Page 1 of 1

Uitlaat

Posted: Thu Apr 04, 2013 6:33 pm
by b.r
Hallo,

Ik wil de uitlaat van mijn 315 wisselen.
Het gaat om de 1e buis, die aan de motor zit dus.
Nu heb ik er n metalen pakking bij gekregen die aan de kant van de motor moet.
Nu is de vraag, zit er aan de andere kant van de buis zo,n zelfde pakking ?
Nu zit het namelijk dicht gespoten met zo,n witte troep.
Ik wil alles compleet hebben voor dat ik m los haal.
mvg Bas.

Re: Uitlaat

Posted: Thu Apr 04, 2013 6:56 pm
by Jeroen

Re: Uitlaat

Posted: Thu Apr 04, 2013 8:11 pm
by b.r
Ok, als ik t goed zie zit daar dus alleen zo,n metalen ring tussen.
Gaan we proberen dan.
tnx voor de info

Re: Uitlaat

Posted: Fri Apr 05, 2013 4:29 pm
by marcel krol
Hoi,

Plaatjes kloppen niet, de 315 heeft een enkele pijp vanaf het spruitstuk. Wat ik mij kan herinneren zit daar een driehoekige flens op. Wellicht dat je daar dezelfde pakking voor kunt gebruiken als van een m20. Heb gezocht bij BMW op de etk maar die hebben storing. Overigens is het plaatje gelijk. De ring aan het einde van het spruitstuk is ook hetzelfde. Als je toch aan de gang gaat is het misschien leuk om bijvoorbeeld via Loentje een voorpijp te regelen met twee buizen. De 1.6 van de 315 is geknepen door een pijp weg te laten en de 2e trap in de carburateur.


Groeten

Marcel

Re: Uitlaat

Posted: Fri Apr 05, 2013 6:02 pm
by Jeroen
Klopt, al neem ik aan dat ze wel het juiste partnr erbij hebben staan. Plaatjes komen zo uit ETK dus wellicht dat 't bij BMW Classic hetzelfde toont. Opvallend trouwens dat die site alweer down is.

Anyway, het ging in dit geval om de knelring aan de andere zijde volgens mij? Ik zou wel ff diameter nameten want ik heb vaker meegemaakt dat er verschillende diameters zijn geweest, pas nog met de 323ti compact :roll:

Re: Uitlaat

Posted: Sat Apr 06, 2013 9:45 am
by b.r
@ marcel, Nou laten we dat maar niet doen, ik ben tevreden met de originele 315.
Dat hoeft niet hard te lopen.
Die pakking voor bij de motor heb ik en die knel ring ook dus dat moet dan allemaal lukken.
Nu zit er bij de aansluiting op de 2e buis een soort van pakking tussen gespoten.
De vorige eigenaar had blijkbaar geen knel ring bij de hand.
T ziet er niet uit maar t was dicht.
De buis is lek bij de ophangbeugel uiteraard.
Gaat er compleet onder uit en word dus weer origineel met n nieuwe buis.
Die knel ring schuif je gewoon over t stukje buis wat in de andere buis gaat denk ik toch ?

Re: Uitlaat

Posted: Sat Apr 06, 2013 11:05 am
by Jeroen
Klopt!

Re: Uitlaat

Posted: Sat Apr 06, 2013 3:09 pm
by b.r
Kijk, weer wat geleerd.
Het gaat goed komen met die uitlaat.
Als ie eindelijk binnen is tenminste.
Volgende week is ie aan de beurt, is die herrie ook weg.
Ben nu aan het cleaneren en waxen, wat n ... werk maar ja iemand moet het doen.