Page 1 of 1

M10 2002 Tii E12 kop revisie (filmpje draaiend)

Posted: Sun May 26, 2013 11:34 pm
by A.P.V.
Omdat de motor erg rookte bij het loslaten van het gas bij hogere toeren hebben we dan maar besloten tot revisie.
Hebben ook via een zeer vriendelijke 02 forummer Wolfje nieuwe versterkte tuimelaars / lockers en klepseals nieuw model besteld. Waren er na ongeveer 2 weken vanuit the USA dus helemaal top.

Hoe het eruit zag na kop verwijderen, maantjes op zuigers erg schoon? mmm
Image

en de kop erg veel aanslag en zeer vet/olie achtig:
Image

alles maar goed gereinigt en klepgeleiders nieuw laten inpersen(Arrows Rijswijk), zelf kleppen gepolijst en ingeschuurd.
alles na het werk helemaal goed bij de vacuum test (Arrows Rijswijk).

Image

Image

Image

Image

Alles wat bij elkaar een goede en snelle kop moet maken:
Image

Hier foto`s van de tuimelaars en lockers, zie het verschil tussen Febi(standaard) en de Ireland HD rockers eens
Image
Image

ik weet niet of deze link voor iedereen werkt maar hier een filmpje van het blok lopend. (Zet even op HD, is mooier)

De ontsteking is hier alleen met de hand erin gezet en nog niet gesteld. Ook zijn de kleppen nog niet na het voor het eerst gedraaid te hebben nagesteld. Dus kan nog veel beter en mooier lopen.
Pakt wel al lekker op met de schrick 304graden :mrgreen:


Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie/performance parts plaatsen

Posted: Mon May 27, 2013 8:43 am
by uwbuurman
kan je niet helpen, maar mooie onderdeeltjes hoor!!!

Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie/performance parts plaatsen

Posted: Wed May 29, 2013 9:18 am
by A.P.V.
bedankt voor het compliment, kop zit in elkaar en op het onderblok. Maar nog niet aangehaald.

Weet iemand de juiste aanhaal momenten? blok is uit 1973, hebben nieuwe bouten en Elring (met snijring)1.35mm koppakking.

Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie/performance parts plaatsen

Posted: Wed May 29, 2013 10:16 am
by Arnold D
Meestal zijn het nieuwere bouten met een ander aanhaalmoment dan de oude. De aanhaal momenten staat meestal wel op de verpakking van de kopbouten en die zou ik dan aanhouden.

Dat kopje ziet er weer goed uit. :thumbsup

Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie/performance parts plaatsen

Posted: Wed May 29, 2013 11:02 am
by A.P.V.
Hier een foto van de kop in elkaar

Image

Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie/performance parts plaatsen

Posted: Wed May 29, 2013 9:22 pm
by A.P.V.
en hij loopt weer :D :D Tot nu toe de eerste 15 minuten zonder rook bij gas loslaten en weer goed op 4 cilinders bij stationair draaien :D , dus we hebben goede hoop.

Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie/performance parts plaatsen

Posted: Wed May 29, 2013 9:31 pm
by Jeroen
Top, kop zag er fraai uit, en lijkt 't dus ook prima te doen. Dat moet een voldaan gevoel geven!

Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie/performance parts plaatsen

Posted: Fri May 31, 2013 1:14 pm
by A.P.V.
Ja zeker, ik weet niet of deze link voor iedereen werkt maar hier een filmpje van het blok lopend. (Zet even op HD, is mooier)

De ontsteking is hier alleen met de hand erin gezet en nog niet gesteld. Ook zijn de kleppen nog niet na het voor het eerst gedraaid te hebben nagesteld. Dus kan nog veel beter en mooier lopen.
Pakt wel al lekker op met de schrick 304graden :mrgreen:


Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie (filmpje draaiend)

Posted: Fri May 31, 2013 1:19 pm
by Peter V.
Wat een genot. :thumbsup

Re: M10 2002 Tii E12 kop revisie (filmpje draaiend)

Posted: Mon Jun 03, 2013 8:44 pm
by Jeroen
Loopt netjes hoor, gaaf!