Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29201
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
In elk geval zijn de lagers van WN waardeloos maar als alternatief kun je eens bij een automaterialenzaak als Brezan vragen...
Regards/groeten, Jeroen
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Snelle reply;
Heb inmiddels de motor uit mijn auto en de koppeling is haast hagelnieuw! Nauwelijks krassen of andere slijtage op de koppeling of 't vliegwiel, dus een blijvertje. Ben het wel eens dat het natuurlijk wel handiger is, dan weet je zeker dat er de komende jaren geen onderhoud aan hoeft te gebeuren, maar met de koppeling in deze staat durf ik het aan!
Wat plaatjes:
Motor los:
Lege motorruimte:
Morgen hopelijk de motorruimte schoonmaken, en daarna alles weer in elkaar sleutelen.
Zag dat het uitlaatspruitstuk van een 1600 (in ieder geval mijn 1600) anders is als die op de 2liters. De 1600 loopt recht naar beneden en dan naar achteren. Het 2 liter spruitstuk loopt schuin naar onder (langs de bak) af. Moet hier nog iets voor gaan verzinnen, waarschijnlijk een extra stukje buis..
Daarnaast vroeg ik me nog af waar het "veer systeem" naast de linker draagarm voor is. De 2 liter heeft dit niet, maar ik kan het wel overschroeven.
Heb inmiddels de motor uit mijn auto en de koppeling is haast hagelnieuw! Nauwelijks krassen of andere slijtage op de koppeling of 't vliegwiel, dus een blijvertje. Ben het wel eens dat het natuurlijk wel handiger is, dan weet je zeker dat er de komende jaren geen onderhoud aan hoeft te gebeuren, maar met de koppeling in deze staat durf ik het aan!
Wat plaatjes:
Motor los:
Lege motorruimte:
Morgen hopelijk de motorruimte schoonmaken, en daarna alles weer in elkaar sleutelen.
Zag dat het uitlaatspruitstuk van een 1600 (in ieder geval mijn 1600) anders is als die op de 2liters. De 1600 loopt recht naar beneden en dan naar achteren. Het 2 liter spruitstuk loopt schuin naar onder (langs de bak) af. Moet hier nog iets voor gaan verzinnen, waarschijnlijk een extra stukje buis..
Daarnaast vroeg ik me nog af waar het "veer systeem" naast de linker draagarm voor is. De 2 liter heeft dit niet, maar ik kan het wel overschroeven.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Gelijk een 5 bakje erin? Of had je die al?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Nee heb ik op korte termijn niet kunnen vinden, maar zal vast wel toekomst muziek zijn inderdaad.
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Kan. Heb alleen het spruitstuk al (zonder na te gaan of t zou passen) opnieuw gemonteerd met nieuwe pakkingen op de nieuwe motor. Weet niet of t verstandig is om die pakkingen dan weer voor een anders spruitstuk te gaan gebruiken?
Weet ook niet of het 1600 spruitstuk bijvoorbeeld een kleinere diameter heeft (ivm druk etc)? Of kan ik zonder consequenties het 1600 spruitstuk op een 2 liter gebruiken?
Weet ook niet of het 1600 spruitstuk bijvoorbeeld een kleinere diameter heeft (ivm druk etc)? Of kan ik zonder consequenties het 1600 spruitstuk op een 2 liter gebruiken?
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18638
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
ehm: meten is weten! In principe is de flow naar de uitlaat wel anders, immers het spruitstuk heeft al een andere vorm. Maar de diameter kun je zo opmeten. Ik zou het denk ik gewoon doen, mits de diameter niet te veel afwijkt.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29201
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Eens, ff opmeten en vergelijken, en die pakkingen kun je hergebruiken, die hebben nog niks te lijden gehad.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Bedankt voor de input jongens. Ik ga eens kijken hoe ik het op ga lossen.
De motorruimte is inmiddels netjes ontvet en ziet er weer mooi uit (foto's blijf ik schuldig). Ben inmiddels toch erg benieuwd naar het eind resultaat. Heb immers de motor nog nooit horen lopen, laat staan ermee gereden!
De motorruimte is inmiddels netjes ontvet en ziet er weer mooi uit (foto's blijf ik schuldig). Ben inmiddels toch erg benieuwd naar het eind resultaat. Heb immers de motor nog nooit horen lopen, laat staan ermee gereden!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Ik heb je nog een beetje gestuurd!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Leuk project, twee liter m10 blijven fijne blokjes.
Zie ik nu op de achtergrond ook een 02 en een race e21?
groeten loentje
Zie ik nu op de achtergrond ook een 02 en een race e21?
groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11987
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
02 touring en een E30 denk ik.loentje wrote:Leuk project, twee liter m10 blijven fijne blokjes.
Zie ik nu op de achtergrond ook een 02 en een race e21?
groeten loentje
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Even voorstellen - Pim, 315 -> 320/4
Ik heb het geluk dat ik bij mijn schoonfamilie mag klussen. Mijn schoonvader heeft een 2002 touring en een e9, mijn zwagers driften beide, een met een e36 compact 325i (krijgt ombouw naar lexus V8) en een met een e30 325i turbo coupe. De witte 02 is een nieuw driftproject. Verder zijn de dagelijkse auto's een e46 touring en f30 sedan. Gek he, dat ik aangestoken ben met het BMW virus :pPeter V. wrote:02 touring en een E30 denk ik.loentje wrote:Leuk project, twee liter m10 blijven fijne blokjes.
Zie ik nu op de achtergrond ook een 02 en een race e21?
groeten loentje