Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by Nick1984 »

Ik ken er niets van, maar wat een installatie Jeroen :shock :thumbsup


[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by Jeroen »

Thanks, en dat hoeft ook niet per sé Nick, als het maar lekker klinkt!
Regards/groeten, Jeroen
Stoffie
Upcoming E21 fanatic
Posts: 92
Joined: Mon Apr 18, 2011 10:02 pm

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by Stoffie »

Jeroen wrote: Wed Feb 24, 2021 11:22 pm Thanks! Erg blij met de huidige stand van zaken hoewel je altijd weer verbeteringen kunt bedenken haha. Maar zoveel wordt er nu ook weer niet 'serieus' geluisterd dus het is wel even goed zo, op die streamer na dan hahaha.

Maar jij bent ondertussen wel met leuke dingen bezig om jouw Sony spul weer helemaal fris te maken. Jouw jaren '70 toppers van Sony, da's misschien wel het beste wat ze ooit gemaakt hebben dus vooral blijven koesteren!
Beter kan altijd, of het qua investering dan nog de moeite is, dat is altijd het moeilijke van dat audiofiel gedoe :stupidme

In elk geval blijven die ML's toch altijd indrukwekkend om te zien, vriend van me heeft een soortgelijk setje dat ik nog altijd eens moet beluisteren (niet evident met COVID).

Oud spul reviseren geeft altijd veel voldoening, al is het maar voor het in leven houden van mechanisch en electronisch erg mooi gemaakt materiaal.
Anderzijds kan het soms ook wel eens tegen gaan steken omdat het toch wat liefde en onderhoud vraagt tov nieuwer spul. Maar goed, ik ben er blij mee en ga die zeker nooit weg doen!

Ondertussen ook een B&O Beogram 4004 met bijhorende receiver en speakers gescoord voor een prikje, is wel nog wat werk aan. Maar hoe mooi zit dat in elkaar, en wat een pracht om naar te kijken, kunst is het!
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by Jeroen »

Grmbl de foto's van de vorige pagina werken om eoa reden niet meer, maar misschien moet ik binnenkort een kleine update schieten. De Martin Logan electrostaten op AudioAnalyse A9 eindversterkers zijn er nog steeds, net als de gemodificeerde Thorens TD-160 draaitafel.

De grote wijziging, ook in geluidskwaliteit, is de Mytek Brooklyn Bridge streamer, voorversterker en DAC. We zijn na de nodige vergelijkende luistersessies bij Freakuence helemaal overgeschakeld op deze digitale voorversterker, maar wel met een vrij aardige analoge phonotrap (daar zie ik nog wel mogelijkheden voor een upgrade in de toekomst). Maar gecombineerd met een Tidal abonnement in master kwaliteit wordt er nu wel iets neergezet dat kwalitatief 'next level' is, en dat allemaal met een mega muziek keuze, eenvoudig bediend vanaf een tablet of telefoon lekker languit op de bank.

Erg leuke upgrade, volop genieten, en vrijwel de hele muziekwereld onder de knop. Tot nu toe pas één cd die ik niet in het Tidal assortiment kon vinden (voor de liefhebbers: Bloem de Ligny, een muziekstijl à la Bjork).
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by 323baur »

Leuk he! Streaming is echt fijn, zeker met FLAC resolutie via Quboz of Tidal.
Specifiek die 2 laatste noem ik omdat die een goede aanvulling op elkaar zijn.
Dikke kans dat je wat je mist op Tidal, bij Quboz (of Deezer) wel gaat vinden.
Spotify schijnt (zeggen ze al jaren) nú eindelijk ook met High res streaming komen.
Als dat gebeurd zijn de eerst genoemde diensten gelijk klaar, want tegen die dienst kan je qua aanbod echt niet op.

Gisteren toevallig mijn oude Rotel EV tegen mijn prijs verkocht.
Laat Frequence nú toch een heel gave Classe ca301 hebben staan…
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by Jeroen »

Kan zomaar heel leuk zijn! Niet te duur en goed spul!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by 323baur »

Zo’n classe is nieuw echt onbetaalbaar, maar nú wel.
Ga hem morgen een dagje lenen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by Jeroen »

Leuk! Doe de mannen de groeten daar!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by Jeroen »

Hier ook weer eens een update. Al vele jaren had ik dikke stalen rekken van Atacama staan, alle apparatuur en bedrading volop in het zicht. Prima voor de ventilatie natuurlijk, maar mooi is anders. De eerste aanzet om eens eea op te ruimen werd gegeven door het feit dat vrijwel alle cd's zijn toegevoegd aan de favorietenlijst van Tidal, ik heb echt maar een heel klein stapeltje cd's die ik daar niet kon vinden. Ofwel, 4 grote cd rekken naar de zolder.

Vervolgens heel goed nagedacht over een ander meubel, en dat staat nu ook op z'n plek. In het zicht de voorversterker/dac/streamer combi van Mytek, de tv ontvanger, Thorens platenspeler en de niet te missen maar o zo lekker klinkende Martin Logan weergevers. Achter de klep van het meubel bevinden zich de Monster netvoeding en de Marantz cd/dvd speler, apparaten waar je doorgaans toch niet vaak bij hoeft te zijn.

Het meubel is extra diep gemaakt om voldoende ruimte te houden voor de bekabeling, en om te zorgen dat de eindversterkers er een goed stuk onder geschoven kunnen worden. Normaal gesproken ben ik niet zo'n voorstander van apparatuur op de grond, maar met de volledig dichte Audioanalyse behuizingen durf ik dat wel aan.

Het in detail uitdenken en bouwen van het meubel is gedaan door Dissonant Design/Mathilde en Bas van der Linden en ik ben ze zeer dankbaar voor het zeer fraaie eindresultaat.

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by uwbuurman »

Mooi!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11757
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Audio, video, high end, zendertjes, you name it!

Post by 323baur »

Heel mooi!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply