Page 1 of 1
Aanhaalmomenten banjobouten K-Jet
Posted: Tue Feb 03, 2015 8:13 pm
by Jeroen
Ik kan enkele aanhaalmomenten niet vinden, en wel die van de K-Jet brandstofleidingen op de brandstofverdeler:
3x de dunne harde kunststofleidinkjes (2x naar warmdraairegelaar en 1x naar koudestartinjector, en de momenten aan weerszijden)
2x de dikke rubberen hoofdslangen (aanvoer vanaf de pomp en retour naar de tank)
Wie o wie?!
Gegevens die ook mooi kunnen worden toegevoegd aan de draadjes over aanhaalmomenten en brandstofslangen!
Onderop deze foto:

Re: Aanhaalmomenten banjobouten K-Jet
Posted: Tue Feb 03, 2015 8:16 pm
by bmw e12 e21
Geen idee, heb ik op gevoel vastgezet.
BMW geeft wel standaard koppels per grote van schroedraad. Misschien zijn die wel geldig.
Re: Aanhaalmomenten banjobouten K-Jet
Posted: Tue Feb 03, 2015 8:24 pm
by 323baur
bmw e12 e21 wrote:Geen idee, heb ik op gevoel vastgezet.
BMW geeft wel standaard koppels per grote van schroedraad. Misschien zijn die wel geldig.
Plus 1. Vast is vast!
Re: Aanhaalmomenten banjobouten K-Jet
Posted: Tue Feb 03, 2015 8:53 pm
by Jeroen
Normaal gesproken ben ik niet zo kritisch, maar zeker in het kunststof draad van de WUR en wellicht ook de injector ben ik liever iets voorzichtiger.
Wel grappig, je ziet iedereen zoeken naar die waardes, of het nu om een 911, Testa Rossa, Capri of E21 gaat haha
Heb wat gevonden op een Capri site wat ik maar even als richtlijn ga aanhouden:
Hoofdleidingen 18-20 Nm
Koudstartventiel 5-8 Nm
WUR ingang M10 11-15 Nm
WUR retour M8 5-8 Nm
Re: Aanhaalmomenten banjobouten K-Jet
Posted: Tue Feb 03, 2015 9:02 pm
by 323baur
Weinig hè!
Re: Aanhaalmomenten banjobouten K-Jet
Posted: Tue Feb 03, 2015 9:20 pm
by Jeroen
Klopt, en je draait ze ook al gauw te strak aan. Ik heb een juiste momentsleutel hiervoor, en dan maar combineren met wat het gevoel ingeeft
Ofwel: een kwart slag voor het afbreken moet je sowieso stoppen
Re: Aanhaalmomenten banjobouten K-Jet
Posted: Mon Feb 09, 2015 4:48 pm
by Wondermike
Ofwel: een kwart slag voor het afbreken moet je sowieso stoppen
Die regel hou ik ook altijd aan
