Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
We zijn nu bijna twee dagen terug en ik ben nog steeds bezig om de vele indrukken te verwerken. Ik hoor in een andere setting wel eens dat autoliefhebbers niet van die feestvierders zijn als ik de vraag voorleg waarom het sociale gebeuren zo op de achtergrond blijft. Maar bij ons staat het groepsgevoel op een natuurlijke wijze voorop en dat zie je overal terug en dat is wat dit evenement ook zo leuk maakt. Kijk ik terug op mijn foto’s dan zie ik voornamelijk mensen die met elkaar lol maken en van het leven genieten. Dat begon donderdag middag al toen we in Zwolle bij Koos en Jan aanhaakten voor de reis naar Daun. Later op de route haakten Sven, Robert en Walter nog aan. De heenreis verliep voorspoedig en tegen een uur of vijf waren de benzine tanks gevuld en zaten we al achter de koffie.
De eerste dag reden we in de groep geleid door Koos die er bij tijd en wijle de sokken er erg goed in had. De route ging naar Luxemburg en weer retour door een schitterende mix van landschappelijke omgevingen, de ene keer reden we door een schitterend dal, de andere keer ‘op het dak van de wereld afgewisseld met idyllisch gelegen dorpjes. Net als Walter vond ik de eerste dag net wat leuker om te rijden dan de tweede dag richting het Moezel dal. Maar die tweede dag mocht er zeker zijn. Net als in de eerste dag reden wij in de tweede groep mee, dit keer aangevoerd door Ite die aan de geur van verbrandde ATF die ik zo af en toe opmerkte, zijn E21 behoorlijk op zijn donder gaf…
Ik heb bewust de keuze gemaakt om niet met de snelle groep mee te rijden. Enerzijds mijn vader die nu zeventig is, anderzijds mijn auto die voor het eerst sinds een jaar of zeven weer een grote tocht maakte. De laatste meerdaagse tocht met mijn E34S M5 was onze Alpentoertocht van 2008. Maar met Koos voorop ging het ook erg vlot. De GoPro draaide overuren en mijn vader vond het tempo ook helemaal prima, maar hij is met de vele tienlandenritten, Europaritten, Alpentoertochten en Eiffeltoertochten dan ook best wel wat gewend.
Net als de eerste dag verveelde de tweede dag zeker niet en ik ben nog steeds aan het bedenken hoe ik al dat ruwe video materiaal van de GoPro het beste kan verwerken tot een samenvatting van een minuut of tien. Eerst maar eens strategie bedenken van wat ik wil bereiken en dan een long-list van fragmenten maken die de essentie van het evenement goed laat zien. Het grote verschil met vorig jaar vond ik dat het aantal rijdende chicanes bijna tot nul was gereduceerd. Blijkbaar zijn de meeste crampers al door hun eigenaren in hun winterhok geplaatst. Bijkomend voordeel was dat de pieken en dalen in de gereden snelheden wat dichter bij elkaar lagen, iets wat ik zelf wel prettig vindt.
De laatste dag brachten we een bezoekje aan de ring, dat niet ver van Daun is verwijderd. Omdat er dat weekend ook DTM races op de Grand-Prix strecke werden gehouden leek het Jeroen verstandig om de hoofdwegen van-en naar de B25 te mijden. Toen bedacht ik mij een soortgelijk evenement in 2008 (Rock am Ring) toen ik om de zelfde reden binnendoor naar Meuspath reed. Het kostte enige moeite de herkenningspunten te vinden, maar uiteindelijk viel alles op zijn plaats en hadden we niet alleen een vrije route naar Adenau, maar ook nog eens een hele leuke, al merkte ik van dat laatste in 2008 vrij weinig omdat mijn M88/3 toen op vijf poten liep.
Net als vorig jaar reden we door naar het uitkijkpunt bij Adenauer Forst waar we merkten dat de ring levendiger is dan ooit. Gerwin gaf aan wel eens een rondje te willen rijden, maar gezien de drukte twijfelde hij. Wetende dat hij iemand zocht die de ring een beetje kende bood ik mijzelf als vrijwilliger aan. Uiteindelijk zei hij ja en had ik mijn E21 vuurdoop te pakken.
Al met al was het een geweldig leuk weekeinde die lang in mijn geheugen gegrift zal blijven staan. Mensen bedankt.Het waren vier prachtige dagen !
De eerste dag reden we in de groep geleid door Koos die er bij tijd en wijle de sokken er erg goed in had. De route ging naar Luxemburg en weer retour door een schitterende mix van landschappelijke omgevingen, de ene keer reden we door een schitterend dal, de andere keer ‘op het dak van de wereld afgewisseld met idyllisch gelegen dorpjes. Net als Walter vond ik de eerste dag net wat leuker om te rijden dan de tweede dag richting het Moezel dal. Maar die tweede dag mocht er zeker zijn. Net als in de eerste dag reden wij in de tweede groep mee, dit keer aangevoerd door Ite die aan de geur van verbrandde ATF die ik zo af en toe opmerkte, zijn E21 behoorlijk op zijn donder gaf…
Ik heb bewust de keuze gemaakt om niet met de snelle groep mee te rijden. Enerzijds mijn vader die nu zeventig is, anderzijds mijn auto die voor het eerst sinds een jaar of zeven weer een grote tocht maakte. De laatste meerdaagse tocht met mijn E34S M5 was onze Alpentoertocht van 2008. Maar met Koos voorop ging het ook erg vlot. De GoPro draaide overuren en mijn vader vond het tempo ook helemaal prima, maar hij is met de vele tienlandenritten, Europaritten, Alpentoertochten en Eiffeltoertochten dan ook best wel wat gewend.
Net als de eerste dag verveelde de tweede dag zeker niet en ik ben nog steeds aan het bedenken hoe ik al dat ruwe video materiaal van de GoPro het beste kan verwerken tot een samenvatting van een minuut of tien. Eerst maar eens strategie bedenken van wat ik wil bereiken en dan een long-list van fragmenten maken die de essentie van het evenement goed laat zien. Het grote verschil met vorig jaar vond ik dat het aantal rijdende chicanes bijna tot nul was gereduceerd. Blijkbaar zijn de meeste crampers al door hun eigenaren in hun winterhok geplaatst. Bijkomend voordeel was dat de pieken en dalen in de gereden snelheden wat dichter bij elkaar lagen, iets wat ik zelf wel prettig vindt.
De laatste dag brachten we een bezoekje aan de ring, dat niet ver van Daun is verwijderd. Omdat er dat weekend ook DTM races op de Grand-Prix strecke werden gehouden leek het Jeroen verstandig om de hoofdwegen van-en naar de B25 te mijden. Toen bedacht ik mij een soortgelijk evenement in 2008 (Rock am Ring) toen ik om de zelfde reden binnendoor naar Meuspath reed. Het kostte enige moeite de herkenningspunten te vinden, maar uiteindelijk viel alles op zijn plaats en hadden we niet alleen een vrije route naar Adenau, maar ook nog eens een hele leuke, al merkte ik van dat laatste in 2008 vrij weinig omdat mijn M88/3 toen op vijf poten liep.
Net als vorig jaar reden we door naar het uitkijkpunt bij Adenauer Forst waar we merkten dat de ring levendiger is dan ooit. Gerwin gaf aan wel eens een rondje te willen rijden, maar gezien de drukte twijfelde hij. Wetende dat hij iemand zocht die de ring een beetje kende bood ik mijzelf als vrijwilliger aan. Uiteindelijk zei hij ja en had ik mijn E21 vuurdoop te pakken.
Al met al was het een geweldig leuk weekeinde die lang in mijn geheugen gegrift zal blijven staan. Mensen bedankt.Het waren vier prachtige dagen !
Carpe Diem, Raymond
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2388
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Hier valt bijzonder weinig meer extra over te zeggen, Raymond. Een betere beschrijving van deze 4 dagen kan ik niet bedenken. Dus een dikke + veel eens!
Greetz,
Walter.
Ps: ik ben wel ernstig nieuwsgierig naar die GoPro compilatie...
Greetz,
Walter.
Ps: ik ben wel ernstig nieuwsgierig naar die GoPro compilatie...
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29271
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Het sociale aspect is het belangrijkste element in trips als deze in mijn ogen, sterker nog, eigenlijk in al onze activiteiten hoewel dat nog even meer tot uiting komt als je daarna lekker het terras op gaat, dineert en daarna borrelt tot in de kleine uurtjes. Maar hoe dan ook gaat het om gezellig samen veel plezier beleven, met een gezamenlijke passie voor BMW's en autorijden als basis. En dat gaat dit cluppie mensen prima af. Ben daarom ook blij dat we 24 oktober weer een uitje hebben!
Daarnaast moeten we in de tussentijd de sociale kant ook in leven houden, hier dus op het forum. Het gaat niet alleen om je laatste aanwinst of upgrade, maar juist ook dat hele verhaal eromheen.
Daarnaast moeten we in de tussentijd de sociale kant ook in leven houden, hier dus op het forum. Het gaat niet alleen om je laatste aanwinst of upgrade, maar juist ook dat hele verhaal eromheen.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Top verhaal!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18673
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Mooi verhaal Raymond! Die gopro heeft erg leuke beelden gemaakt! (Dank!!)
Hele goede conclusie, ook over het forum, Jeroen!! Blijven posten en foto's plaatsen!!!
Hele goede conclusie, ook over het forum, Jeroen!! Blijven posten en foto's plaatsen!!!
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Mooie verhalen, mooie foto's!
Ik heb er erg van genoten mensen, dankjulliewel. Mooie routes tussen mooi asfalt en prachtige natuur. Leuke mensen leren kennen, leuke auto's gezien. De verscheidenheid aan BMW's en leeftijden was erg leuk. Van BMW's van 1976 tot tot de jaren negentig, van mensen geboren in de jaren 90 tot mensen 76 jaar. Dirk (mijn bijrijder) en ik hebben er erg van genoten. Wat mij betreft graag tot volgend jaar.
Ik ben benieuwd naar de rookwolk op je Gopro material Raymond
Groet,
Jan Willem
(met de zwarte 535i)
Ik heb er erg van genoten mensen, dankjulliewel. Mooie routes tussen mooi asfalt en prachtige natuur. Leuke mensen leren kennen, leuke auto's gezien. De verscheidenheid aan BMW's en leeftijden was erg leuk. Van BMW's van 1976 tot tot de jaren negentig, van mensen geboren in de jaren 90 tot mensen 76 jaar. Dirk (mijn bijrijder) en ik hebben er erg van genoten. Wat mij betreft graag tot volgend jaar.
Ik ben benieuwd naar de rookwolk op je Gopro material Raymond
Groet,
Jan Willem
(met de zwarte 535i)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29271
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Ik heb wat previews gezien van Martijn en van Raymond... de verwachtingen zijn hooggespannen!!
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 VIP
- Posts: 89
- Joined: Mon Aug 14, 2006 6:41 pm
- Location: Laag soeren
- Contact:
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Wij hebben ook een heerlijk weekend gehad..
Echt weer genoten en ontspannen had ook net ff nodig.
Routes waren super.. Alles weer pervect georganiseerd iedereen super bedankt voor gezellig weekend.
Kan niet wachten op filmpjes en foto's.. Mochten er nog veel foto's van Romi zijn mag je me mailen .
Op naar 2016..heb er al zin in..
Echt weer genoten en ontspannen had ook net ff nodig.
Routes waren super.. Alles weer pervect georganiseerd iedereen super bedankt voor gezellig weekend.
Kan niet wachten op filmpjes en foto's.. Mochten er nog veel foto's van Romi zijn mag je me mailen .
Op naar 2016..heb er al zin in..
Bmw e21 323I/M3 S54
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Ook hier hebben we nog wat foto's al moet ik zeggen dat de bewuste zijaanzicht foto van Remy wel heel erg geslaagd is (nieuw bureaublad!)
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Desalnietteplus: mooie plaatjes hoor!
Wannneerrrrr gaan we weeerrr?
Wannneerrrrr gaan we weeerrr?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Carpe Diem, Raymond
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Zit een goed tempo op.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Reacties, foto's en video's Eifeltrip 2015
Zag ik daar nu een zwart monster dwars staan..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw328ie21
- E21 VIP
- Posts: 634
- Joined: Wed Mar 25, 2009 8:39 pm
- Location: Heemskerk