M10 probleem bij stationair niet goed op 4 cil.
Posted: Sat Jan 12, 2013 12:09 pm
We hebben met de M10 2liter met dubbele 45 webers (2002Tii)
zie hier voor meer specs:http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=19055
nu bij stationair dat 1 cillinder niet goed mee doet. Haal je de bougie kabel van de 1e cil er af, is er weinig verschil.
Wel bij cil 2, 3, 4 is er duidelijk verschil.
Bougie kabels zijn net nieuw van Magnecor.
Wat hebben we al gedaan:
Andere bougies geprobeerd, geen verschil.
Bougie 1e cil op blok gelegd en wel vonken bij starten.
Nu hebben we net compressie gemeten en kregen bij elke cil met warme motor
11,7 BAR(ongv. 170PSI)dus allemaal gelijk bijna 12 BAR. Is dit oke?
We zijn een paar weken geleden bij Beek Racing op de bank geweest om alles te laten afstellen met goed gevolg en veel PK. Toen hadden we daar al het gevoel dat hijbij stationair telkens de afstelling verliep na een paar runs.
Wat zou dit kunnen zijn?
Weet iemand of die compressie test uitslag goed is?
Wat we wel hebben is dat hij bij gas los laten erg rookte(blok had 2 jaar stil gestaan in het rek) dus de klepsealtjes zijn hard geworden, hebben nu Forte Seal conditioner erin gedaan en kijken of dit nog gaat helpen. Anders zal de kop eraf moeten voor klepseal vernieuwen.(moet de kop er persee/altijd af on deze te vernieuwen?)
De bougies waren wel erg vet, kunnen deze vet slaan bij stationair draaien door olie van de klepseals?
Wie o wie kan ons helpen om dit probleem op te lossen.
zie hier voor meer specs:http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=19055
nu bij stationair dat 1 cillinder niet goed mee doet. Haal je de bougie kabel van de 1e cil er af, is er weinig verschil.
Wel bij cil 2, 3, 4 is er duidelijk verschil.
Bougie kabels zijn net nieuw van Magnecor.
Wat hebben we al gedaan:
Andere bougies geprobeerd, geen verschil.
Bougie 1e cil op blok gelegd en wel vonken bij starten.
Nu hebben we net compressie gemeten en kregen bij elke cil met warme motor
11,7 BAR(ongv. 170PSI)dus allemaal gelijk bijna 12 BAR. Is dit oke?
We zijn een paar weken geleden bij Beek Racing op de bank geweest om alles te laten afstellen met goed gevolg en veel PK. Toen hadden we daar al het gevoel dat hijbij stationair telkens de afstelling verliep na een paar runs.
Wat zou dit kunnen zijn?
Weet iemand of die compressie test uitslag goed is?
Wat we wel hebben is dat hij bij gas los laten erg rookte(blok had 2 jaar stil gestaan in het rek) dus de klepsealtjes zijn hard geworden, hebben nu Forte Seal conditioner erin gedaan en kijken of dit nog gaat helpen. Anders zal de kop eraf moeten voor klepseal vernieuwen.(moet de kop er persee/altijd af on deze te vernieuwen?)
De bougies waren wel erg vet, kunnen deze vet slaan bij stationair draaien door olie van de klepseals?
Wie o wie kan ons helpen om dit probleem op te lossen.



