BMW E21 318i 1982
Re: BMW E21 318i 1982
Afgelopen maand ben ik lekker bezig geweest, helaas niet overal foto's van gemaakt.
Om te beginnen heb ik een paar dingen gekocht waaronder een Motorsport voorbumper (geen idee of het een originele is), 2 nette zwart lederen sportstoelen uit een E30 cabrio, een origineel BMW linker voorspatbord en een nieuw kachelbedieningspaneel.
Ik heb als eerst de auto van binnen gestript, het soort ondertapijt was links voor vochtig en helemaal verteert. Is dit nog te krijgen of is hier een goede vervanger voor?
Om het hoogte verschil te overbruggen heb ik de originele stoelsteunen verlaagd. Omdat ik zo min mogelijk aan de dorpel en bodem wilde lassen heb ik de stoelsteunen door geslepen en hierop gelast. Omdat de schuine hoek hierdoor verbroken is heb ik dikker plaat genomen (2mm).
Dit heb ik laten staan.
Onder de 2mm plaat heb ik 2 moeren gelast om de stoelen te bevestigen.
Nu ben ik bezig om het vervangen hoekje in de 2k verf te zetten, later foto's hiervan.
De volgende stap is de vloerbedekking pas maken op de nieuwe stoelsteunen, dan de wagen weer op z'n wielen en het scherm en de bumper erop (deze moeten nog gespoten worden). Kan niet wachten tot er weer gereden gaat worden!
Om te beginnen heb ik een paar dingen gekocht waaronder een Motorsport voorbumper (geen idee of het een originele is), 2 nette zwart lederen sportstoelen uit een E30 cabrio, een origineel BMW linker voorspatbord en een nieuw kachelbedieningspaneel.
Ik heb als eerst de auto van binnen gestript, het soort ondertapijt was links voor vochtig en helemaal verteert. Is dit nog te krijgen of is hier een goede vervanger voor?
Om het hoogte verschil te overbruggen heb ik de originele stoelsteunen verlaagd. Omdat ik zo min mogelijk aan de dorpel en bodem wilde lassen heb ik de stoelsteunen door geslepen en hierop gelast. Omdat de schuine hoek hierdoor verbroken is heb ik dikker plaat genomen (2mm).
Dit heb ik laten staan.
Onder de 2mm plaat heb ik 2 moeren gelast om de stoelen te bevestigen.
Nu ben ik bezig om het vervangen hoekje in de 2k verf te zetten, later foto's hiervan.
De volgende stap is de vloerbedekking pas maken op de nieuwe stoelsteunen, dan de wagen weer op z'n wielen en het scherm en de bumper erop (deze moeten nog gespoten worden). Kan niet wachten tot er weer gereden gaat worden!
Last edited by larsalv on Sun Dec 02, 2018 9:54 am, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18696
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW E21 318i 1982
Mooi werk!!! Lassen, dat is inderdaad een kwestie van niet te bang zijn en proberen. Mooi gedaan dus! Tip, maak het mataal vlak naast de las goed schoon en kaal. Hoe schoner de plaat, hoe mooier het lassen wil.
Die aanpassing van de stoel bevestiging, dat is vanwege de e30stoelen?
Die aanpassing van de stoel bevestiging, dat is vanwege de e30stoelen?
Re: BMW E21 318i 1982
Klopt, dat is vanwege de E30 stoelen. Ik heb ook gekeken om het hoogteverschil op te vullen maar dat kwam echt te hoog uit.uwbuurman wrote:Mooi werk!!! Lassen, dat is inderdaad een kwestie van niet te bang zijn en proberen. Mooi gedaan dus! Tip, maak het mataal vlak naast de las goed schoon en kaal. Hoe schoner de plaat, hoe mooier het lassen wil.
Die aanpassing van de stoel bevestiging, dat is vanwege de e30stoelen?
Ik heb inmiddels ook alle 4 de doppen in de bodem eruit, van 1 wist ik dat die rot was en de andere ga ik preventief vervangen. De 'fitting' waar de doppen in zitten hadden alle 4 wat wat oppervlakkige roest. Deze heb ik kaal gemaakt, behandeld met roestomvormer en ook in de 2k gezet.
Ik zag dat deze doppen bij W&N nog te koop zijn, weet iemand toevallig of deze ook nog ergens binnen NL te krijgen zijn?
Re: BMW E21 318i 1982
4 doppen gescoord bij BMW, even in de zinkprimer gezet en erin gekit.
De voorkant heb ik zwart geschilderd omdat de motorsport bumper hier overheen komt en tot slot heb ik ook een nieuw logo gemonteerd.
De doppen schilder ik nog een keer over met zwarte verf en dan zet ik hem even buiten om te kijken of die goed dicht is. Het is tenslotte een stuk makkelijker zoeken naar een lek zonder vloerbedekking e.d.
De voorkant heb ik zwart geschilderd omdat de motorsport bumper hier overheen komt en tot slot heb ik ook een nieuw logo gemonteerd.
De doppen schilder ik nog een keer over met zwarte verf en dan zet ik hem even buiten om te kijken of die goed dicht is. Het is tenslotte een stuk makkelijker zoeken naar een lek zonder vloerbedekking e.d.
Last edited by larsalv on Sun Dec 02, 2018 9:55 am, edited 1 time in total.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29332
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW E21 318i 1982
Vooruitgang!
Overigens, kan het aan de hand van de foto niet helemaal beoordelen, maar houd met die stoelsteun wel rekening met voldoende vlees ofwel materiaal. Dat niet bij een onverhoopt klappertje je stoel zomaar even losgetrokken wordt. Heb al vaak genoeg gezien dat een stoel compleet uit de steun of zelfs de bodemplaat gerukt wordt.
Overigens, kan het aan de hand van de foto niet helemaal beoordelen, maar houd met die stoelsteun wel rekening met voldoende vlees ofwel materiaal. Dat niet bij een onverhoopt klappertje je stoel zomaar even losgetrokken wordt. Heb al vaak genoeg gezien dat een stoel compleet uit de steun of zelfs de bodemplaat gerukt wordt.
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW E21 318i 1982
Weer even een update. Hij staat inmiddels weer op z'n wielen. Bodem is weer dicht, het interieur zit er weer in inclusief de zwart lederen E30 sportstoelen. Tellernaalden heb ik ook rood gemaakt.
Omdat het linker spatbord niet rot is heb ik besloten om em budget te reparenen. De ergste deuken heb ik eruit gekregen en daarna met plamuur een beetje strak gesmeerd. Hij staat nu in de primer en ik ga em zelf spuiten, omdat hij dusdanig vervormd is hou ik het budget.
Omdat het linker spatbord niet rot is heb ik besloten om em budget te reparenen. De ergste deuken heb ik eruit gekregen en daarna met plamuur een beetje strak gesmeerd. Hij staat nu in de primer en ik ga em zelf spuiten, omdat hij dusdanig vervormd is hou ik het budget.
Last edited by larsalv on Sun Dec 02, 2018 9:55 am, edited 2 times in total.
Re: BMW E21 318i 1982
Zoals gezegd wat foto's van de sportstoelen en wat zitten ze geweldig! Ik heb ze opgeknapt met HG leerreperateur en de HG leerverfkit, ben er erg over te spreken, het resultaat is precies zoals ik wilde, niet glimmend. Ook de achterbank en de hemel heb ik zwart gemaakt met vinylverf.
En eindelijk was het dan zover, 15 inch OZ kings opgeknapt. Ik heb ze zelf gespoten in een andere kleur dan gebruikelijk, ben erg benieuwd wat jullie van de combo vinden. Daarna nieuwe banden erom laten trekken en gelijk eronder geknald, de 318i oogt gelijk heel anders.
Ook heb ik em shadowline gemaakt met Plasti Dip en de koplampen en knipperlichten zijn gesmoked met folie.
En eindelijk was het dan zover, 15 inch OZ kings opgeknapt. Ik heb ze zelf gespoten in een andere kleur dan gebruikelijk, ben erg benieuwd wat jullie van de combo vinden. Daarna nieuwe banden erom laten trekken en gelijk eronder geknald, de 318i oogt gelijk heel anders.
Ook heb ik em shadowline gemaakt met Plasti Dip en de koplampen en knipperlichten zijn gesmoked met folie.
Last edited by larsalv on Sun Dec 02, 2018 9:56 am, edited 1 time in total.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: BMW E21 318i 1982
Ziet er goed uit Lars
Mvg Krijn
Mvg Krijn
Re: BMW E21 318i 1982
Heb je mooi gedaan die velgen, bij mij paste de motorsport bumper ook zo slecht heb hem er af gehaald en een originele geplaatst. Vond dit vele mooier, je interieur is ook zeer netjes!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11782
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW E21 318i 1982
Gaaf hoor, lekker je eigen stijl. Helemaal prima.
Die wielen zijn erg mooi zo.
Een ding moet me van het hart:
Je zithouding is met deze stand onverantwoord tijdens het rijden.
Het ziet er misschien stoer uit, maar met een dergelijke luie houding kan je onmogelijk snel reageren.
Die wielen zijn erg mooi zo.
Een ding moet me van het hart:
Je zithouding is met deze stand onverantwoord tijdens het rijden.
Het ziet er misschien stoer uit, maar met een dergelijke luie houding kan je onmogelijk snel reageren.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: BMW E21 318i 1982
Dank voor de reactie's!
@duuzend Dan ben ik gelukkig niet de enige, eerst wilde ik hem er op hebben maar ik heb toch maar besloten het zo te doen. Staat een stuk netter.
@duuzend Dan ben ik gelukkig niet de enige, eerst wilde ik hem er op hebben maar ik heb toch maar besloten het zo te doen. Staat een stuk netter.
Re: BMW E21 318i 1982
Hallo, ik zag in je beginpost dat je zonnerollos achter hebt, kan je hier misschien eens een foto van nemen? Heb je dit er zelf op gezet of is dit origineel?
Zou dit ook graag op mijne willen hebben met de baby..
Grtz rob
Zou dit ook graag op mijne willen hebben met de baby..
Grtz rob
Re: BMW E21 318i 1982
Ik zal morgen even kijken of ik er foto's van kan nemen. Deze zaten er al op bij aanschaf maar zijn naar mijn idee niet origineel.duuzend wrote:Hallo, ik zag in je beginpost dat je zonnerollos achter hebt, kan je hier misschien eens een foto van nemen? Heb je dit er zelf op gezet of is dit origineel?
Zou dit ook graag op mijne willen hebben met de baby..
Grtz rob