Opnieuw even voorstellen
Posted: Sat Jun 29, 2013 12:21 pm
Hallo mensen.
Ik zal me even opnieuw voorstellen , ik ben al een poos een lid van deze pagina. Ik ben opnieuw eigenaar geworden van een BMW E21, een 315. Ik heb in het verleden een paar 323i gehad , daarna 8,5 jaar een 318aut op LPG gereden en wilde daarna eigenlijk iets anders . Ik heb getwijfeld om een 7 serie e23 te gaan rijden maar heb er toch ( gelukkig ) van afgezien . Lang heb ik getwijfeld over wat dan wel , maar na het bekend worden van de ( waarschijnlijk ) nieuwe wetgeving omtrent oldtimers toch maar weer voor een E21 gekozen . Het is een 315 uit 1984 . 2-1-1984 eerste toelating dus eigenlijk bouwjaar 1983. De auto heeft 10 jaar binnen gestaan , aantoonbaar d.m.v. schorsings papieren die ik erbij heb .
Harde bodem , voor zover te zien alleen 2 kleine gaatjes in kofferruim . Plaatwerk buitenkant is wel hier en daar bijgewerkt maar op de bekende kritieke plekken valt het allemaal mee ( Onder instaplijsten en raamstijlen ) . Motorisch denk ik dat er wel heel veel km op zit , de Teller werkt niet meer maar de snelheid geeft die wel aan dus exacte km stand is niet duidelijk . Wat wel opmerkelijk is dat van de versnellingsbak de tweede versnelling synchromessen helemaal versleten zijn . Iets wat ik eigenlijk niet ben tegengekomen bij 3 series , in tegenstellling tot 02 serie zijn de versnellingsbakken van 3 serie toch wel wat harder . Verder zijn er wat dingen die gedaan moeten worden aan het interieur , bijvoorbeeld joystick voor de electrische spiegels en rubber van de rechter buitenspiegel vervangen.
Ik zal me even opnieuw voorstellen , ik ben al een poos een lid van deze pagina. Ik ben opnieuw eigenaar geworden van een BMW E21, een 315. Ik heb in het verleden een paar 323i gehad , daarna 8,5 jaar een 318aut op LPG gereden en wilde daarna eigenlijk iets anders . Ik heb getwijfeld om een 7 serie e23 te gaan rijden maar heb er toch ( gelukkig ) van afgezien . Lang heb ik getwijfeld over wat dan wel , maar na het bekend worden van de ( waarschijnlijk ) nieuwe wetgeving omtrent oldtimers toch maar weer voor een E21 gekozen . Het is een 315 uit 1984 . 2-1-1984 eerste toelating dus eigenlijk bouwjaar 1983. De auto heeft 10 jaar binnen gestaan , aantoonbaar d.m.v. schorsings papieren die ik erbij heb .
Harde bodem , voor zover te zien alleen 2 kleine gaatjes in kofferruim . Plaatwerk buitenkant is wel hier en daar bijgewerkt maar op de bekende kritieke plekken valt het allemaal mee ( Onder instaplijsten en raamstijlen ) . Motorisch denk ik dat er wel heel veel km op zit , de Teller werkt niet meer maar de snelheid geeft die wel aan dus exacte km stand is niet duidelijk . Wat wel opmerkelijk is dat van de versnellingsbak de tweede versnelling synchromessen helemaal versleten zijn . Iets wat ik eigenlijk niet ben tegengekomen bij 3 series , in tegenstellling tot 02 serie zijn de versnellingsbakken van 3 serie toch wel wat harder . Verder zijn er wat dingen die gedaan moeten worden aan het interieur , bijvoorbeeld joystick voor de electrische spiegels en rubber van de rechter buitenspiegel vervangen.