Page 1 of 1

draairichting onsteking

Posted: Mon Mar 25, 2013 10:11 pm
by bmwe214cil
Beste lui,

Zoals in mijn andere topic over de injectie ombouw is te lezen dat ik met olie lekkage te kampen had via de ontsteking. Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat de draairichting van de ontsteking bij een injectie de andere kant op is :nah ??? Nou vroeg ik mij af hoe dat dan omgedraaid is, is dat met andere vertanding op de nokkenas of is dat hetzelfde? Op de verdeler zelf zit wel een tandwieltje dat de nadere kant op schuin is vertand, als ik die weer terug zet gaat de onsteking dan de andere kant op? Of moet ik alles overbouwen in mijn kontact punten ontsteking?

MVG

Joram

Re: draairichting onsteking

Posted: Mon Mar 25, 2013 10:49 pm
by jarnotim
zat er op je oorspronkelijke blok een contactpunten ontsteking? Deze heeft namelijk een ander tandwiel dan een electronische ontsteking.. weet ik toevallig omdat ik bij het 1,6 blokje inbouwen ook tegen dit verschil aan liep...

Re: draairichting onsteking

Posted: Tue Mar 26, 2013 9:19 pm
by bmwe214cil
Ja, ik had een contact punten ontsteking en heeft idd een ander tandwiel. Maar ik heb mijn oude tandwiel op de nieuwe ontsteking gezet. Maar als ik het originele tandwieltje van de elektronische ontsteking terug zet gaat hij dan ook de andere kant op draaien (links om)?

Re: draairichting onsteking

Posted: Tue Mar 26, 2013 10:18 pm
by jarnotim
ik weet niet welke kant een contactpuntenontsteking en een elektronische opdraait. wat ik wel weet is dat de elektronische wel de andere kant op draait dan de contactpunten. als je dus het andere tandwiel erop zet draait je ontsteking de andere kant op dan origineel. Met een elektronische onsteking kan dit problemen geven met je vervroeging enzo. ik weet niet of dit bij een contactpuntenontsteking ook zo is, maar ik denk het haast wel. dat zou je voor de zekerheid dan even uit moeten zoeken of als iemand anders dit weet..
nog een optie is je nokkenas vervangen door een as met een ander tandwiel. maar dan moet je de kop of je blok eruit hebben omdat je de nokkenas volgens mij via de achterkant van de kop eruit moet halen..

Re: draairichting onsteking

Posted: Sat Mar 30, 2013 8:32 am
by bmwe214cil
Dus vandaag maar eens beginnen met overbouwen van de electronische ontsteking in de oude contactpunt ontsteking. Ik moet natuurlijk dan ook rekening houden met de timing van inspuiten? Weet iemand hoe dat word geregeld?

Re: draairichting onsteking

Posted: Mon Apr 01, 2013 9:03 pm
by bmwe214cil
En hij loopt! Lekt geen olie meer dus dat gaat allemaal goed! Morgen nog even goed afstellen en kijken hoe hij dan loopt! Was nog wel een hele klus maar was het zeker waard!

Re: draairichting onsteking

Posted: Wed Apr 03, 2013 3:47 pm
by loentje
hoe heb je het nu gedaan, de nieuwe ontsteking over gebouwd in de oude? En was dit goed te doen?

groeten loentje

Re: draairichting onsteking

Posted: Wed Apr 03, 2013 10:20 pm
by bmwe214cil
Idd heb ik de nieuwe ontsteking in de oude overgebouwd. Ben en 5 uurtjes mee bezig geweest, maar was goed te doen. Alleen weet ik niet of mijn vaccuum vervroeger nu goed zit, binnenkort even goed kijken.