Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Laat ik beginnen met de versie voor Peter, Koos, Odo, Ite, Michel en Arnold: er was geen reet aan. Er is weinig rubber verbrand, er zijn geen bijna-ongelukken geweest, geen overalls nodig gehad en het was dodelijk saai tussen dat hautaine 5-serie volk. Jullie hebben dus niks gemist.
Nu de versie voor de rest
Het was een bijzonder weekend! Minder gereden dan we gewend zijn, maar er is veel goeds voor in de plaats gekomen. Met name het sociale aspect schiet er bij ééndaagse evenementen nogal eens bij in, misschien wel omdat we teveel willen op die ene dag. Vandaar dat het ook goed was om zaterdag al bijtijds te beginnen en we na het nodige parking geneuzel op weg konden naar de fraaie collectie en gastvrijheid van Brouwers om verder te keuvelen. Snel door naar dat befaamde verlaten tankstationnetje, weer kletsen en mooie foto's geschoten, waarna we echt de heuvels en de herfstkleuren in gingen. De lunch bij Moeder de Gans was super, tot in de puntjes verzorgd en weer veel gekeuvel.
Nu weer een echt stuk rijden, de plaatselijke abdij onveilig maken en door naar Neerlands hoogst gelegen berghut haha, Het Hijgend Hert. Daar was de afsluitende borrel toch ook weer erg gezellig en waren we ook niet zomaar 1-2-3 weg. Erg prettig en relaxed als iedereen even wat langer de tijd heeft dan tot een uur of vijf! Omdat het al vroeg dag was hadden we met een paar besloten te overnachten in de omgeving, de dag was alweer inspannend genoeg geweest.
In de laatste etappe waren we al even langs ons hotel in Slenaken (La Frontière) gereden, daar waren we zo weer terug samen met Gerwin en Jan. De ontvangst startte wat stroef, het was al bij achten en ze waren de keuken al aan het schoonmaken, maar bij gebrek aan alternatieven en na enig aandringen was het diner geregeld (eten was prima) en hebben we nog geruime tijd nagetafeld en genoten van de voorbijtrekkende oldtimer rally. Vanochtend het brandalarm af laten gaan om zeker te weten dat Jan wakker werd en na het ontbijt zijn we weer huiswaarts gereden. Onderweg nog overwogen om met Bennie Jolink op de foto te gaan maar toch maar niet, liever koffie haha.
Resumerend: allereerst een diepe buiging voor Han, Remy en Raymond voor het op poten zetten van een dag die tot in elk detail verzorgd was! Voorts dank aan Brouwers voor de gastvrijheid, en het was ook erg leuk om weer wat gezichten aan forum namen te kunnen koppelen en ook weer wat nieuwe contacten op te doen. We hebben een heerlijk weekend gehad zo. Vanmiddag in het zonnetje de iS eens grondig gekuist en onder de hoes weggezet voor de winter, het is klaar voor dit jaar maar we mogen terugkijken op een topjaar. Ook daarvoor wil ik iedereen hier bedanken! Wat foto's van Tamara en ondergetekende hopelijk vanavond nog
Nu de versie voor de rest
Het was een bijzonder weekend! Minder gereden dan we gewend zijn, maar er is veel goeds voor in de plaats gekomen. Met name het sociale aspect schiet er bij ééndaagse evenementen nogal eens bij in, misschien wel omdat we teveel willen op die ene dag. Vandaar dat het ook goed was om zaterdag al bijtijds te beginnen en we na het nodige parking geneuzel op weg konden naar de fraaie collectie en gastvrijheid van Brouwers om verder te keuvelen. Snel door naar dat befaamde verlaten tankstationnetje, weer kletsen en mooie foto's geschoten, waarna we echt de heuvels en de herfstkleuren in gingen. De lunch bij Moeder de Gans was super, tot in de puntjes verzorgd en weer veel gekeuvel.
Nu weer een echt stuk rijden, de plaatselijke abdij onveilig maken en door naar Neerlands hoogst gelegen berghut haha, Het Hijgend Hert. Daar was de afsluitende borrel toch ook weer erg gezellig en waren we ook niet zomaar 1-2-3 weg. Erg prettig en relaxed als iedereen even wat langer de tijd heeft dan tot een uur of vijf! Omdat het al vroeg dag was hadden we met een paar besloten te overnachten in de omgeving, de dag was alweer inspannend genoeg geweest.
In de laatste etappe waren we al even langs ons hotel in Slenaken (La Frontière) gereden, daar waren we zo weer terug samen met Gerwin en Jan. De ontvangst startte wat stroef, het was al bij achten en ze waren de keuken al aan het schoonmaken, maar bij gebrek aan alternatieven en na enig aandringen was het diner geregeld (eten was prima) en hebben we nog geruime tijd nagetafeld en genoten van de voorbijtrekkende oldtimer rally. Vanochtend het brandalarm af laten gaan om zeker te weten dat Jan wakker werd en na het ontbijt zijn we weer huiswaarts gereden. Onderweg nog overwogen om met Bennie Jolink op de foto te gaan maar toch maar niet, liever koffie haha.
Resumerend: allereerst een diepe buiging voor Han, Remy en Raymond voor het op poten zetten van een dag die tot in elk detail verzorgd was! Voorts dank aan Brouwers voor de gastvrijheid, en het was ook erg leuk om weer wat gezichten aan forum namen te kunnen koppelen en ook weer wat nieuwe contacten op te doen. We hebben een heerlijk weekend gehad zo. Vanmiddag in het zonnetje de iS eens grondig gekuist en onder de hoes weggezet voor de winter, het is klaar voor dit jaar maar we mogen terugkijken op een topjaar. Ook daarvoor wil ik iedereen hier bedanken! Wat foto's van Tamara en ondergetekende hopelijk vanavond nog
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Bedankt voor de complimenten. Door de goede samenwerking van de organistatie en uiteraard de fijne groep mensen is alles goed verlopen.Jeroen wrote:Laat ik beginnen met de versie voor Peter, Koos, Odo, Ite, Michel en Arnold: er was geen reet aan. Er is weinig rubber verbrand, er zijn geen bijna-ongelukken geweest, geen overalls nodig gehad en het was dodelijk saai tussen dat hautaine 5-serie volk. Jullie hebben dus niks gemist.
Nu de versie voor de rest
Het was een bijzonder weekend! Minder gereden dan we gewend zijn, maar er is veel goeds voor in de plaats gekomen. Met name het sociale aspect schiet er bij ééndaagse evenementen nogal eens bij in, misschien wel omdat we teveel willen op die ene dag. Vandaar dat het ook goed was om zaterdag al bijtijds te beginnen en we na het nodige parking geneuzel op weg konden naar de fraaie collectie en gastvrijheid van Brouwers om verder te keuvelen. Snel door naar dat befaamde verlaten tankstationnetje, weer kletsen en mooie foto's geschoten, waarna we echt de heuvels en de herfstkleuren in gingen. De lunch bij Moeder de Gans was super, tot in de puntjes verzorgd en weer veel gekeuvel.
Nu weer een echt stuk rijden, de plaatselijke abdij onveilig maken en door naar Neerlands hoogst gelegen berghut haha, Het Hijgend Hert. Daar was de afsluitende borrel toch ook weer erg gezellig en waren we ook niet zomaar 1-2-3 weg. Erg prettig en relaxed als iedereen even wat langer de tijd heeft dan tot een uur of vijf! Omdat het al vroeg dag was hadden we met een paar besloten te overnachten in de omgeving, de dag was alweer inspannend genoeg geweest.
In de laatste etappe waren we al even langs ons hotel in Slenaken (La Frontière) gereden, daar waren we zo weer terug samen met Gerwin en Jan. De ontvangst startte wat stroef, het was al bij achten en ze waren de keuken al aan het schoonmaken, maar bij gebrek aan alternatieven en na enig aandringen was het diner geregeld (eten was prima) en hebben we nog geruime tijd nagetafeld en genoten van de voorbijtrekkende oldtimer rally. Vanochtend het brandalarm af laten gaan om zeker te weten dat Jan wakker werd en na het ontbijt zijn we weer huiswaarts gereden. Onderweg nog overwogen om met Bennie Jolink op de foto te gaan maar toch maar niet, liever koffie haha.
Resumerend: allereerst een diepe buiging voor Han, Remy en Raymond voor het op poten zetten van een dag die tot in elk detail verzorgd was! Voorts dank aan Brouwers voor de gastvrijheid, en het was ook erg leuk om weer wat gezichten aan forum namen te kunnen koppelen en ook weer wat nieuwe contacten op te doen. We hebben een heerlijk weekend gehad zo. Vanmiddag in het zonnetje de iS eens grondig gekuist en onder de hoes weggezet voor de winter, het is klaar voor dit jaar maar we mogen terugkijken op een topjaar. Ook daarvoor wil ik iedereen hier bedanken! Wat foto's van Tamara en ondergetekende hopelijk vanavond nog
PS, leuke eerste versie Jeroen.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Het is jullie van harte gegund hoor, ik kan ook genieten van de plaatjes.
Sterker: met het zien van jouw m535i ben ik nog sterker gemotiveerd om dat ding deze winter rijklaar te maken. Komend seizoen wil ik daar een beetje spelen!
Sterker: met het zien van jouw m535i ben ik nog sterker gemotiveerd om dat ding deze winter rijklaar te maken. Komend seizoen wil ik daar een beetje spelen!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Nog even geduld. Die van jou gaat Prachtig zijn in Arctis Blauw.323baur wrote:Het is jullie van harte gegund hoor, ik kan ook genieten van de plaatjes.
Sterker: met het zien van jouw m535i ben ik nog sterker gemotiveerd om dat ding deze winter rijklaar te maken. Komend seizoen wil ik daar een beetje spelen!
Een rit in het zuiden is mss weer een optie?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
klinkt goed!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Mijn onderstel heeft afgelopen zaterdag slechts 2x een mokerslag te verwerken gehad dus de wegen zijn al aanzienlijk beter dan in de Ardennen
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Hmm, en jij rijdt altijd in de agilamodus. Dat wordt wat.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Reed ik toen van je 316i weg met de e12 of met de e21?Jeroen wrote:Mijn onderstel heeft afgelopen zaterdag slechts 2x een mokerslag te verwerken gehad dus de wegen zijn al aanzienlijk beter dan in de Ardennen
Neenee, die 320IS ziet er super uit. Heb er zelf even in mogen meerijden.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Wat een heerlijke samenvatting...... Dus ere was geen reet aan
Soms moet het gezin (het vrouwtje) voor gaan maar deze keer heb ik er wel een beetje spijt van.
Soms moet het gezin (het vrouwtje) voor gaan maar deze keer heb ik er wel een beetje spijt van.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Nice Jeroen! Ik had al aan BertjeConti(Rob) en milkyway(Erik en Helga) (niet kunnen taggen op FB)de link van FB doorgestuurd niet wetende dat ze hier ook terecht kwamen.
We zijn ook niet ongezien geweest in Eijsden. Er zijn al verscheidene klanten van bij Brouwers zijn gaan vragen wat er met al die BEMWE's te doen was zaterdag.
En ook aan Withuis zijn we opgevallen.
@BertjeConti: nice shark op de hoedenplank in je E12. Valt me nu pas op.
We zijn ook niet ongezien geweest in Eijsden. Er zijn al verscheidene klanten van bij Brouwers zijn gaan vragen wat er met al die BEMWE's te doen was zaterdag.
En ook aan Withuis zijn we opgevallen.
@BertjeConti: nice shark op de hoedenplank in je E12. Valt me nu pas op.
Last edited by bmw e12 e21 on Tue Oct 27, 2015 7:42 pm, edited 5 times in total.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Haha mooi! Tsja op Facebook even oploaden is wat eenvoudiger dan hier foto voor foto toevoegen dus het verslag wil hier weleens een dagje later zijn, maar op het forum komt 't zeker, altijd!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Superfijn, Jeroen, voor de mensen zoals ik, die facebook weigeren. Mooie plaatjes!
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3014
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Jaah, Jeroen, maar het wachten is beloond.
Wat weer een prachtige foto reeks. En leuk om mijzelf eens te zien rijden
Wat weer een prachtige foto reeks. En leuk om mijzelf eens te zien rijden
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Verslag en foto's Najaarsmeeting 24 okt 2015
Leuk om zo'n e12 te zien die gebruikt wordt! Mooie plaat!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.