Page 1 of 1

320/6 Van Robbie

Posted: Tue Oct 02, 2012 10:14 am
by RobbieV
Een tijdje geleden heb ik mijn 316 e21 verkocht , omdat ik een 6 cilinder wilde hebben .
En nu is het zover !!

Het is een 320/6 geworden van 78 ... MAAR .. er zit een 323 motor in :driving , ik denk dat de achteras ook veranderd zal zijn want schijfremmen achteraan zaten origineel niet onder de 320/6 ?

Na een grondige inspectie van de kas , bleek deze kei hard te zijn , ik vond geen enkel teken van roest op de bekende plaatsen :boogie
Ik ontdekte wel dat de wagen de originele kleur niet meer heeft .
Het interieur ziet er ook zeer goed uit , (geen slijtage van bestuurderszetel) , er zat ook nog een originele radio in .

Tot zover het goede nieuws ... ,
Het eerste probleem is dat de alternator de batterij niet meer bijlaad , dus daar moet waarschijnlijk een andere voor in de plaats komen ...
Het tweede probleem is dat de motor koud , heel slecht start , blijft niet draaien als je hem zelf niet op toeren houd , eens hij warm staat draait deze wel mooi..
Mijn eerste gedacht gaat uit naar een slecht werkende choke ??

fotoos heb ik nog niet , daar de wagen nog niet bij mij thuis staat , maar deze komen er zo snel mogelijk aan

Re: 320/6 Van Robbie

Posted: Tue Oct 02, 2012 11:29 am
by Jeroen
Gefeliciteerd Robbie, klinkt goed!

Wat de problemen betreft:

1. Accu loskoppelen en even de spanningsregelaar eraf schroeven achterop de dynamo. Kan heel goed dat die kaduuk is of dat de koolborstels op zijn. Dat koop je als één geheel voor iets van 35 euro bij de automaterialenzaak en meestal ben je dan weer helemaal in de lucht. Check wel even de massaverbindingen van dynamo naar blok en van blok naar chassis. Die laatste zit in de motorruimte op de linker langsdrager en daar is vaak sprake van corrosie aan de carrosseriekant.
2. Licht toe aub, start hij nou slecht of loopt hij slecht stationair koud? Hoe is de start, aarzelend op 2-3 cilinders en langzaam steeds hoger in toerental, of is het juist lang starten en slaat 'ie dan ineens wel in 1x goed aan? Eerste gedachte is de extraluchtschuif (ff op zoeken, is genoeg over geschreven) die moet zorgen voor het verhoogd stationair toerental. Een choke heeft een injectiemotor niet.

Re: 320/6 Van Robbie

Posted: Tue Oct 02, 2012 11:32 am
by uwbuurman
Andere auto? Foto's!!!

Van harte met je aanschaf Robbie! Dat zal wel lekker vermogen geven tov je 316. Wat voor kleur heeft je E21 nu?

Re: 320/6 Van Robbie

Posted: Tue Oct 02, 2012 7:12 pm
by RobbieV
De motor doet lang moeite om te starten , slaat dan ineens aan , en als je hem dan niet op toeren houdt slaat ie meteen terug af.

Fotoos kan ik pas maken als ik hem thuis heb staan :) ik kan wel al vertellen dat het een witte is , ik weet alleen niet zeker of het een originele bmw kleur is ofniet ,
hiervoor was ie blauw , is in de kofferbak nog te zien...

Re: 320/6 Van Robbie

Posted: Tue Oct 02, 2012 8:28 pm
by Peter V.
In ieder geval een leuke upgrade van een 4 naar 6 cylinder :thumbsup

Re: 320/6 Van Robbie

Posted: Sun Oct 21, 2012 2:23 pm
by RobbieV
Wagen staat eindelijk bij mij thuis :p , nog enkele probleempjes oplossen en ik kan naar de technische keuring ...

Re: 320/6 Van Robbie

Posted: Sun Oct 21, 2012 6:26 pm
by uwbuurman
fout, eerst moet je echt foto's plaatsen hier!!