320 M10 rollenbank uitdraai 7-7-14
Posted: Tue Nov 27, 2012 3:16 pm
UPDATE OP LAATSTE POST PAGINA 2
Beste mensen,
we hebben het nu zo aangesloten, naar ons idee is dit goed voor de 2002Tii ontsteking met Hot-Spark in plaats van punten. Er is op internet zoveel over dit te vinden en allemaal hebben ze problemen
met mooi draaien van de motor. We hebben nu volgende week een afspraak gemaakt bij Beek Auto Racing voor het afstellen van de 45DCOE carbs.
Alles voor de rest moet dus wel helemaal goed zijn aangesloten.
Is dus de ontsteking zo goed aangesloten? (volgorde, de motor draaid nu wel maar niet goed door carb afstelling enzv.)
Is 0.3bar goed voor de webers?
Hoeveel graden voorontsteking bij hoeveel toeren met dit blok?
welke klepspeling met deze schrick 304 nokkenas?
dit is wat je op de foto ziet:
Onder blok: 4 cilinder BMW M10 2002Tii 1973 (hoge kamzuigers 9.5:1) ,
Cilinderkop: in/ uitlaatpoorten bewerkt(klepsteel geleiders glad weg), inlaatpoorten exact passend aan 45mm DCOE inlaat spruitstukken.
Nokkenas: Schrick 304° + versterkte enkele klepveren(Schrick).
Ontsteking: 2002Tii met mechanische vervroeging.(centrifugaal), geen contact punten maar met Hot-Spark , KV85 Magnecor kabels, Bosch Blue bobine.
Koppeling: 215mm vliegwiel, drukgroep en plaat van BMW 316(goed voor max 190pk) in plaats van zwaardere 228mm 2002 vliegwiel/drukgroep/plaat.
Benzinepomp: Facet Redtop competition, King Filter en benzinedruk regelaar(met meter) op 0.3bar
Uitlaat: Spaghetti spruitstuk 4:1 van 2inch, 2x free flow demper en pijp maat ook 2 inch. >> uitlaat bung voor wideband sensor is in uitlaat geplaatst strak(10cm) achter 4:1
Koeling: Standaard radiateur(binnenin gereinigd) elektrische fan in plaats van de Visco Fan.
Carburateurs: Dubbele Weber 45DCOE (40mm chokes)


Hier dan de uitdraai welke we vandaag na het afstellen kregen
, was al met al een zeer gezellige en leerzame middag.
Beek Auto Racing is ongeveer 3 uur serieus bezig geweest met diverse runs met vollast enzv. Uiteidelijk een vermogens run als laatste en daar kwam dit uit rollen.
We zijn bij 7000RPM van het gas afgegaan ondanks dat de PK curve nog steeds stijgende was, willen eerst andere tuimelaars monteren voordat we meer toeren gaan maken.
(hadden ook makkelijk nog tot 7500 kunnen gaan(hebben we op de weg ook gedaan zonder schade maar dat risico wilden ze op de bank niet nemen)




Beste mensen,
we hebben het nu zo aangesloten, naar ons idee is dit goed voor de 2002Tii ontsteking met Hot-Spark in plaats van punten. Er is op internet zoveel over dit te vinden en allemaal hebben ze problemen
met mooi draaien van de motor. We hebben nu volgende week een afspraak gemaakt bij Beek Auto Racing voor het afstellen van de 45DCOE carbs.
Alles voor de rest moet dus wel helemaal goed zijn aangesloten.
Is dus de ontsteking zo goed aangesloten? (volgorde, de motor draaid nu wel maar niet goed door carb afstelling enzv.)
Is 0.3bar goed voor de webers?
Hoeveel graden voorontsteking bij hoeveel toeren met dit blok?
welke klepspeling met deze schrick 304 nokkenas?
dit is wat je op de foto ziet:
Onder blok: 4 cilinder BMW M10 2002Tii 1973 (hoge kamzuigers 9.5:1) ,
Cilinderkop: in/ uitlaatpoorten bewerkt(klepsteel geleiders glad weg), inlaatpoorten exact passend aan 45mm DCOE inlaat spruitstukken.
Nokkenas: Schrick 304° + versterkte enkele klepveren(Schrick).
Ontsteking: 2002Tii met mechanische vervroeging.(centrifugaal), geen contact punten maar met Hot-Spark , KV85 Magnecor kabels, Bosch Blue bobine.
Koppeling: 215mm vliegwiel, drukgroep en plaat van BMW 316(goed voor max 190pk) in plaats van zwaardere 228mm 2002 vliegwiel/drukgroep/plaat.
Benzinepomp: Facet Redtop competition, King Filter en benzinedruk regelaar(met meter) op 0.3bar
Uitlaat: Spaghetti spruitstuk 4:1 van 2inch, 2x free flow demper en pijp maat ook 2 inch. >> uitlaat bung voor wideband sensor is in uitlaat geplaatst strak(10cm) achter 4:1
Koeling: Standaard radiateur(binnenin gereinigd) elektrische fan in plaats van de Visco Fan.
Carburateurs: Dubbele Weber 45DCOE (40mm chokes)


Hier dan de uitdraai welke we vandaag na het afstellen kregen
Beek Auto Racing is ongeveer 3 uur serieus bezig geweest met diverse runs met vollast enzv. Uiteidelijk een vermogens run als laatste en daar kwam dit uit rollen.
We zijn bij 7000RPM van het gas afgegaan ondanks dat de PK curve nog steeds stijgende was, willen eerst andere tuimelaars monteren voordat we meer toeren gaan maken.
(hadden ook makkelijk nog tot 7500 kunnen gaan(hebben we op de weg ook gedaan zonder schade maar dat risico wilden ze op de bank niet nemen)



