Ite & Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Ombouwen is zo gedaan hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
en dat zegt de man die wel een ombouw doet van 2.0 naar 2.7
ombouw is idd een makkie, komt het sperretje ook beter tot z'n recht
ombouw is idd een makkie, komt het sperretje ook beter tot z'n recht
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4544
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Ombouw is idd zo gedaan.. maar wat brengt het meeste op .. originaliteit of een manuele 325i.
Iig zeer leuke e30 hoor .. fantastische kleur
Iig zeer leuke e30 hoor .. fantastische kleur
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Eens hoor. Eerst maar eens een revitalisatie geven.
De basis is zo mooi dat hier wel een paar euros in mogen
De basis is zo mooi dat hier wel een paar euros in mogen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
En nog een voordeel: door de automaat heeft het blok doorgaans veel minder geleden.
De automaat schakelt standaard immers veel eerder op.
Er is inderdaad een gerede kans dat deze ooit wel omgebouwd gaat worden, maar eerst maken we hem weer zo als hij de fabriek ooit verliet.
De automaat schakelt standaard immers veel eerder op.
Er is inderdaad een gerede kans dat deze ooit wel omgebouwd gaat worden, maar eerst maken we hem weer zo als hij de fabriek ooit verliet.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: Ite & Jeroen
Die zit idd goed in de opties. Overigens denk ik dat de personen die dit soort wagens nieuw kochten meestal andere ideeën hadden bij dat sperdiff dan jullie
Gr Jeroen
Gr Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Tsja vond het toch een aparte optie om aan te vinken in de hele setup. En dan geen handbediend maar een elektrisch schuifdak, en vervolgens geen elektrische ramen aanvinken? Dat is prima achteraf op te lossen maar zijn wel aparte dingen in mijn ogen.
Regards/groeten, Jeroen
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 51
- Joined: Sat Apr 17, 2010 7:37 pm
- My E21(s): '76 320i '86 325i Baur Mazda RX-8
- Location: Leeuwarden
Re: Ite & Jeroen
Leuk dat jullie de 325ia hebben gekocht en helemaal op gaan knappen. Ik heb deze auto namelijk 2,5 jaar als 3e auto gebruikt. Rijdt super met automaat. Stuur maar even een PB dan kan ik jullie er meer over vertellen.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Hi Thomas! Duizendmaal excuses voor deze late reactie, maar grappig, we wisten niet dat je hier actief was. De broer van Martin toch? Ik ga je nu gelijk even een PB sturen!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ite & Jeroen
Jawel joh, Thomas is hier al.jaren, er zitten zelfs stukjes van zijn paarse baur sloper in mijn 323i. Maar ja, van wie niet hahaha
@Thomas, jij rijdt inmiddels 435i gran coupe??? Gaaf! Zijn daar plaatjes van???
@Thomas, jij rijdt inmiddels 435i gran coupe??? Gaaf! Zijn daar plaatjes van???
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 51
- Joined: Sat Apr 17, 2010 7:37 pm
- My E21(s): '76 320i '86 325i Baur Mazda RX-8
- Location: Leeuwarden
Re: Ite & Jeroen
Heb je inmiddels een mail gestuurd Jeroen met meer info over de 325i. Martin is mijn broer inderdaad, en die is veel beter in auto's verkopen dan ik dat kan
Ik rij tussen maart en november een Jaguar XJ40 die in de oldtimerregeling valt en dan trakteer ik mijzelf in de winter op een leuke auto die dan in het voorjaar weer weggaat. 2 jaar terug een 130i, vorig jaar een 135i en dit jaar een 435i Gran Coupe met handbak. Zal even wat foto's plaatsen als ik heb uitgevogeld via welke site dat nog kan tegenwoordig.
Ik rij tussen maart en november een Jaguar XJ40 die in de oldtimerregeling valt en dan trakteer ik mijzelf in de winter op een leuke auto die dan in het voorjaar weer weggaat. 2 jaar terug een 130i, vorig jaar een 135i en dit jaar een 435i Gran Coupe met handbak. Zal even wat foto's plaatsen als ik heb uitgevogeld via welke site dat nog kan tegenwoordig.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite & Jeroen
Mail ontvangen, leuk, antwoord komt vanavond! De 4-serie GC, kan het zijn dat die bij je broer stond een week of wat terug? Meen dat ik zoiets gezien heb toen we de 325i gingen ophalen?
Iets anders. Wij zijn duur, horen we met enige regelmaat. Hoe durf je 11-12-13k te vragen voor een hele nette E30 323i of 325iX met een leuk pakket opties. Ach, dan kijk ik wat rond op diverse sites, kom ik snoepjes tegen... 318i M40, op stalen wielen met banden in een verkeerde maat (lekker goedkoop) en een versleten interieur. Maar omdat 'ie 160k heeft gelopen en orig NL is, is die dan 5.950 waard? En da's niet de enige, alle M40 zooi die je een paar jaar terug voor 500 euro niet kwijt kon, wordt nu net zo hard aangeboden voor 4-6k, soms ruimschoots meer. Ik zou zo'n prijsstijging toejuichen als dat ook betaald werd, maar vooralsnog zijn dat pas echt dure auto's in mijn ogen.
Toegegeven: ons Appeltje is duur. Maar ondanks dat het een handelsauto is hebben we weinig haast om 'm te verkopen, elke keer dat die onder z'n lakentje vandaan komt maakt een grote glimlach zich van ons meester. Die mag best nog even blijven, dan hebben we nog wel wat ander spul dat weg mag. Tijd is helaas een schaars goed maar als het even meezit hopen we binnen afzienbare tijd een 735i en 635CSi af te kunnen maken, daarna gaan we ons weer eens richten op de E30's, maar dan zitten we al lang en breed in 2018
Iets anders. Wij zijn duur, horen we met enige regelmaat. Hoe durf je 11-12-13k te vragen voor een hele nette E30 323i of 325iX met een leuk pakket opties. Ach, dan kijk ik wat rond op diverse sites, kom ik snoepjes tegen... 318i M40, op stalen wielen met banden in een verkeerde maat (lekker goedkoop) en een versleten interieur. Maar omdat 'ie 160k heeft gelopen en orig NL is, is die dan 5.950 waard? En da's niet de enige, alle M40 zooi die je een paar jaar terug voor 500 euro niet kwijt kon, wordt nu net zo hard aangeboden voor 4-6k, soms ruimschoots meer. Ik zou zo'n prijsstijging toejuichen als dat ook betaald werd, maar vooralsnog zijn dat pas echt dure auto's in mijn ogen.
Toegegeven: ons Appeltje is duur. Maar ondanks dat het een handelsauto is hebben we weinig haast om 'm te verkopen, elke keer dat die onder z'n lakentje vandaan komt maakt een grote glimlach zich van ons meester. Die mag best nog even blijven, dan hebben we nog wel wat ander spul dat weg mag. Tijd is helaas een schaars goed maar als het even meezit hopen we binnen afzienbare tijd een 735i en 635CSi af te kunnen maken, daarna gaan we ons weer eens richten op de E30's, maar dan zitten we al lang en breed in 2018
Regards/groeten, Jeroen
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 493
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: Ite & Jeroen
Auto´s zijn altijd te duur....voor de mensen die niet van plan zijn iets te kopen.
Grappig iets: tijdje terug een slopertje te koop gezet voor €750,-. Geen reactie. Alles van waarde eraf (verlichting, chroombumpers, tellerbak en zo nog wat kleinkraam) en te koop gezet voor €250,-....ze sloegen elkaar nog net niet digitaal op het gezicht om het ding te bemachtigen.
Gr Jeroen
Grappig iets: tijdje terug een slopertje te koop gezet voor €750,-. Geen reactie. Alles van waarde eraf (verlichting, chroombumpers, tellerbak en zo nog wat kleinkraam) en te koop gezet voor €250,-....ze sloegen elkaar nog net niet digitaal op het gezicht om het ding te bemachtigen.
Gr Jeroen