1982 E21 316 Hennarot
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Ohh die heb ik nog liggen!
Leuke vorderingen aan de auto
Leuke vorderingen aan de auto
So many cars, so little time
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: 1982 E21 316 Hennarot
welkom Jesper, leuke wagen!!
Mvg, Krijn
Mvg, Krijn
-
- Newbee
- Posts: 8
- Joined: Tue Aug 02, 2016 5:17 pm
- My E21(s): '77 316 manual
- Location: Rotterdam / Friesland
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Leuke auto! En mooi dat hij zo in de familie blijft
- jesper98
- E21 starter
- Posts: 20
- Joined: Tue Nov 29, 2016 10:47 pm
- My E21(s): '82 316 Automatic
- Location: Velp
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Vandaag een poging gedaan om de rubbere slang aan het einde van de vulpijp te vervangen. Ik heb hem er tot nu toe nog niet afgekregen, en ging toen dus denken hoe ik de nieuwe er op ga kunnen krijgen. Dacht, san haal ik de hele vulpijp toch even los, maar dat is een probleem geworden.
Er is zo te zien in het verleden een reparatie uitgevoerd, en daardoor zit de vulpijp met iets wat lijkt op een soort kit vast. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
En nog een vraagje, bij de apk keuring hebben ze de handrem helemaal los gehad, en toen stond deze links achter zo strak dat na een kleine 5km de rook van de rem afkwam. Toen terug gegaam en hebben ze hem losser gezet, alleen hoor ik nu af en toe een piepend geluid vanaf die rem en hij staat ook strakker dan rechts. Is er een manier om hem losser te zetten, zie zo op het eerste zicht geen stelmogelijkheid?
Groeten Jesper
Er is zo te zien in het verleden een reparatie uitgevoerd, en daardoor zit de vulpijp met iets wat lijkt op een soort kit vast. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
En nog een vraagje, bij de apk keuring hebben ze de handrem helemaal los gehad, en toen stond deze links achter zo strak dat na een kleine 5km de rook van de rem afkwam. Toen terug gegaam en hebben ze hem losser gezet, alleen hoor ik nu af en toe een piepend geluid vanaf die rem en hij staat ook strakker dan rechts. Is er een manier om hem losser te zetten, zie zo op het eerste zicht geen stelmogelijkheid?
Groeten Jesper
Last edited by jesper98 on Wed Dec 28, 2016 3:20 pm, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 1982 E21 316 Hennarot
De handremsegmenten stel je eerst zonder de trommel erop, daarna zet je m op maat door een van de boutgaten, waar je een stelschroef doorheen kunt verstellen met een platte schroevendraaier. Dan tot slot span je de kabels aan bij de handrem zelf, hoes eraf en een steeksleuteltje 10 erbij. Dan de handrem op 2 klikjes omhoog en de kabel per kant aanspannen tot de rem iets aanloopt. Dan 1 slagje los en klaar.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Kan je de oude vulbuis rubber niet doorsnijden een dan de nieuwe met beehulp van vaseline monteren?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Punt is dat dat driehoekje aan de achterkant mist. Dus daarom hebben ze die buis er gewoon ingekit.
Ik heb van de week net zo'n operatie gedaan bij een andere auto, nog een dag of 3 dan staan de fotos online denk ik.
Ik denk dat ik nu zou doen wat Remy zegt, de oude slang wegsnijden en dan de nieuwe met veel vaseline erop zetten.
Ik heb van de week net zo'n operatie gedaan bij een andere auto, nog een dag of 3 dan staan de fotos online denk ik.
Ik denk dat ik nu zou doen wat Remy zegt, de oude slang wegsnijden en dan de nieuwe met veel vaseline erop zetten.
- jesper98
- E21 starter
- Posts: 20
- Joined: Tue Nov 29, 2016 10:47 pm
- My E21(s): '82 316 Automatic
- Location: Velp
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Het doorsnijden had ik ook al aan gedacht, maar ik had geen idee hoe ik die nieuwe er dan op had kunnen krijgen, maar ik zal morgen proberen om het met vaseline te proberen. Daarna gelijk maar de handrem proberen.
Vorige week is hij officieel overgeschreven, en daarbij kwam de schorsing te vervallen, dus van het weekend maar weer gelijk een klein tourke gemaakt met de verse wielen. Wat is het toch lekker om met zo'n auto door de polder te 'scheuren'. Ik begin steeds meer verliefd te worden op de auto.
Verwend door de kerstman met nieuwe naafkapjes , assteunen en wat leesvoer
Een van de wielen nieuw gespoten en met nieuw naafkapje
Vorige week is hij officieel overgeschreven, en daarbij kwam de schorsing te vervallen, dus van het weekend maar weer gelijk een klein tourke gemaakt met de verse wielen. Wat is het toch lekker om met zo'n auto door de polder te 'scheuren'. Ik begin steeds meer verliefd te worden op de auto.
Verwend door de kerstman met nieuwe naafkapjes , assteunen en wat leesvoer
Een van de wielen nieuw gespoten en met nieuw naafkapje
- jesper98
- E21 starter
- Posts: 20
- Joined: Tue Nov 29, 2016 10:47 pm
- My E21(s): '82 316 Automatic
- Location: Velp
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Net bezig geweest om het oude rubber er af te halen, waarbij door het bewegen de vulpijp los kwam van de kit. Pijp er uit gehaald en gelijk de oorzaak van het lek gevonden.....
Nu toch maar eens gaan zoeken naar een oplossing hiervoor
Nu toch maar eens gaan zoeken naar een oplossing hiervoor
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Je linkje is niet helemaal okee, zo wel denk ik
https://lh3.googleusercontent.com/OPo24 ... JQ8uptcNIQ
Verrotte vulpijp heb ik nog niet eerder meegemaakt. Vervangen door een fatsoenlijke sloper, als je een 'gevraagd' berichtje maakt in onze Marktkraam sectie heb je er denk ik zo een te pakken. Nieuw zijn ze zo te zien niet meer verkrijgbaar.
https://lh3.googleusercontent.com/OPo24 ... JQ8uptcNIQ
Verrotte vulpijp heb ik nog niet eerder meegemaakt. Vervangen door een fatsoenlijke sloper, als je een 'gevraagd' berichtje maakt in onze Marktkraam sectie heb je er denk ik zo een te pakken. Nieuw zijn ze zo te zien niet meer verkrijgbaar.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Het verhaal van Koos over de achterremmen klopt niet helemaal. Dat is wellicht bij een 323i zo maar niet bij de trommelremmen.
Eerst de handremkabels compleet loszetten (onder de handremhendel) en hierna met de trommel erop de twee excentrisch bouten zodanig verdraaien totdat je remschoenen net niet de trommel raken. Hierna finetunen met de beiden kabels van de handrem zodat ze beiden gelijk staan bij ongeveer 4de klik van de hendel. Hierbij kun je dan de wielen niet meer te verdraaien met de hand.
Eerst de handremkabels compleet loszetten (onder de handremhendel) en hierna met de trommel erop de twee excentrisch bouten zodanig verdraaien totdat je remschoenen net niet de trommel raken. Hierna finetunen met de beiden kabels van de handrem zodat ze beiden gelijk staan bij ongeveer 4de klik van de hendel. Hierbij kun je dan de wielen niet meer te verdraaien met de hand.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Dat is een minder leuke ontdekking, ik heb er nog eentje over mocht je er naar opzoek zijn.
Mvg, Krijn
Mvg, Krijn
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 1982 E21 316 Hennarot
Vulpijp ligt voor je klaar...kan zo mee met de nieuwjaar receptie.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.