. Tussendoor, dank zij het feit dat ik me met de auto kan bewegen, kijk ik nog even op het paddock en spreek John nog even die zich opmaakt om met een 1965 911 los te gaan in dezelfde GTS11 klasse als waarin Steve "z'n" team rijdt. Wel lachen dat ik twee BMW fanaten zie strijden in Porsches en daar bovenop rijdt in Steve z'n team Claudia Hürtgen, die ruime ervaring heeft in BMW's in de Duitse GT3 klasse en onder andere successen heeft geboekt in de bekendegifgroene Alpina B6. Dat is ook te zien aan haar BMW overall en helm. Anyway, tijd voor de befaamde 6 uurs race.
Ik begeef me met name op Les Combes en Eau Rouge, en als het te donker wordt schiet ik nog wat plaatjes in de twee pitstraten, ondertussen ook een blik werpend op het CanAm en historisch F1 spul in de pitboxen. David Hart & friends zijn weer met groot materieel uitgerukt en ook qua rijders is men goed vertegenwoordigd, met naast Hart Allard Kalff, Alexander van der Lof en Hans Hugenholtz. Ook grote namen als Emanuele Pirro en Klaus Ludwig zijn aanwezig maar die heb ik zelf niet gezien, alleen gehoord dat ze op een zeker moment reden.
In de oude pitstraat kom ik Sven nog tegen (oud E21 eigenaar bmwx23i) en maak ik kennis met Wim, de koper van Sven z'n rode 323i (wim323i). Rondgehangen tot de prijsuitreiking, nog lol gehad met een bos Engelse winnaars en toen werd het tijd om het hotel op te gaan zoeken. Steve zei al dat 't een uurtje rijden was en dat klopte ook, en ineens zaten we in Adenau 

 was donker maar leuk rijden.
Zondag
Te gast bij Jochen, petrolhead pur sang en de man achter Frozenspeed. Er viel genoeg te kleppen over autosport en fotografie, en zijn kalender voor 2013 gaat echt een topper worden. Erg leuk! De dag vorderde alweer vlot dus maar gekozen om naar huis te gaan rijden, in eerste instantie was het nog het plan om naar Spa te gaan maar ach. Terugweg was vrij druk, en de Duitsers krijgen ook steeds meer de smaak te pakken van wat men daar Holländisches Fahrverhalten noemt. Ofwel: geen afstand houden, vooral links blijven plakken en zo vaak mogelijk je rem aantikken. En gebruik van de rechterbaan levert acute migraine op dus die moet vermeden worden. Het laatste stuk A3 is toch aanzienlijk beter te doen en ik zie nog kans om een E60 535d kennis te laten maken met de 'E36 from hell' hoewel het verschil niet mega is. Helaas komt het er op het allerlaatste moment pas van om echt goed gas te geven en als de GPS 252 km/u aangeeft moeten we vol in de ankers om niet 150 km te hard NL binnen te rijden. Nu weten we nog niet of er een begrenzer op de E36 zit! 
 
 
Anyway, leuk weekend geweest en de Spa foto's volgen zsm!
 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 9:20 pm
				by 323baur
				Komt u de co metert nog halen?? Lekker verhaal weer, kan zo in een auto blad - daar zou je iets mee moeten/ kunnen doen....
			 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 9:36 pm
				by Jeroen
				Chips, helemaal vergeten! FF kijken of dat van de week nog lukt! Qua blad, sja, gaat niet heel makkelijk, veel concurrentie ook. Ik bewaar het wel voor hier, en af en toe TBMW. Daarin deze maand een uitgebreid verslag van de OGP.
			 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Sun Sep 23, 2012 9:40 pm
				by 323baur
				Maakt niet uit, had al zo'n idee.
Ik zuip alle wijn zelf wel op 

 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Mon Sep 24, 2012 8:15 pm
				by TopCat
				dear 323baur
I just love your signature!
Given the option I would rather nail the back end - which you can only do with a RWD car with plenty of power
and at Willaston Circuit in c 1998 that is what I did - nailing the throttle into the rh 90 degree turn at end of pit straight- the alternative was a mashed front end in understeer into the guardrail protecting the petrol station!
It did straighten the car (Butch) and I did OK in the event- (Manx Classic 1998 or whatever) - first time out in the wet on those awful Dunlop Ms that they insisted we ran............then
made a big mess of the rear 3/4 mind you........still we won
			 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Mon Sep 24, 2012 8:52 pm
				by Jeroen
				That screams for video footage Tim!
			 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Mon Sep 24, 2012 9:09 pm
				by TopCat
				sadly before PCs and certainly You Tube!
glad you got the stick OK
we aim to be at Spa next june  have rearranged board meeting to suit!!
			 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Mon Sep 24, 2012 10:14 pm
				by Jeroen
				Tijd voor meer foto's! Beginnen met de Motor Racing News U2TC klasse...
...waarin onder andere veel Lotus Cortina's en BMW 1800's, tijd om met z/w te gaan spelen,
de mannen waren heerlijk aan de glij in deze flauwe rechtse bocht!
 
1800Ti
 
 
1800TiSA
 
 
1800Ti
 
En over naar de historische F1 auto's, in de pitboxen hadden we oa al een grote vertegenwoordiging van Lotus gezien...
 
 
Maar in actie is vele malen leuker! Williams FW07 zoals destijds gereden door Alan Jones, 
Carlos Reutemann, Keke Rosberg en Mario Andretti in 1981 en 1982
 
Mooi rijtje met voorop de Benetton Tyrrell 012 (1983) van Michele Alboreto en Danny Sullivan
 
Ligier JS21 (1983, links) van Jean-Pierre Jarier en Raul Boesel
 
March 711 (1971) ex Ronnie Petterson en Henri Pescarolo
 
JPS Lotus 92/5 (1983) ex Nigel Mansell / Elio de Angelis
 
 
 

 
			
					
				Re: Spa Six Hours (sneak preview)
				Posted: Wed Sep 26, 2012 7:36 pm
				by Jeroen