Paniek: m20b25 schokken
Posted: Fri May 29, 2015 7:21 am
Hallo jongens,
(Ik zag dat ik de vorige tekst in het Engelse deel had gepost, niet zo handig... Misschien kan iemand het daar weg modden oid? Excuus.)
Ik heb een probleem, zo vlak voor de sharknose meeting.
Na het bouwen van mijn e21 m20b25 hebben we als eerste een van de injectoren moeten helpen. Deze zat tzt vast. We hebben toen, omdat de motor niet mooi liep, de luchtmassa meter afgesteld. Ook hebben we een flesje forté injector reiniger in de tank gegooid. Na een tijdje gereden te hebben (waarbij de afstelling goed leek, de motor liep goed) ging de motor minder lopen en hebben we de luchtmassa meter opnieuw af moeten stellen. De motor bleef zo nu en dan schokken tijdens het rijden. Soms een hele tijd niet, en dan plots tijdens de zelfde rit, meerdere malen heel heftig achter elkaar. Dit gebeurde tijdens optrekken maar ook bij continue snelheid.
Vervolgens hebben we de gehele bougie kabel set vervangen, dit hielp weinig tot niks.
Daarna hebben we de rotor met verdelerkap verwisseld. Dit verhielp het probleem voor 99%. Nagenoeg geen schokken waren meer voelbaar. Ik ben met de auto op en neer naar de Eiffel en Luxemburg geweest en aldaar veel getoerd, zonder problemen. Ook daarna nog een week met de auto "dagelijks vervoer" gereden zonder veel poespas. Het enige wat bleef was de zeer koude start (smorgens of na t werk): de auto stotterde dan voor de eerste kilometer totdat deze enigszins warm werd. Dit doet ie nog steeds.
Nu de auto een weekje gestald gehad, zojuist weer een stukje gaan rijden. Koude start drama. Meerdere malen opnieuw moeten starten en de eerste minuut loopt de motor niet op 6 cilinders. Daarna geen enkel probleem meer! Net een heel stuk gereden zonder problemen, maar ineens merk ik het weer: lichte schokken. Een tiental minuten later is t weer veranderd in zwaardere schokken. Het kan zomaar 10 minuten goed gaan (zonder schokken), of ik rijd minuten lang schokken door de straat :s
Zouden jullie een idee hebben waar ik dit probleem kan zoeken? Het lijkt mij op een "los contact" oid. Maar waar :s
Bij mijn m10 had ik overigens haast een zelfde probleem in deze auto. Toen was er een te zware bobine gemonteerd welke de contactpunten na een x tijd sloopte. bij deze motor zit de originele bobine ...
Alle ideeën zijn zeer welkom!
(Ik zag dat ik de vorige tekst in het Engelse deel had gepost, niet zo handig... Misschien kan iemand het daar weg modden oid? Excuus.)
Ik heb een probleem, zo vlak voor de sharknose meeting.
Na het bouwen van mijn e21 m20b25 hebben we als eerste een van de injectoren moeten helpen. Deze zat tzt vast. We hebben toen, omdat de motor niet mooi liep, de luchtmassa meter afgesteld. Ook hebben we een flesje forté injector reiniger in de tank gegooid. Na een tijdje gereden te hebben (waarbij de afstelling goed leek, de motor liep goed) ging de motor minder lopen en hebben we de luchtmassa meter opnieuw af moeten stellen. De motor bleef zo nu en dan schokken tijdens het rijden. Soms een hele tijd niet, en dan plots tijdens de zelfde rit, meerdere malen heel heftig achter elkaar. Dit gebeurde tijdens optrekken maar ook bij continue snelheid.
Vervolgens hebben we de gehele bougie kabel set vervangen, dit hielp weinig tot niks.
Daarna hebben we de rotor met verdelerkap verwisseld. Dit verhielp het probleem voor 99%. Nagenoeg geen schokken waren meer voelbaar. Ik ben met de auto op en neer naar de Eiffel en Luxemburg geweest en aldaar veel getoerd, zonder problemen. Ook daarna nog een week met de auto "dagelijks vervoer" gereden zonder veel poespas. Het enige wat bleef was de zeer koude start (smorgens of na t werk): de auto stotterde dan voor de eerste kilometer totdat deze enigszins warm werd. Dit doet ie nog steeds.
Nu de auto een weekje gestald gehad, zojuist weer een stukje gaan rijden. Koude start drama. Meerdere malen opnieuw moeten starten en de eerste minuut loopt de motor niet op 6 cilinders. Daarna geen enkel probleem meer! Net een heel stuk gereden zonder problemen, maar ineens merk ik het weer: lichte schokken. Een tiental minuten later is t weer veranderd in zwaardere schokken. Het kan zomaar 10 minuten goed gaan (zonder schokken), of ik rijd minuten lang schokken door de straat :s
Zouden jullie een idee hebben waar ik dit probleem kan zoeken? Het lijkt mij op een "los contact" oid. Maar waar :s
Bij mijn m10 had ik overigens haast een zelfde probleem in deze auto. Toen was er een te zware bobine gemonteerd welke de contactpunten na een x tijd sloopte. bij deze motor zit de originele bobine ...
Alle ideeën zijn zeer welkom!