M10 5 bak...mechnische aansluiting km teller
Posted: Sun Oct 26, 2014 2:29 pm
Heren,
De aloude 518 (e28) uit 1982 is gisteren vakkundig in elkaar gemept. De weinige interessante onderdelen zijn er eerst afgehaald uiteraard.
Nu had ik deze BMW gekocht omdat het een hele vroege 518 is en deze was voorzien van een 5 bak.
De bak heb ik er uiteraard (met blok) uit gelepeld, maar helaas..de bak heeft wel een gat... maar dat is dieperliggend dicht.
De feitelijke aandrijving mist dus. Nu heb ik hier nog wel een 4 bak liggen die dit asje met keerring wel heeft.
Cruciale vraag is dus: kan ik het huis open boren en dan dit asje plaatsen?
De sparing zit er dus wel (past ook 1op1) maar de 'bodem' van de sparing is dicht.
Nu is een losse M10 bak met cardan voor een 518 ook al leuk geld aan het worden, dus ik wil de bak niet verpesten als het niet nodig is.
Kortom: heeft iemand van hier dit kunstje al eens gedaan?
De aloude 518 (e28) uit 1982 is gisteren vakkundig in elkaar gemept. De weinige interessante onderdelen zijn er eerst afgehaald uiteraard.
Nu had ik deze BMW gekocht omdat het een hele vroege 518 is en deze was voorzien van een 5 bak.
De bak heb ik er uiteraard (met blok) uit gelepeld, maar helaas..de bak heeft wel een gat... maar dat is dieperliggend dicht.
De feitelijke aandrijving mist dus. Nu heb ik hier nog wel een 4 bak liggen die dit asje met keerring wel heeft.
Cruciale vraag is dus: kan ik het huis open boren en dan dit asje plaatsen?
De sparing zit er dus wel (past ook 1op1) maar de 'bodem' van de sparing is dicht.
Nu is een losse M10 bak met cardan voor een 518 ook al leuk geld aan het worden, dus ik wil de bak niet verpesten als het niet nodig is.
Kortom: heeft iemand van hier dit kunstje al eens gedaan?
