Pastellblauer's E12 avonturen

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11990
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Peter V. »

Leuk verslag weer. Toch wel een resultaat waar je tevreden mee bent dan.


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Een lage rallyauto is idd een ding, maar de Belgische wegen ook, daar hoef je niet je best te doen om zaken kapot te rijden. Maar met zoveel uitvallers moeten niet alleen jullie je eens achter de oren krabben, maar de organisatie nog veel meer. Dat meer dan 80% uitvalt is echt van de zotte.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Jeroen wrote: Sun Nov 13, 2022 10:04 pm Een lage rallyauto is idd een ding, maar de Belgische wegen ook, daar hoef je niet je best te doen om zaken kapot te rijden. Maar met zoveel uitvallers moeten niet alleen jullie je eens achter de oren krabben, maar de organisatie nog veel meer. Dat meer dan 80% uitvalt is echt van de zotte.
Nou dat valt wel mee hoor, ik schreef dat 74 van de 90 equipes wel gefinished waren. Dat betekend dat 16 equipes de finish niet gehaald hebben. Daar zitten ook equipes bij die om welke reden dan ook niet eens gestart zijn.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Peter V. wrote: Sun Nov 13, 2022 9:54 pm Leuk verslag weer. Toch wel een resultaat waar je tevreden mee bent dan.
Achteraf zeker wel, maar als je er midden in zit, dan denk je wel eens: waarom doe ik dit eigenlijk.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

BertjeConti wrote: Sun Nov 13, 2022 10:37 pm
Jeroen wrote: Sun Nov 13, 2022 10:04 pm Een lage rallyauto is idd een ding, maar de Belgische wegen ook, daar hoef je niet je best te doen om zaken kapot te rijden. Maar met zoveel uitvallers moeten niet alleen jullie je eens achter de oren krabben, maar de organisatie nog veel meer. Dat meer dan 80% uitvalt is echt van de zotte.
Nou dat valt wel mee hoor, ik schreef dat 74 van de 90 equipes wel gefinished waren. Dat betekend dat 16 equipes de finish niet gehaald hebben. Daar zitten ook equipes bij die om welke reden dan ook niet eens gestart zijn.
Ahhhh verkeerd gelezen, dan valt 't inderdaad nog een beetje mee, zeker voor Belgische wegen haha. Maar hoe dan ook, het moet wel leuk blijven.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Vandaag alvast naar vd Valk Enschede getuft, voor de laatste grote rally van dit jaar.
Dit weekend 10 en 11 december staat de "rally happening" op het programma. Uitsluitend voor DHRC leden en uitsluitend voor oldtimers.

Uiteraard gaan we van start in de expert klasse.

Dag 1 gaan we een rondje Duitsland maken met finish hier in Enschede, en de 2e dag blijven we in de achterhoek alwaar we finishen bij het Wapen van Beckem. Daar vind dan ook de prijsuitreiking van de clubkampioenen van dit jaar plaats.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Bram_Baur
E21 Fanatic
Posts: 435
Joined: Sat Jan 05, 2013 6:50 pm
My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983
Location: Kasterlee , Antwerpen, België

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Bram_Baur »

Veel succes alvast!! Benieuwd naar je verhalen en foto’s.
Groeten, Bram

e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Ah, lekker een pekelrace!! Veel plezier dit weekend! 't Weer is heerlijk, fris maar zonnig.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Manitoba »

Veel succes en plezier!

Greetz,
Walter.
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Het zit er alweer op, de "Rally happening", de jaarafsluiting van de DHRC.
Het was absoluut niet zonnig, eerder de hele dag donker. Pekel zal er zeker wel ergens gestrooid zijn, maar dat wassen we er wel weer af als de vorstperiode voorbij is.

Zaterdag morgen op de parkeerplaats hadden de mannen van het BAS service team het maar druk al die oudjes aan de praat te krijgen, sommige spugen enorme benzinedampen als ze koud zijn (en opgewarmd ook nog).

Expert klasse mocht dit keer als laatste vertrekken, en dat had een reden, namelijk de laatste uren van de dag mogen wij nog in het donker op pad zijn terwijl toer en sportklasse deelnemers al lekker aan de bar zitten.

Er was een prachtige route door Duitsland uitgezet, de moeilijkheidsgraad was best hoog te noemen, zoals het hoort.

In het ochtenddeel even wennen maar in de middag ging het echt lekker en doorzag ik de meeste truukjes wel.
Er zaten ook een paar regularity's in met gemene truukjes.

Ze doen er echt vanalles aan om het ons moeilijk te maken, zo krijg je onderweg bijvoorbeeld een nieuwe kaart uitgereikt waarop je verder moet, daar gaat je voorwerk. Of wisselen van schaal, of halverwege de kaart wisselen van systeem. Allerlei truukjes om je van de wijs te brengen. Leuk!

Pas tegen 5 uur reden we weer terug Nederland in en kregen we de eerste verkeersdrempels van de dag. Dat was echt wel uitzonderlijk, een hele dag rijden zonder drempels, hoe tof is dat. Om 6 uur eindelijk finish in Enschede.
S'avonds gezellig diner buffet in de grote vd valk zaal, heel goed geregeld.
Zaterdag als laatste binnen komen betekent op zondag als eerste vertrekken, natuurlijk expert klasse die mogen al om 7:30 van start.
Op de parkeerplaats een herhaling van de dag ervoor. Bij sommige echt veel gedoe om de oudjes weer tot leven te wekken.
Starten in het donker, dat ging dus niet goed bij mij, na een half uur al kotsmisselijk, dus maar primatourtjes nemen tegen reisziekte. Helpt goed, maar je concentratie keldert ook, en dat bleek........eindstand niet goed, maar wel veel geleerd.

Enfin ondanks dat hele leuke rally dagen gehad hoor.

De M20 heeft het ook enorm naar zijn zin gehad, dat weet ik zeker.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29236
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Klinkt als een flink uitdagend weekend, en wel vervelend als jij in 't donker niet lekker uit de voeten kan, wisselen ook geen optie?

Anyway, je bent wel lekker zoet geweest, en ik zal al mooie plaatjes van een mooi veld voorbij komen. Deed er ook een E3 mee, zag ik dat nou goed?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Ja klopt, een witte E3 2500, hebben we toch al vaker gezien.

Maar het is toch vooral Alfa, Porsche, Volvo, Datsun-Z en Saab wat de klok slaat.

Die 911's blijven toch gave wagens hoor, alleen al die motorbrul.

Meestal gaat het wel goed in het donker, zaterdag ook, alleen zondag morgen dus eens een keer niet.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2386
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Manitoba »

Klinkt al met al toch weer als een mooi weekend. Blijf het gaaf vinden hoe jullie echt goed gebruik maken van de e12: cool!

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18655
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Eens met Walter, mooi hoor, die hobby met de e12!! Klinkt als een fijn weekend.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3009
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Na 3 maanden braaf onder een dekentje mocht de pastellblauer vorig weekend weer aan de slag.
Tijd voor de Peelrand classic oefenrit, als voorbereiding op de Peelrand classic zelf die het eerste weekend van april op de agenda staat.

Nou, ook na 3 maanden is het starten en direct mooi lopen alsof hij gisteren weggezet is, dat is het voordeel van ECU injectie.

Maar liefst 31 equipes aan de start voor dit "oefen" ritje van dik 100 km.
Uitzetter Ad had er weer een leuk rondje rondom mijn eigen thuis van gemaakt, en ondanks dat ik hier echt alle wegen goed ken, toch nog een 6 tal foutjes gemaakt.
Maar goed, er waren er maar 2 die het met één fout minder gelukt is. Dus prima resultaat.

De beperkte bodemvrijheid blijft mij toch bezig houden. Midden onder de vooras meet ik 95mm, en dat is zonder belading van twee personen. Dus tel daar nog maar eens 5~10mm vanaf.
Er zal dus serieus "verhoogd" moeten gaan worden, minstens 50mm moet er op de vooras bij, maar hoe?
Met andere top veerschotels die ik nog heb liggen win ik 10mm.
Originele veren terug wisselen tegen de verlagingsveren zet de auto wel hoger, maar die veren zijn zo slap dat je bij elke drempel tegen de eindaanslag aan zit, dat wil ik zeker niet.

Ik zit er daarom eigenlijk aan te denken iets te fabriceren wat tussen toplager en carosserie komt, zodat de gehele veerpoot omlaag gaat, zonder dat de veer en demper eigenschappen om zeep gaan.

Achteras hoeft minder de hoogte in, 30mm is voldoende, kwestie van nieuwe dempers met de veerschotels op de juiste plek.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Post Reply