Page 1 of 1

Koudstart injector

Posted: Thu Mar 21, 2013 10:14 pm
by 323baur
Vanavond had ik eindelijk eens echt tijd om naar mijn Baurtje te kijken.
Al maanden staat ze binnen. Nu en dan even een blokje om met haar en telkens ben ik toch weer verliefd op het ding.
Nu is het echt tijd voor echt onderhoud.
Vloeistoffen, filters, kleppen u kent het wel.

Ik moest vanavond eerst maar eens beginnen met een vrij ernstig lekkend koudstart ventiel - nog nooit gezien!
Image
Daar moet maar eens een nieuwe voor komen.

De laatste tijd vind ik haar erg onrustig en instabiel lopen. Het is een beetje zagen.
Co staat goed: 1,7. Klepspeling ga ik komende week doen.
Is het eigenlijk normaal als de rubberen mof over de verdeler zo ernstig vervuild is:
Image
Image

Op toeren loopt ze heel geweldig en aan het prestatie potentieel kan ik geen misfire rekenen.
Kortom; ik heb even wat input nodig.

Re: Koudstart injector

Posted: Thu Mar 21, 2013 10:55 pm
by Peter V.
Een koudstartventiel is ongeveer 115 euro (Walter heeft er onlangs eentje aangeschaft).

Die vervuiling zal hoogstwaarschijnlijk afkomstig zijn van de carterventilatie. Toch wat oliedampen vermengd met het vocht van de buitenlucht.

Re: Koudstart injector

Posted: Thu Mar 21, 2013 10:59 pm
by Jeroen
Denk denk, miss een vacuumlek, is wel gek als de auto nu ineens loopt te zagen. Wat ik zelf wel gemerkt heb is dat de auto nog mooier loopt als 'ie nog wat rijker staat, geloof dat ik nu op 2.5% CO zit. Ik zou dat iig even proberen maar is wel gek als het ineens ontstaat terwijl er niks veranderd is. Misschien heb je verlies van brandstofdruk door die lekkende koudestart injector? Zou eigenlijk niet mogen. Loopt 'ie miss ook te laag stationair?

De vettige vervuiling is redelijk normaal, maar wordt ook wel veroorzaakt of erger door korte stukjes rijden of even verzetten, dat is iig de oorzaak van de mayonaise. Zal niet direct de koppakking zijn maar eerder condens dat je niet kwijt raakt omdat de motor niet warm wordt gestookt. Ik zou wel ff een rondje bougies controleren doen.

Re: Koudstart injector

Posted: Fri Mar 22, 2013 5:23 pm
by 323baur
Dank voor de input. Eerst idd maar eens een fikse ronde onderhoud.
Koppakking geloof ik niks van, Loopt niet warm, trekt als een beer en geen druk in de slangen.
De mayo zal idd van de laatste tijd zijn: paar keer verzet en niet warm geworden.

Stationair loopt ze idd veel te laag. Toch ergens een vacuumlekje denk ik.
In het paasweekend ga ik er eens een dagje om heen rennen.
Al met al een heel lijstje al gemaakt.

Re: Koudstart injector

Posted: Fri Mar 22, 2013 8:32 pm
by Wondermike
Hoi Ite, is het niet het o-ringetje wat om het startventiel zit wat lekt?
Ff uitbouwen en je weet het, gelijk ff in een emmertje testen hoe hij sproeit.
Doe ik ook vaak als eerste als ik uit bed kom

Ow ja en ik heb ook brandstof lekkage gezien bij de kjet langs de plunjer naar beneden. Dit komt dan tijdens het draaien via je luchtklep weer naar binnen.
Maar dit zie je ook terug aan je luchtfilter als dat het geval zou zijn.

Re: Koudstart injector

Posted: Fri Mar 22, 2013 8:52 pm
by 323baur
Ik zal iig alle ringetjes eens vervangen. Wellicht is het een opeenstapeling van .

Re: Koudstart injector

Posted: Fri Mar 22, 2013 8:54 pm
by Wondermike
Goed plan, alleen als de plunjer lekt kan je de benzineverdeler weggooien helaas.
Daar helpen geen ringetjes meer aan.