Even voorstellen Miez (318i Baur)
Even voorstellen Miez (318i Baur)
Hallo Forummers,
Al een lange tijd hang ik hier rond en lees ik mee op dit interessante forum. Ik ben een liefhebber van BMW's tussen 1970-1990 en heb er dan ook diverse gehad (315/318i e21/316i e30/318i e30/316i touring/518i e28/524d e28/525ETA e28) de eerste als daily destijds (1993) en de rest als hobby. Ik ben ermee opgegroeid omdat mijn opa altijd BMW reed en mij min of meer besmet heeft met het virus, met name de sharknose heeft voor mij een niet uit te leggen aantrekkingskracht.
Either way ben ik al lang op zoek voor een e21 erbij, voor de lol, mag wat werk aan zitten maar ik moet er een hebben, kennen jullie dat? Dagelijks rij ik in een 2011 Skoda Superb en ik wil bij wijze van hobby een e21 in de loods om langzaam naar mijn smaak op de weg te houden.
Na een langdurige onderhandeling via Whatsapp heb ik vandaag de koop gesloten met een 318i Baur uit 1981 met als opties een onbeschadigd lederen interieur en een 5 bak, 13" Alpina's en een set origineel staal met winterbanden. Het dak is als nieuw, de auto is in 2003 opnieuw gespoten, heeft twee nieuwe voorspatborden (2003) en te veel speakers in de deuren gebouwd. De vorige eigenaar (1949) heeft de auto 8 jaar gehad en in totaal 20.000km gereden, de vorige Duitse eigenarese is de enig voorbezitster.(ik ben dus nummer 3). De historie is gedocumenteerd in een ordner (met het hele aankoopverhaal in Duitsland in 2006 met alle Dekra-rapporten). Het is een leuk ding, Voor zover ik kon zin tijdens de onderhandeling een plek bij de verpoot voor (niet op de veerpoot maar ervoor), hier zit een blaas van 2x2cm, en bij het achterwiel op de spatbord boven de koker een plek van 7x1 cm. Verder ziet de auto er leuk uit voor de leeftijd. Zodra ze binnen is zal ik foto's posten.
De auto is hier al een keer besproken in 'gezien op MP' het betreft een donkerblauwe, de originele kleurnaam moet ik nog opzoeken
Ik ben Michel uit het midden van het land, 41 jaar en vader van 2 prachtige kinderen (9 en 12) en al 25 jaar samen met mijn eveneens prachtige vrouw. Ik ben directeur in de security business en hou van boksen, hardlopen, italie, mijn gezin en BMW's.
Voor nu, alles gute!
Miez
Al een lange tijd hang ik hier rond en lees ik mee op dit interessante forum. Ik ben een liefhebber van BMW's tussen 1970-1990 en heb er dan ook diverse gehad (315/318i e21/316i e30/318i e30/316i touring/518i e28/524d e28/525ETA e28) de eerste als daily destijds (1993) en de rest als hobby. Ik ben ermee opgegroeid omdat mijn opa altijd BMW reed en mij min of meer besmet heeft met het virus, met name de sharknose heeft voor mij een niet uit te leggen aantrekkingskracht.
Either way ben ik al lang op zoek voor een e21 erbij, voor de lol, mag wat werk aan zitten maar ik moet er een hebben, kennen jullie dat? Dagelijks rij ik in een 2011 Skoda Superb en ik wil bij wijze van hobby een e21 in de loods om langzaam naar mijn smaak op de weg te houden.
Na een langdurige onderhandeling via Whatsapp heb ik vandaag de koop gesloten met een 318i Baur uit 1981 met als opties een onbeschadigd lederen interieur en een 5 bak, 13" Alpina's en een set origineel staal met winterbanden. Het dak is als nieuw, de auto is in 2003 opnieuw gespoten, heeft twee nieuwe voorspatborden (2003) en te veel speakers in de deuren gebouwd. De vorige eigenaar (1949) heeft de auto 8 jaar gehad en in totaal 20.000km gereden, de vorige Duitse eigenarese is de enig voorbezitster.(ik ben dus nummer 3). De historie is gedocumenteerd in een ordner (met het hele aankoopverhaal in Duitsland in 2006 met alle Dekra-rapporten). Het is een leuk ding, Voor zover ik kon zin tijdens de onderhandeling een plek bij de verpoot voor (niet op de veerpoot maar ervoor), hier zit een blaas van 2x2cm, en bij het achterwiel op de spatbord boven de koker een plek van 7x1 cm. Verder ziet de auto er leuk uit voor de leeftijd. Zodra ze binnen is zal ik foto's posten.
De auto is hier al een keer besproken in 'gezien op MP' het betreft een donkerblauwe, de originele kleurnaam moet ik nog opzoeken
Ik ben Michel uit het midden van het land, 41 jaar en vader van 2 prachtige kinderen (9 en 12) en al 25 jaar samen met mijn eveneens prachtige vrouw. Ik ben directeur in de security business en hou van boksen, hardlopen, italie, mijn gezin en BMW's.
Voor nu, alles gute!
Miez
Last edited by Miez on Mon Jul 14, 2014 12:10 am, edited 2 times in total.
The truth is not afraid for questions........
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
congrats! Ik hoop voor je dat deze wat beter en langer bevalt dan je vorige aankopen.
Je hebt er al een heel zwikje gehad.
Laatst was die 518i bij mij, maar daar heb je goed aan gedaan om daar geen geld meer in te stoppen.
Dat gaat niet meer goedkomen..
Je hebt er al een heel zwikje gehad.
Laatst was die 518i bij mij, maar daar heb je goed aan gedaan om daar geen geld meer in te stoppen.
Dat gaat niet meer goedkomen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
Leuk verhaal, welkom!!
Ben erg benieuwd naar je aanwinst! De Skoda is, tja, nou ja, we maken allemaal wel eens een foutje
Ben erg benieuwd naar je aanwinst! De Skoda is, tja, nou ja, we maken allemaal wel eens een foutje
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
Haha, die Auwdie stuurt net zo hoor.
Maar ach, die Croma JTD..
Maar ach, die Croma JTD..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
Die 518 reed verder wel goed allen de koets was aardig aangetast. Het waren vaak kleine projectjes welke ik dan met wat kleine aanpassingen weer verkocht en een paar euro's verdiende. Uiteindelijk ben ik nu bij de 318 beland, ik denk dat deze wat langer blijft, zo leuk is autorijden zelden meer, eerst maar is kijken hoe de werkelijke toestand is als ze op de oprit staat.
En de Skoda, het is natuurlijk geen BMW maar inheb aardig wat bekijks met die koets, mensen die niet wisten dat deze auto's er ook echt goed uit kunnen zien...
Immer gute fahrt!
Miez
En de Skoda, het is natuurlijk geen BMW maar inheb aardig wat bekijks met die koets, mensen die niet wisten dat deze auto's er ook echt goed uit kunnen zien...
Immer gute fahrt!
Miez
The truth is not afraid for questions........
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
Gefeliciteerd met je aankoop, zien we hopelijk snel foto's van!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
ah gefeliciteerd! Weer een baur, goed zo!
Ben benieuwd naar fotos
groeten loentje
Ben benieuwd naar fotos
groeten loentje
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
Dank allen!
Gisteren de dame opgehaald en rustig 35 kilometertjes naar huis gereden. Een 5-bak, voor die tijd een optie volgens mij, dat houdt het lekker rustig.
Wat is mij opgevallen;
-De auto rijdt echt lekker, ook naar hedendaagse maatstaven, trekt lineair op, remvertraging top en trillingvrij.
-In de auto zit een aftermarket speakersysteem in de deuren, niet passend in het tijdsbeeld, deze gaan eruit (zwarte deurpanelen zoeken dus, liefhebbers voor het driewegsysteem en de deurpanelen mogen zich melden).
-aftermarket lederen stuur, wel uit de jaren 80, eruit en op zoek naar een origineel BMW stuur,
-De klok in het dashboard staat stil (en geen toerenteller dus), hoewel je bij ritjes in deze auto niet op de tijd moet letten wil ik deze wel vervangen of kijken of een toerenteller mogelijk is.
-Gemonteerde afstandsbediening voor de radio van de handrem (!) afhalen.
-13" Alpina's zijn netjes met zgan banden, set origineel staal met chromen velgringen en winterbandjes, heel netjes maar Ik ga op zoek naar een upgrade voor 15" Alpina's (imi) mits betaalbaar.
-De koets is redelijk netjes, 3 plekjes welke op termijn aandacht nodig hebben, keienvanger heeft een deukje dus die wil ik ook uitwisselen.
-De auto is in 2003 gespoten volgens het Dekra rapport, dit lijkt geen originele kleur imho wel chique.
-Verder is het dak als nieuw, accu en ontsteking nieuw en de uitlaat is als nieuwe.
Ik ben blij als een klein kind, ik zal vandaag een foto plaatsen.
Alles gute!
Miez
Gisteren de dame opgehaald en rustig 35 kilometertjes naar huis gereden. Een 5-bak, voor die tijd een optie volgens mij, dat houdt het lekker rustig.
Wat is mij opgevallen;
-De auto rijdt echt lekker, ook naar hedendaagse maatstaven, trekt lineair op, remvertraging top en trillingvrij.
-In de auto zit een aftermarket speakersysteem in de deuren, niet passend in het tijdsbeeld, deze gaan eruit (zwarte deurpanelen zoeken dus, liefhebbers voor het driewegsysteem en de deurpanelen mogen zich melden).
-aftermarket lederen stuur, wel uit de jaren 80, eruit en op zoek naar een origineel BMW stuur,
-De klok in het dashboard staat stil (en geen toerenteller dus), hoewel je bij ritjes in deze auto niet op de tijd moet letten wil ik deze wel vervangen of kijken of een toerenteller mogelijk is.
-Gemonteerde afstandsbediening voor de radio van de handrem (!) afhalen.
-13" Alpina's zijn netjes met zgan banden, set origineel staal met chromen velgringen en winterbandjes, heel netjes maar Ik ga op zoek naar een upgrade voor 15" Alpina's (imi) mits betaalbaar.
-De koets is redelijk netjes, 3 plekjes welke op termijn aandacht nodig hebben, keienvanger heeft een deukje dus die wil ik ook uitwisselen.
-De auto is in 2003 gespoten volgens het Dekra rapport, dit lijkt geen originele kleur imho wel chique.
-Verder is het dak als nieuw, accu en ontsteking nieuw en de uitlaat is als nieuwe.
Ik ben blij als een klein kind, ik zal vandaag een foto plaatsen.
Alles gute!
Miez
The truth is not afraid for questions........
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
And here she is.....
Alles gute!
Miez
Alles gute!
Miez
The truth is not afraid for questions........
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
Lijkt me een leuk ding. Wat meer foto's mag best.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
U vraagt, wij draaien.....
Een teaser
immer gute fahrt!
Miez
Een teaser
immer gute fahrt!
Miez
The truth is not afraid for questions........
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
Ziet er sjiek uit!!!! Ik verplaats je draadje wel even naar de afdeling cabrio's in het register, maar ga daar rustig verder met foto's plaatsen
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11766
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Even voorstellen Miez (318i Baur)
Precies, doe er gelijk een stuk of 10, graag ook van het totale plaatje, tot nu toe ben ik erg enthousiast.
Ziet er lief uit!
Ziet er lief uit!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.