Page 1 of 1

318i drukaccumulator

Posted: Thu May 01, 2014 1:18 pm
by duuzend
Zoals jullie al wisten draaide mn 318i wel stationair maar hij reageerde niet op het gaspedaal, niks vermogen dus.

Na het startventiel en de hulpluchtschuif te vervangen blijfde deze nog geen vermogen meer hebben.
Dus ben ik terug van nul begonnen en de drukaccumulator gedemonteerd en gewoon de brandstofpomp met filter aangesloten.

Nu draait de auto stationair goed en kan ik ermee rijden! vandaag 5km gereden en hem mooi warm laten draaien auto rijdt goed nu en gaat goed in de toeren.

Nu was m'n vraag waarvoor dient deze drukaccumulator juist en mag ik deze er tussen uit laten?

De drukaccumulator is een nieuw gekochte van Bosch.
Dus snap eigenlijk niet waarom hij niet rijdt als deze aangesloten is.

Alvast bedankt !

gtz

Re: 318i drukaccumulator

Posted: Thu May 01, 2014 5:07 pm
by Wondermike
De acumulator zorgt ervoor dat er druk op de leiding blijft staan als de auto uit staat. Hierdoor hoeft de pomp niet eerst druk op te bouwen voor je kan starten.
Het is vreemd dat hij met accumulator er tussen niet wil lopen. Wel goed aangesloten?

Re: 318i drukaccumulator

Posted: Thu May 01, 2014 9:32 pm
by bmw e12 e21
Je hebt 2 types drukaccumulatoren. Bij de 323 sloper van 1980 die ik demonteerde had die aan de achterkant nog een klein aansluitpijpke.
Die van 1982 niet.

Re: 318i drukaccumulator

Posted: Thu May 01, 2014 11:01 pm
by duuzend
Ik heb achter ook nog een klein aansluitpijpke, mss de verkeerde accumulator?

Re: 318i drukaccumulator

Posted: Thu May 01, 2014 11:02 pm
by duuzend
Kan ik gewoon rijden zonder accumulator?

Re: 318i drukaccumulator

Posted: Sat May 03, 2014 8:40 am
by duuzend
Wat denken jullie want wil morgen zo naar de keuring...

Re: 318i drukaccumulator

Posted: Sat May 03, 2014 8:42 am
by Wondermike
Je kan er gewoon mee rijden hoor. Starten na langere stilstand zal misschien wat lastiger zijn maar als hij zo goed start, gewoon doen!

Re: 318i drukaccumulator

Posted: Sat May 03, 2014 1:31 pm
by duuzend
Mooi, laat maandag weten of hij door de Oldtimerkeuring in Belgie is geraakt ;)

Re: 318i drukaccumulator

Posted: Sat May 03, 2014 2:22 pm
by bmw e12 e21
Dat moet lukken, dat stelt niks voor.
Vergeet je gevaardriehoek krik etc niet.
De remmen mogen bij oldtimerkeuring tot 50procent verschil hebben. Is eigenlijk ontoeaatbaar veel.