De nieuwe daily voor Paulien
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De nieuwe daily voor Paulien
En weer een verse APK erop zonder problemen.
Gisteren wel een nieuw voorruitrubber besteld want deze heeft zijn beste tijd gehad.
Gisteren wel een nieuw voorruitrubber besteld want deze heeft zijn beste tijd gehad.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29310
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Hoppa! Rijdt 'ie nog een beetje naar wens Peter?
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Hey,
@Koos, Jazeker dat deze ruit gekit zit maar de rubber omlijsting kun je gewoon wisselen. afgelopen zomer bij de E60 bij het achterraam gedaan omdat deze helemaal vergaan was.
130i rijdt nog steeds heerlijk. Een echt speeltje en gewoon zeldzaam aan het worden. Soms zit ik gewoon te twijfelen of ik die niet op de brug zet als speelauto i.p.v. de E21. Dieptepunt in waarde lijkt behaalt te zijn. Ze komen pas onder de 10K als de kilometers boven de 180000 komen of er slecht uitzien. Die van ons heeft 121000 km gedaan. Tijdens laatste Sharknosemeeting eens overlegt met Steijn of het geen tijd werd de 130i te laten taxeren.
Paulien begint erover om hem weg te doen voor een stadsauto i.v.m. haar rijgebruik van iedere keer een paar kilometer. Ze was aan het twijfelen tussen een Fiat 500 twinair of een Ford Fiesta met 3-pitter.
@Koos, Jazeker dat deze ruit gekit zit maar de rubber omlijsting kun je gewoon wisselen. afgelopen zomer bij de E60 bij het achterraam gedaan omdat deze helemaal vergaan was.
130i rijdt nog steeds heerlijk. Een echt speeltje en gewoon zeldzaam aan het worden. Soms zit ik gewoon te twijfelen of ik die niet op de brug zet als speelauto i.p.v. de E21. Dieptepunt in waarde lijkt behaalt te zijn. Ze komen pas onder de 10K als de kilometers boven de 180000 komen of er slecht uitzien. Die van ons heeft 121000 km gedaan. Tijdens laatste Sharknosemeeting eens overlegt met Steijn of het geen tijd werd de 130i te laten taxeren.
Paulien begint erover om hem weg te doen voor een stadsauto i.v.m. haar rijgebruik van iedere keer een paar kilometer. Ze was aan het twijfelen tussen een Fiat 500 twinair of een Ford Fiesta met 3-pitter.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18685
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Oké, waar zal ik beginnen... Die 130i is een leuk ding om weg te zetten en 2 of 3 maand per jaar te ontschorsen. Ergens bij een caravanboer in de buurt een plekje voor scoren. De e21 blijft gewoon, tot die ultieme 635csi er is.
Als Plien alleen maar die paar kikometers rijdt, dan zeg ik, koop een fiat 500 op stroom ofzo. Of een Skoda citigo. Voor weinig kilometers is dat echt perfect. Ik ben zelf echt wel te spreken over een i3 wat dat betreft. En nee, ik wil geen elektrische meuk. Maar als stadsauto?? Heerlijk. Altijd vlot weg, geen brandstofkosten, tijdje nog geen wegenbelasting, veel minder onderhoud en echt in de stad wel leuk rijden.
Als Plien alleen maar die paar kikometers rijdt, dan zeg ik, koop een fiat 500 op stroom ofzo. Of een Skoda citigo. Voor weinig kilometers is dat echt perfect. Ik ben zelf echt wel te spreken over een i3 wat dat betreft. En nee, ik wil geen elektrische meuk. Maar als stadsauto?? Heerlijk. Altijd vlot weg, geen brandstofkosten, tijdje nog geen wegenbelasting, veel minder onderhoud en echt in de stad wel leuk rijden.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29310
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Joh al koop je een goedkope trutschutter van Suzuki oid voor een paar honderd euro, scheelt in je running cost en dan help je tenminste niet een mooie 130i om zeep, want dat is natuurlijk wel wat er op dit moment gaande is, hier wordt dat blokje rap slechter van. Zei er nou iemand Daewoo Matiz?
en dan idd die 130i wegzetten en een paar keer per jaar een ritje laten maken...
en dan idd die 130i wegzetten en een paar keer per jaar een ritje laten maken...
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Ik heb geen haast hoor.
Het is op dit moment niets anders als een gesprek. Als het juiste bedrag gegeven wordt mag de 130i weg en anders niet.
Voorlopig blijft het zo en neem ik de 130i een aantal keer per maand mee naar mijn werk.
De 130i gaan stallen en een paar keer per jaar mee rijden gaat niet goedkomen ben ik bang, wellicht dat jullie dat kunnen maar als ik twee van die auto's heb staan dan ben ik bang dat er echt weinig gereden gaat worden. Ik ben echt iemand die maar 1 speelauto moet hebben en geen 2.
Het is op dit moment niets anders als een gesprek. Als het juiste bedrag gegeven wordt mag de 130i weg en anders niet.
Voorlopig blijft het zo en neem ik de 130i een aantal keer per maand mee naar mijn werk.
De 130i gaan stallen en een paar keer per jaar mee rijden gaat niet goedkomen ben ik bang, wellicht dat jullie dat kunnen maar als ik twee van die auto's heb staan dan ben ik bang dat er echt weinig gereden gaat worden. Ik ben echt iemand die maar 1 speelauto moet hebben en geen 2.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Interessante discussie.
Lastige keuze, maar wegdoen kan altijd en auto’s heb je nooit genoeg. Ruimte daarentegen...
Lastige keuze, maar wegdoen kan altijd en auto’s heb je nooit genoeg. Ruimte daarentegen...
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2404
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Helemaal mee eens, denk dat het tijd is voor een update in mijn topic
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Zo,
Tijd voor wat onderhoud. We hoorde het al enigszins in de Eifel maar nu weten we het zeker. De 130i heeft een nieuw achterwiellager nodig.
Oftewel de bestelling is er weer uit:
* Setje achter wiellagers voor beiden zijden SKF.
* Voorremschijven ATE.
* Remblokken voorzijde Ferodo.
* Nieuwe slijtagesensor voorzijde Bosch.
Dan ook maar gelijk de beluchtingsslang van de brandstoftank doen. Dat wordt een aantal dagen klussen. Foto's komen vanzelf wel weer.
Tijd voor wat onderhoud. We hoorde het al enigszins in de Eifel maar nu weten we het zeker. De 130i heeft een nieuw achterwiellager nodig.
Oftewel de bestelling is er weer uit:
* Setje achter wiellagers voor beiden zijden SKF.
* Voorremschijven ATE.
* Remblokken voorzijde Ferodo.
* Nieuwe slijtagesensor voorzijde Bosch.
Dan ook maar gelijk de beluchtingsslang van de brandstoftank doen. Dat wordt een aantal dagen klussen. Foto's komen vanzelf wel weer.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: De nieuwe daily voor Paulien
De kogel is door de kerk.....
De 130i gaat eruit. Op de manier zoals ze nu gebruikt wordt wordt de auto er niet beter op.
Paulien moet iets hebben wat beter geschikt is voor de kleine ritjes. Stallen van de 130i gaan we niet doen. Nu komt gelijk de wens naar boven bij mij om een cabrio te rijden. Er zijn allerlei scenario's die de revue passeren. Gaan we ergens een combinatie doen en de E21 en 130i eruit?????
Wordt het voor mij een Z3 of Z4 of toch een E21 baur. De prijzen voor een E30 cabrio 325i zijn zo absurd hoog geworden dat dit niet realistisch is voor ons. Voor Paulien zal het waarschijnlijk een Fiesta ecoboost worden of zo. De combinatie om haar een cabrio te geven hebben we het ook over gehad maar haar idee hoe om te gaan met een auto is voor mij reden genoeg om die optie te laten gaan.
Kortom: Als je iemand weet voor de 130i dan horen wij het graag, ik heb geen zin in allerlei Marktplaats activiteiten met deze auto namelijk dus anders wordt ze ingeruild.
De 130i gaat eruit. Op de manier zoals ze nu gebruikt wordt wordt de auto er niet beter op.
Paulien moet iets hebben wat beter geschikt is voor de kleine ritjes. Stallen van de 130i gaan we niet doen. Nu komt gelijk de wens naar boven bij mij om een cabrio te rijden. Er zijn allerlei scenario's die de revue passeren. Gaan we ergens een combinatie doen en de E21 en 130i eruit?????
Wordt het voor mij een Z3 of Z4 of toch een E21 baur. De prijzen voor een E30 cabrio 325i zijn zo absurd hoog geworden dat dit niet realistisch is voor ons. Voor Paulien zal het waarschijnlijk een Fiesta ecoboost worden of zo. De combinatie om haar een cabrio te geven hebben we het ook over gehad maar haar idee hoe om te gaan met een auto is voor mij reden genoeg om die optie te laten gaan.
Kortom: Als je iemand weet voor de 130i dan horen wij het graag, ik heb geen zin in allerlei Marktplaats activiteiten met deze auto namelijk dus anders wordt ze ingeruild.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18685
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Poeh, keuze. Jammer, maar ik begrijp het wel.
Feitelijk dus twee keuzes.
1: 130i wordt Fiesta
2: 320/6 wordt cabrio...
Ik denk dat je een heel eind kunt komen met de opbrengst van de 320/6 om een nette 325i cabrio te kunnen vinden.
Feitelijk dus twee keuzes.
1: 130i wordt Fiesta
2: 320/6 wordt cabrio...
Ik denk dat je een heel eind kunt komen met de opbrengst van de 320/6 om een nette 325i cabrio te kunnen vinden.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18685
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor Paulien
Zit even te kijken, maar een z3 3.0i is niet goedkoper dan een e30 325i. En dan doel ik bij beide modellen op de nettere exemplaren.
Een z4 e85 3.0i is dan weer 10k gemiddeld goedkoper dan die z3 en e30. Dus meeeste cc's voor je euro zit in die z4.
Een z4 e85 3.0i is dan weer 10k gemiddeld goedkoper dan die z3 en e30. Dus meeeste cc's voor je euro zit in die z4.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11776
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor Paulien
We ruilen ook in hoor
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.