Page 1 of 1

32/32 didta pakking

Posted: Tue Aug 18, 2015 4:44 pm
by Realix
Hi all,

Ik wou 2 pakkingen vervangen van de carburator van mijn 316. Vooraf heb ik via shop.bmw-classic.com aan de hand van mijn chassisnummer de onderdelen opgezocht die ik nodig had. Vervolgens via de dealer besteld.

Nu heb ik zonet mijn carburator gedemonteerd en stel ik vast dat beide pakkingen verschillend zijn van de gemonteerde.

De oude pakking tussen het inlaatspruitstuk en de carb bevat 2 gaten terwijl bij de nieuwe pakking de gaten zijn verbonden met elkaar. De isolatiepakking is nagenoeg identiek op enkele kleine gaatjes in het midden na.

Ik maak me vooral zorgen om de bodempakking (inlaatspruitstuk). Heb ik nu de verkeerde onderdelen besteld of zijn deze nieuwe pakkingen gewoon een andere manier van produceren? Zou ik ze gebruiken of gewoon de oude terug monteren (voorlopig). Ik heb shop.bmw-classic.com eens overlopen maar kan nergens mijn type pakkingen terug vinden.

Nieuwe inlaatspruistuk pakking links (nr: 13 11 9 065 691), Oude inlaatspruitstuk pakking rechts

Image

De nieuwe isolatiepakking links: (nr: 13 11 1 266 764), Oude isolatiepakking rechts,

Image

Re: 32/32 didta pakking

Posted: Tue Aug 18, 2015 6:07 pm
by Jeroen
Het oude inlaatspruitstuk had idd twee aparte poorten, de latere één ovale opening. BMW is erg aan het reorganiseren en vermoedelijk hadden ze het idee dat je het nieuwe type pakking wel op beide kwijt kunt. En in wezen is dat ook zo. Volgens mij kun je deze prima monteren. Het oude type pakking kom ik in ETK idd niet meer tegen.

Re: 32/32 didta pakking

Posted: Tue Aug 18, 2015 7:00 pm
by Nick1984
Bij mijn weten zijn er 2 versies gemaakt van de 32/32dita, misschien dat het verschil daarin zit?

Re: 32/32 didta pakking

Posted: Tue Aug 18, 2015 7:51 pm
by Realix
Hmmm, na even zoeken zie ik inderdaad dat er 2 inlaat spruitstukken bestaan. Heel vreemd. Het spruitstuk met 2 openingen lijkt mij toch minder efficient voor de doorstroming van het brandstof/lucht mengsel.

Ik heb ook een foto gevonden van het spruitstuk met 2 openingen en een pakking zoals mijn nieuwe. Ik monteer hem en kijk hoe de motor loopt. De oude pakking is niet gescheurd dus in het slechtste geval monteer ik terug de oude pakking.

Image

Loopt Peter V. hier nog rond? Hij heeft een topic over het reviseren van een 32/32 didta carburator en zal misschien kan hij zijn ervaringen eens met ons delen.

Re: 32/32 didta pakking

Posted: Tue Aug 18, 2015 8:11 pm
by uwbuurman
Peter is nu even uit de lucht maar binnenkort weer van de partij.

Re: 32/32 didta pakking

Posted: Fri Aug 21, 2015 9:45 pm
by Realix
Ik heb de nieuwe pakking gebruikt en de motor lijkt probleemloos te draaien. Vacuumlek is eindelijk opgelost. Het was wel even zoeken om de isolatiepakking correct uit te plaatsen. Als ze ook maar een beetje schuin zit hapert de gasklep.

Re: 32/32 didta pakking

Posted: Sat Aug 22, 2015 1:01 pm
by Nick1984
:thumbsup