Project BMW 320/6
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11757
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Sterker, het valt me eigenlijk alles mee hoe de binnendorpels er uit zien. Dat heb ik wel eens krokanter mogen aanschouwen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29194
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Dat verbaaste mij ook. Behalve dan de uitgeslepen delen wellicht (onderaan, lasnaden etc), gewoon brandschoon!
Regards/groeten, Jeroen
Re: Project BMW 320/6
Goedemiddag allemaal,
In de tussentijd weer het e.e.a. gedaan aan de auto. Ik ben inderdaad blij dat de binnendorpel hard is. Dat scheelt straks een hoop laswerk. De bodem is gelukkig nu aan beide kanten helemaal dicht. Genoeg gepraat! Tijd voor wat foto's:
Steuntjes die op de dorpel zitten gemaakt:
Ondertussen nog nieuwe leidingen gekocht en gebogen:
En nog meer onderdelen uitzoeken en sorteren:
Homokineten gespoten en gereviseerd. Het was nog een zoektocht om de juiste revisiesetjes te vinden. De vorige eigenaar had namelijk onderdelen van een type 1 en type 2 gemixed. Gelukkig zitten ze weer in het vet:
In de tussentijd weer het e.e.a. gedaan aan de auto. Ik ben inderdaad blij dat de binnendorpel hard is. Dat scheelt straks een hoop laswerk. De bodem is gelukkig nu aan beide kanten helemaal dicht. Genoeg gepraat! Tijd voor wat foto's:
Steuntjes die op de dorpel zitten gemaakt:
Ondertussen nog nieuwe leidingen gekocht en gebogen:
En nog meer onderdelen uitzoeken en sorteren:
Homokineten gespoten en gereviseerd. Het was nog een zoektocht om de juiste revisiesetjes te vinden. De vorige eigenaar had namelijk onderdelen van een type 1 en type 2 gemixed. Gelukkig zitten ze weer in het vet:
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Project BMW 320/6
Heel netjes!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3007
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Project BMW 320/6
Nou, deze aanpak valt zeer zeker niet onder de categorie "effe door de apk duwen". Wat een oog voor detail. Dat gaat helemaal goed komen met deze bmw. Top man, ga zo door.
Een paar pagina's terug vroeg je naar een gat in het inlaatspruitstuk. Dit zit naast de aansluiting voor de rembekrachtiging en er zit schroefdraad in getapt, je hoeft dit niet af te doppen, want aan de andere kant zit niks, het zit in een verbindingsstuk tussen de twee aanzuigbuizen. Functie is mij ook niet bekend, maar zal te maken hebben met fabricage of montage ib de fabriek. Dit gat is altijd gewoon een gat. Je hoeft het dus niet af te doppen.
Een paar pagina's terug vroeg je naar een gat in het inlaatspruitstuk. Dit zit naast de aansluiting voor de rembekrachtiging en er zit schroefdraad in getapt, je hoeft dit niet af te doppen, want aan de andere kant zit niks, het zit in een verbindingsstuk tussen de twee aanzuigbuizen. Functie is mij ook niet bekend, maar zal te maken hebben met fabricage of montage ib de fabriek. Dit gat is altijd gewoon een gat. Je hoeft het dus niet af te doppen.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11757
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Project BMW 320/6
Plus 1!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Project BMW 320/6
Netjes bezig
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Project BMW 320/6
heel erg mooi, hoe heb je dat met die homokineten gedaan van de aandrijfassen?
groeten loentje
groeten loentje
Re: Project BMW 320/6
Goedenavond heren!
Tijdje niks van mij laten horen maar het gaat nog steeds goed met het project. Ik heb van de week de benzinetanks bij de poedercoater opgehaald en ben nu druk bezig met het demonteren van de achterophanging zodat deze ook naar de poedercoater kan. Binnenkort zal ik nog wat foto's plaatsen van hoe het wordt:)
In de tussentijd heb ik de hoofdremcilinder vervangen voor nieuw exemplaar van ATE. Toen ik alles aan het aansluiten was kwam ik erachter dat een soort van ventiel (BMW noemt het een voordrukklep) niet past omdat hij een grotere maat heeft. Heeft iemand enig idee wat de functie is van dit ventiel en of ik deze ook perse terug moet plaatsen? Ik heb overigens wel de juiste hoofdremcilinder geplaatst als ik kijk naar de serienummers ATE en BMW. Ik heb ook nog even in de vraagbak gekeken maar kon hier niet echt iets over vinden. Hopelijk weten jullie de oplossing
Om het wat duidelijker te maken heb ik een aantal foto's gemaakt:
Tijdje niks van mij laten horen maar het gaat nog steeds goed met het project. Ik heb van de week de benzinetanks bij de poedercoater opgehaald en ben nu druk bezig met het demonteren van de achterophanging zodat deze ook naar de poedercoater kan. Binnenkort zal ik nog wat foto's plaatsen van hoe het wordt:)
In de tussentijd heb ik de hoofdremcilinder vervangen voor nieuw exemplaar van ATE. Toen ik alles aan het aansluiten was kwam ik erachter dat een soort van ventiel (BMW noemt het een voordrukklep) niet past omdat hij een grotere maat heeft. Heeft iemand enig idee wat de functie is van dit ventiel en of ik deze ook perse terug moet plaatsen? Ik heb overigens wel de juiste hoofdremcilinder geplaatst als ik kijk naar de serienummers ATE en BMW. Ik heb ook nog even in de vraagbak gekeken maar kon hier niet echt iets over vinden. Hopelijk weten jullie de oplossing
Om het wat duidelijker te maken heb ik een aantal foto's gemaakt:
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Project BMW 320/6
Als ik me niet vergis heb ik die helemaal niet erin zitten. Was ook niet aanwezig voordat ik een andere hoofdremcylinder heb geplaatst.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: Project BMW 320/6
Bedankt Peter! Dan ga ik hem ook niet gebruiken.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Project BMW 320/6
Even mijn foto's terug gekeken en ik moet even wat herstellen van mijn opmerking.320/6 wrote:Bedankt Peter! Dan ga ik hem ook niet gebruiken.
Hij zat er wel degelijk bij mij:
Nu niet meer maar ik heb ook niet mijn oude HRC gereviseerd.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.