Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Directe links: Kalender en verslagen 2024 ; Verslagen eerdere evenementen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29271
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by Jeroen »

teovallig wel maar even andere prio's, maar op een dag komen er nog wat plaatjes bij hoor!


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by bmw e12 e21 »

:thumbsup
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Daniel
E21 Fanatic
Posts: 319
Joined: Wed Jun 11, 2014 10:27 pm
My E21(s): 0

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by Daniel »

Was weer een zeer geslaagde Sharknose Meeting

Top geregeld door de organisatie.

Ik heb nu al zin in de volgende Sharknose Meeting!
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by raymondw »

Ook van mijn kant even andere prio's, maar verhaaltje is in de maak; de echt nieuwsgierige aapjes en aagjes die niet kunnen wachten mogen alvast naar mijn facebook album kijken.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by raymondw »

Normaal gesproken ben ik niet zón fan van dit soort stand-up meetings, maar voor de Sharknose meeting maak ik graag een uitzondering omdat deze een prachtige gelegenheid is om wat te netwerken. Dit jaar echter keek ik er wat minder naar uit, maar dat had niets met de Sharknose meeting zelf te maken; wel met al het bestuurlijke gedoe waar ik al een maand of drie midden in zit. Op zich heel leerzaam, maar het vreet energie. Wat dat betreft ben ik blij dat het Italiaanse uitstapje tot resultaat heeft geleid en we ons daardoor een beetje kunnen richten op het seizoen van 2016!

Gezien de weersvoorspelling voor zondag twijfelde ik erg of ik de E28S wel uit de loods wilde halen. Deze was niet echt rooskleurig en normaal gesproken mijdt ik voor deze auto elke vorm van nattigheid als de pest. Maar bij het opstaan zondagochtend bleek de lucht wel erg blauw en bij een nader bezoekje aan onze vrienden van buienradar bleek de voorspelling niet eens zo negatief. Een beetje nattigheid konden we wel verwachten, maar de dag zou zeker niet verregenen. Dus op het laatste moment hebben we toch maar besloten het risico op een nat wordende E28 te nemen. Eerst moest de benzine tank met verse V-Power gevuld worden; de plaatselijke Shell was net buiten de route, dus hebben we die in Rijssen met een bezoekje vereerd. Daarna pakten we de 123 kilometer lange heenreis naar Boxmeer op. Deze verliep op een klein beetje nattigheid overwegend droog, dus dat was mooi meegenomen.

Image

Na een kleine anderhalf uurtje rijden waarbij we geen enkele Sharknose te zien hebben gekregen bereikten we de alternatieve plaats van bestemming in Boxmeer, eentje die ondanks de noodgreep heel wat beter was dan de locatie van vorig jaar. Bij aankomst werden we direct verwezen naar een hal die specifiek voor de E12 en E28 bestemd was, waar naar wat ik achteraf pas doorhad “Vinox” degene was die het opstellen van de auto’s coördineerde. Hij was er met zijn M535i, welke ik in tegenstelling tot veel andere projectauto’s wel erg smaakvol vindt, wellicht komt dat doordat ik een zwak heb voor goed uitgevoerde track-day auto’s en sinds de ‘Fat lady’ van DickH geen vijf-serie heb gezien die deze kan evenaren.

Image

Vrij snel daarna zag ik Remy zijn E12S M535i binnenrijden, bijna direct gevolgd door Arjen met zijn E28 535i, dus die de handjes geschud waarbij Remy direct het sierstuk voor de uitlaat van onze sharknoses liet zien. Hij was benieuwd of deze ook voor mijn auto geschikt was. Die stond toch dichtbij dus snel even gepast en bevestigd dat dat het geval was. Intussen kwamen er steeds meer auto’s in de hal die dus ook al snel goed gevuld was.

Image

Bij de andere hallen was dat ook het geval en gezien de slechte weervoorspelling viel dat niet tegen. Met Remy zijn we langs de verkoopkraampjes gelopen waar dit keer toch een aantal opvallende namen ontbraken (bijvoorbeeld Ivo, Roelof en Ite). Dat zijn toch vertrouwde gezichten op de Sharknose die de verkoophallen net dat extra cachet geven.

Image

Bij de kraam met de schaalmodelletjes zag ik wel weer een oude bekende ; de man uit Strijen met al die schaalmodelletjes. De spoeling was dit jaar heel wat minder. Remy tipte mij op een E92S M3 GTS die vrij zeldzaam schijnt te zijn ; een E60 M5 in Kyosho dealer uitvoering met bijbehorend sokkel had ik ook al snel uitgezocht, maar de derde kostte wat tijd… en daarin werd net die E60S M5 voor mijn neus weggekaapt. Damn, dat was net zoón mooi koppeltje met de grijze 1:43 E28S M5 die ik heb. Uiteindelijk stond er ook nog wel een blauwe zonder sokkel en die paste ook wel in het plaatje, dus snel die eruit gegrist, evenals een Z8 van Minichamps.

Image

Kwantitatief gezien denk ik dat het aantal auto’s minder was dan voorgaande jaren; met name aan de E28 en de E21 kant viel dat op. We hebben jaren gehad dat we rijen met E28’s en E21’s hadden; nu hadden we slechts een enkele hal waarin niet meer dan circa 40-45 auto’s pasten. Tel daarbij de auto’s op die buiten stonden en je komt op circa 50 E28’s en dito E21’s, hetgeen ongeveer de helft is van wat we een aantal jaren geleden bij elkaar hebben gezien.

Image

Wat wel weer meeviel was de kwaliteit van de deelnemende auto’s. Zelfs de projectauto’s waren van een hoog niveau en dat hebben we wel eens anders gezien. Zo moet ik eerlijk zeggen dat over smaak valt te twisten, maar over het niveau niet en daarvan moet ik erkennen dat dat bij deze auto voor zover ik dat kan beoordelen wel erg hoog is.

Image

Ook het aantal bijzondere auto’s viel niet tegen. We zagen een tot nu toe onbekende auto zoals deze E9 CSL welke wellicht voor de Sharknose meeting tegelijkertijd een unicum is.

Image

En ook al zou niet iedereen dit als zodanig herkennen; dit is toch een van de eerste door BMW Motorsport Gmbh gebouwde auto’s.

Image

Ook was er aan deelname vanuit het buitenland geen gebrek; zo wist ik dat er vanuit de facebookgroep “BMW Historic en Classic Cars” veel interesse was en er ook daadwerkelijk mensen uit het zuiden van Duitsland de weg naar Boxmeer hebben gevonden.

Image

Het was een drukte van jewelste en de vermogensmeetbank die in tegenstelling tot in Barneveld nu wel veilig stond opgesteld trok behoorlijk wat aandacht van het publiek. Ondanks de veel gecontroleerde opstelling en werkwijze was deze aan mijn auto echter niet besteed, dus die bleef maar mooi binnen.

Image

Na het middaguur was het tijd om eens buiten de poort te kijken; op dat moment kwam Robert net aanlopen die ondanks dat hij geen Sharknose heeft wel elk jaar komt kijken. Direct viel ons oog op een rode E34 welke bij het naderen ervan een zeldzame BMW-Alpina B10 Biturbo bleek te zijn. In 1989 was deze auto zijn tijd ver vooruit; weliswaar was zijn op het downsizing concept gebaseerde motor gericht op performance, de verbruikscijfers liggen onder het niveau van een E34 M5, welke al behoorlijk efficiënt met zijn peut omgaat, hetgeen voor een bijna 300km/h snelle auto behoorlijk indrukwekkend is!

Image

Verder stond er buitengaats best nog wel wat meer leuk spul, niet alleen moderne ///M’s en Alpina’s, maar ook een paar hele leuke classics zoals een 2000 Ti!

Image

Op dat moment waren we op het hoogtepunt van de dag; sommige gasten moesten al vertrekken, zoals Patrick Gall die helemaal vanuit het diepe zuiden van Beieren speciaal naar de Sharknose was gereden, iets wat hem gezien zijn uitspraken op een van de vele facebook groepen behoorlijk goed bevallen is. Daarna verslechterde het weer stukje bij beetje; dat was een goed moment om eens een fotorondje in alle hallen te doen. In de E21 hal liep ik Gerard de Vries nog tegen het lijf die mij nog enthousiast probeerde te maken voor een bezoekje aan de BMW fabriek in november; maar hoe graag ik dat ook zou willen. Dit jaar gaat dat w.s. niet lukken, wellicht volgend jaar.

Image

De terugweg was….. met een woord een drama. Regen, regen en nog eens regen. Typisch het weer waar ik mijn auto’s niet aan bloot wil stellen. Maar ja, we moeten toch naar huis waar ik geen andere keuze had dan de auto nat weg te zetten, echter niet voordat we de lucht ontvochtiger op 40% hadden gezet. Om het laatste restje vocht weg te krijgen heb ik de E28S vrijdagochtend mee naar het werk genomen. Rest nu nog een was-en poets beurtje.

Last but not least denk ik dat een woord van dank aan het organisatie team wel op zijn plaats is. Het moet namelijk een megaklus zijn geweest om op het laatste moment alles nog om te gooien. Maar dat is gezien de vele enthousiaste reacties meer dan gelukt. Bedankt !
Last edited by raymondw on Sun May 29, 2016 7:51 pm, edited 7 times in total.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3014
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by BertjeConti »

Mooi verhaal Raymond, alleen jammer dat ik in alle foto's zo'n schattig poesje zie.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by bmw e12 e21 »

Mooi verslag Raymond!
Die e12 type1 M heb ik gemist... :(
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29271
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by Jeroen »

Dank voor de tekst een foto's Raymond! Vanuit de organisatie horen we het graag als je nog suggesties/verbeterpunten hebt hoor!

Remy: die E12 was er afgelopen jaar ook al bij, toen hebben we er al even aandacht aan besteed: viewtopic.php?f=74&t=24497
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Sharknose Meeting 2016 reactie- en fototopic

Post by bmw e12 e21 »

Thx voor de link Jeroen!
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Post Reply