bmw e21 project
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
bmw e21 project
na een tijdje al aanwezig te zijn op het forum zal ik me maar eens voorstellen. ik ben krijn, 17 jaar en woon in ovezande ( ligt onder goes, zeeland). ik was al een jaar of twee aan het kijken voor een bmw om op te knappen en aangezien mijn broer een bmw e30 heeft heb ik daar is naar gekeken ,maar na een paar maanden zoeken wist ik al zeer snel dat ik geen e30 wilde gaan rijden. waarom? je ziet ze vindt ik te vaak en ik zoek iets wat je niet tot niet vaak tegen komt. dus ging ik weer verder zoeken. ik kwam ook nog een bmw 02 (ronde achterlichten) restoratie project tegen ,maar mijn ouders zeiden dat een beetje lang zou gaan duren. die zelfde middag kwam ik op autoscout een sahara beige bmw e21 tegen dus mijn vader die dag nog gebeld naar de persoon die hem verkocht en jawel ze stond nog te koop (stond bijna een jaar op autoscout te koop).
een week daarna zijn vader en broer om de auto geweest. en eindelijk had ik er dan eentje op de oprit staan. op de foto's zag je al wel wat vlieg roest ,maar toen de auto op de oprit stond en ik hem zelf kon inspecteren zag ik al wel dat het net als mijn motor een heleboel liefde nodig had. na een week op de oprit gestaan te hebben heb ik ze maar naar binnen geduwd(koppelings cilinder was ineens kapot gegaan ,maar dat gebeuren) en de auto maar eens uit elkaar gehaald. en toen werd al heel snel duidelijk dat ik nog een e21 koets nodig had. na een maand zoeken zag ik een advertentie staan van leon en maar eens kijkje genomen of het iets was. bij leon de koets helemaalk geinspecteerd en lekker met een schroevendraaier geprikt in de koets en de schade viel mee. in januari maar is om de koets geweest en toen stonden er ineens 2 bmw's (type 1 en type 2) in de schuur( tip voor iedereen trouwens koop een rijdende koets/body ,want je krijgt een kale koets iet moeilijker van een autoambulance dan je denkt.)
dus als eerste het motorblokje uit de type1 gehaald en de voor en achter as er ook meteen onderuit gehaald en onder de type 2 gezet. dat gaat trouwens nog best lastig als je dat in je eentje doet ,maar het is na een uur of 4 toch gelukt. mijn broer keek is naar mijn blokje en zei dat er een steen in een klep zat . dus de kop er maar eens afgehaald. wat bleek nou te zijn gebeurd. de type 1 reed op lpg en daar zijn de kleppen niet voor gemaakt dus die kregen een soort aanslag erop wat leek op steen ,maar mijn broer was al weer pleite dus ik heb zelf de kop er weer opgezet en het blokje in elkaar gezet( moet toch een nog een keertje uit elkaar worden gehaald of er komt een 318i blokje in met dubbele carbs). in april maar eens gekeken hoeveel er gelast moest worden aan de type2 en maar eens een begin gemaakt. maar aangezien mijn vader last en slijpt en hij niet altijd de tijd heeft aangezien hij bakker is heeft dat nu een vertraging opgelopen. dus heb ik de kabelboom er maar eens uit de type 1 in de type 2 gezet(ging nog vrij makkelijk)
vorige week was ik nog bij een vriend om wat advies te krijgen voor de lak. ik zou ze eerst gaan rollen in zwart ,maar hij had nog wel een andere verf zei hij. hij werk trouwens bij de kerncentrale en daar komt de verf ook vandaan(dus mocht er een keer een kern ramp komen dan blijft de mijne bestaan ) en nu zou hij nog even kijken of ze er ook een spuit cabine kunnen missen zodat ik die kan gebruiken.
ik heb trouwens nog nooit in een e21 gereden. mag ik trouwens nog niet eens ,want dan moet ik een b rijbewijs hebben en die ga ik van de zomer is halen. dus zou iemand het genot van het rijden in een e21 kunnen beschrijven?
de foto's volgen nog
groet, krijn
een week daarna zijn vader en broer om de auto geweest. en eindelijk had ik er dan eentje op de oprit staan. op de foto's zag je al wel wat vlieg roest ,maar toen de auto op de oprit stond en ik hem zelf kon inspecteren zag ik al wel dat het net als mijn motor een heleboel liefde nodig had. na een week op de oprit gestaan te hebben heb ik ze maar naar binnen geduwd(koppelings cilinder was ineens kapot gegaan ,maar dat gebeuren) en de auto maar eens uit elkaar gehaald. en toen werd al heel snel duidelijk dat ik nog een e21 koets nodig had. na een maand zoeken zag ik een advertentie staan van leon en maar eens kijkje genomen of het iets was. bij leon de koets helemaalk geinspecteerd en lekker met een schroevendraaier geprikt in de koets en de schade viel mee. in januari maar is om de koets geweest en toen stonden er ineens 2 bmw's (type 1 en type 2) in de schuur( tip voor iedereen trouwens koop een rijdende koets/body ,want je krijgt een kale koets iet moeilijker van een autoambulance dan je denkt.)
dus als eerste het motorblokje uit de type1 gehaald en de voor en achter as er ook meteen onderuit gehaald en onder de type 2 gezet. dat gaat trouwens nog best lastig als je dat in je eentje doet ,maar het is na een uur of 4 toch gelukt. mijn broer keek is naar mijn blokje en zei dat er een steen in een klep zat . dus de kop er maar eens afgehaald. wat bleek nou te zijn gebeurd. de type 1 reed op lpg en daar zijn de kleppen niet voor gemaakt dus die kregen een soort aanslag erop wat leek op steen ,maar mijn broer was al weer pleite dus ik heb zelf de kop er weer opgezet en het blokje in elkaar gezet( moet toch een nog een keertje uit elkaar worden gehaald of er komt een 318i blokje in met dubbele carbs). in april maar eens gekeken hoeveel er gelast moest worden aan de type2 en maar eens een begin gemaakt. maar aangezien mijn vader last en slijpt en hij niet altijd de tijd heeft aangezien hij bakker is heeft dat nu een vertraging opgelopen. dus heb ik de kabelboom er maar eens uit de type 1 in de type 2 gezet(ging nog vrij makkelijk)
vorige week was ik nog bij een vriend om wat advies te krijgen voor de lak. ik zou ze eerst gaan rollen in zwart ,maar hij had nog wel een andere verf zei hij. hij werk trouwens bij de kerncentrale en daar komt de verf ook vandaan(dus mocht er een keer een kern ramp komen dan blijft de mijne bestaan ) en nu zou hij nog even kijken of ze er ook een spuit cabine kunnen missen zodat ik die kan gebruiken.
ik heb trouwens nog nooit in een e21 gereden. mag ik trouwens nog niet eens ,want dan moet ik een b rijbewijs hebben en die ga ik van de zomer is halen. dus zou iemand het genot van het rijden in een e21 kunnen beschrijven?
de foto's volgen nog
groet, krijn
Last edited by krijn98 on Wed May 08, 2019 4:54 pm, edited 2 times in total.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
als het goed is is het gelukt om een foto te plaatsen zo niet dan hoor ik het graag.
Re: bmw e21 type 1/2
Nick1984 wrote:Ik zie niets
krijn98 wrote:
als het goed is is het gelukt om een foto te plaatsen zo niet dan hoor ik het graag.
Zo beter?
@Krijn, je moet de direkte URL tussen de [img] plakken, dus zonder die html?sort=3&o=20 fruzzel.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
oh oke ik ga het vanavond even goed doen
bedankt trouwens voor de tip
bedankt trouwens voor de tip
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18695
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: bmw e21 type 1/2
Lekker bezig hahaha, mooi rondje voorstellen hoor!
Ach ik heb al 5 jaar een e21, daar heb ik ook al 5 jaar niet in gereden hoor...
Ach ik heb al 5 jaar een e21, daar heb ik ook al 5 jaar niet in gereden hoor...
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
hier een paar foto's:
en het motorblokje:
en het motorblokje:
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
kom je dit soort dingen vaak tegen?
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18695
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: bmw e21 type 1/2
Dat is een Alpina Dash verbreder, voor 3 metertjes. Als je een Alpina hebt, hoort die erin, maar echt mooi aansluitend doen ze niet.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
oh oke ik heb inderdaad gezien dat ze niet echt heel mooi aansluit
maar het ziet er wel leuk vindt ik persoonlijk en het is weer eens wat anders
maar het ziet er wel leuk vindt ik persoonlijk en het is weer eens wat anders
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: bmw e21 type 1/2
Klopt, heb ik ook ooit gekocht voor men 320/6 maar uiteindelijk nooit gemonteerd gehad.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
een ding weet ik al wel.
en dat is dat je ze niet vaak aangeboden ziet en ze zijn vrij prijzig.
en dat is dat je ze niet vaak aangeboden ziet en ze zijn vrij prijzig.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29327
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: bmw e21 type 1/2
Vroeger mikte iedereen ze weg en daarom zijn het tegenwoordig schaarse items idd!
Leuk hoor, we zijn gek op plaatjes en project topics
Leuk hoor, we zijn gek op plaatjes en project topics
Regards/groeten, Jeroen
Re: bmw e21 type 1/2
Krijn welkom hier! Leuk dat je je hebt aangemeld en succes met de opbouw!
groeten loentje
groeten loentje
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
vandaag nog wat gelast:
en nog een gaatje ontdekt:
en nog een gaatje ontdekt: