Page 1 of 1

co meten solex 4a1

Posted: Mon Feb 23, 2015 10:02 am
by krijnriemersma
volgens de vraagbaak moet je co meten in de 2 afzonderlijke uitlaatspruitstukken.
gebeurt dit in de praktijk nog wel ?
zo ja ; door wie / waar kun je dat laten doen ?
alleen bij dealer ?

Re: co meten solex 4a1

Posted: Mon Feb 23, 2015 4:08 pm
by Peter V.
Volgens de vraagbaak is dat inderdaad. In de spuitstukken zie je twee boutjes zitten die je moet verwijderen en dan twee aparte sensoren zodat je de carburateur optimaal synchroon kan afstellen.

Ik denk dat je nagenoeg niemand meer vindt die het zo doet. Vooral ook omdat je hoogstwaarschijnlijk spijt krijgt als je die boutjes wilt verwijderen (breken af en soms zelfs zodanig dat je een spruitstuk moet vervangen).

Het gaat prima zo hoor je moet alleen geduld hebben en niet te grote slagen maken met de twee schroeven.

Re: co meten solex 4a1

Posted: Mon Feb 23, 2015 9:41 pm
by krijnriemersma
als je het gewoon in de uitlaat doet krijg je de 4a1 toch nooit mooi synchroon ?

bij mijn spruitstukken heb ik trouwens maar 1 waarin een boutje zit. ( al los na een paar uur in de wd40 ) de andere heeft de vorige ( ongeduldige ) eigenaar al afgeknapt. ik kan hem er wel uitboren maar als je zegt dat het ook goed via de uitlaat kan laat ik hem mooi zitten.

ik was nieuwsgierig hoe jullie hier het afstellen.

Re: co meten solex 4a1

Posted: Mon Feb 23, 2015 10:46 pm
by Peter V.
Ik stel ze gewoon af via de uitlaat en heb eigenlijk geen klachten met de stabiele motorloop van de 320/6.

Ik heb bij mij het niet gedurfd om het boutje los te maken ondanks mijn weinig kilometers.