Tijdens het rijden op de snelweg viel mij een duidelijk hoorbaar wind gesuis op dat van de rechter kant komt . Na thuiskomst even nader onderzocht en er blijkt een verkeerd rubber tussen de deur en de rechter buitenspiegel te zitten . Tijdens een bezoek aan een autosloop heb ik het rubber van een 315 afgehaald en deze gekocht . Het was toevallig een 315 van hetzelfde bouwjaar , 1984 , zelfde kleur ; pusta grun en er zat ook hetzelfde interieur in , welke ik ook gekocht heb. Thuis aangekomen wilde ik het rubber vervangen en het blijkt dus niet te passend te zijn . Het rubber is veel te klein en past helemaal niet . Een vriend vertelde me dat het wellicht spiegels zijn van een e30 . Onlangs een rubber gekocht van een e30 op marktplaats en deze blijkt dus ook niet te passen , deze is weer te groot.
Ik weet ook niet of deze de rechter buitenspiegel er origineel al op zat of dat deze er later is bijgezet . Het zou natuurlijk kunnen dat omdat het een heel laat bouwjaar is , er toch e30 spiegels op gezet zijn maar dat daar ook weer verschillende types in zijn . De rechter buitenspiegel is wel elektrisch maar zat niet aangesloten , ik heb een draadboompje en een ander joystickje ingebouwd en nu werkt de spiegel .Het is wel zo dat de linker buitenspiegel wel van hetzelfde type is als de rechter buitenspiegel , alleen hier zit wel een passend rubber op .
Misschien dat 1 van jullie een bruikbare tip heeft om wat voor rubber het hier kan gaan ?
Bmw 315 elektrische spiegels rubber.
- longdutchman
- Newbee
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Bmw 315 elektrische spiegels rubber.
Als de spiegel goed passend is zowel qua boutjes als aansluiten op portier en portierlijsten dan zal die wel goed zijn. Dan kun je hier via een oproepje in de Marktkraam vast heel gemakkelijk het juiste rubber bemachtigen, of anders nieuw bestellen bij de dealer voor 6 euro...
Regards/groeten, Jeroen
- longdutchman
- Newbee
Re: Bmw 315 elektrische spiegels rubber.
Dank je wel voor je reactie !
Ik heb even zitten kijken op BMW OEM en zag dat het het rubber zowel links als rechts hetzelfde onderdeel nummer hebben met als toevoeging links of rechts . Wanneer ik tijd heb zal ik even kijken welk onderdeel nummer er op het linker spiegel rubber staat omdat dat wel een passend rubber is . Dan ga ik naar de BMW om een nieuw rubber te bestellen en dan kan ik aan het onderdeel nummer zien of het wel of niet het goede rubber is wat ze willen bestellen bij de BMW.
Sinds afgelopen donderdag weer een frisse APK op de auto tot 28 november 2016 dus voorlopig weer een zorg minder
Ik heb even zitten kijken op BMW OEM en zag dat het het rubber zowel links als rechts hetzelfde onderdeel nummer hebben met als toevoeging links of rechts . Wanneer ik tijd heb zal ik even kijken welk onderdeel nummer er op het linker spiegel rubber staat omdat dat wel een passend rubber is . Dan ga ik naar de BMW om een nieuw rubber te bestellen en dan kan ik aan het onderdeel nummer zien of het wel of niet het goede rubber is wat ze willen bestellen bij de BMW.
Sinds afgelopen donderdag weer een frisse APK op de auto tot 28 november 2016 dus voorlopig weer een zorg minder