Page 1 of 8

Remy's BMW e91 318D LCI

Posted: Tue May 02, 2017 8:21 pm
by bmw e12 e21
Zoals jullie weten rijd ik dagelijks met een Ford Focus rond. Ik ben er heel tevreden over en heb nooit pannes ermee gehad de laatste 5j.
Maar een vriend doet zijn BMW e91 318d van 07/2009 weg wegens firmawagen en die kan ik voor de overname prijs van de garage krijgen(6600Euro).
Ze is altijd zeer goed onderhouden en gepoetst, heeft zomer en winterwielen en heeft al sinds 4j een vitamienenkuur tot 197pk. :oops:
Ze heeft nu 158000km op de klok.
Nu hoor ik zoveel slecht over die N47 motoren ivm kettingproblemen.
Heb bij BMW navraag gedaan en deze heeft nooit een garantie geval hieromtrent gehad.
Komt dit probleem ALTIJD voor bij deze motoren? Of kan deze na al die kmrs gevrijwaard zijn?
Hier wat plaatjes, tips van kenners zijn welkom.
Image
Image
Image

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Tue May 02, 2017 8:26 pm
by Peter V.
Ziet er netjes uit.

Wellicht kun je preventief de geleider en eventueel ketting vervangen. Ik dacht altijd dat het de kunststof geleiders waren die het probleem veroorzaakte.

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Tue May 02, 2017 10:09 pm
by Jeroen
Koos en Michel kennen die dingen beter dan ik dus die kunnen vast nog een duit in het zakje doen, maar volgens mij is dat een prima deal. Distributie is bij mijn weten niet altijd een probleem, en te horen omdat het een ratel teweeg brengt, en dan moet je eigenlijk gelijk alles aanpakken, niet alleen geleider oid. Dagje mee rijden en wat verschillende situaties uitproberen, als je geen bijgeluiden hoort is het prima denk ik.

Zou 'm wel preventief een fluitketelrevisie geven en eens kijken hoe 't zit met z'n swirl flaps, al zijn die er ws al uit.

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Tue May 02, 2017 10:56 pm
by uwbuurman
Geen echte problemen met een e91. Wat storinkjea her en der in elektronica, zo heb ik de telefoonmodule vervangen en die van de afstandsbediening. Maar een lci is al beter. 6600 euro is in nederland echt een schijntje voor zo'n auto.

De ketting, tja, ik had het binnen 1000 km vanaf nieuw, met mijn n47, maar de buurman pas bij 220k km. En ik ken er genoeg die het nooit hebben gehad. Een focus tdci heeft ook genoeg problemen, de 1.8 iets minder maar toch. En jij hebt ze niet. Ik bedoel te zeggen dat je met een auto ook een beetje geluk moet hebben.

Let wel op, bij 200k km moet het roetfilter vervangen, of uitgebakken. Mijn koppeling was bij 220k km dood en de turbo overleed bij 235k km. Verder gewoon hele fijne auto's. Dat sensatec bekleding kan soms wel wat zweterig zijn, is geen leer en geen stof, maar kunstleer.

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Tue May 02, 2017 11:27 pm
by loentje
sensatec bekleding? Dat heb ik nog nooit gehoord. Hoe zie je het verschil met leer Koos?


groeten loentje

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Wed May 03, 2017 10:03 am
by uwbuurman
structuur en hoe het voelt.

Overigens, deze 318d zit niet heel ruim in de opties, business navi, geen sportstoelen, geen bluetooth maar een papegaai. Drukt de prijs wel wat denk ik.

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Wed May 03, 2017 9:15 pm
by bmw e12 e21
Bedankt voor de input mannen!
Het is een N47D20Cmotor. Zegt jullie dat meer?
De N47D20A motor zou minder goed zijn?

Wat bedoel je met papegaai Koos?

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Wed May 03, 2017 10:47 pm
by uwbuurman
Papegaai, zn engelse broer...

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Wed May 03, 2017 11:13 pm
by Jeroen
:lol:

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Thu May 04, 2017 8:18 am
by bmw e12 e21
Ik ken alleen maar de Franse broer 'perroquet'''. :mrgreen:

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Fri May 05, 2017 8:34 am
by bmw e12 e21
En vandaag ga ik testrijden. :D

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Fri May 05, 2017 10:10 am
by uwbuurman
En morgen moet je nare dingen doen dus zondag moet je het de hele dag goed maken met je vrouw. Koop maar vast bloemen, chocolade en boek een weekendje wellness...

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Fri May 05, 2017 3:47 pm
by bmw e12 e21
Haha, klopt Koos. Jammer dat ik morgen niet mee kan. Had me eerop verheugd.
Ik heb de wagen eerst zelf gecontroleerd. Hij kon nog niet voor verkoop worden gekeurd daar de schokdemper linksvoor lek is.
Ophangingstest was goed. Dus die zal nog niet lang lekken.

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Fri May 05, 2017 4:05 pm
by uwbuurman
Ah, ik heb net een lekke achterschokdemper gehad. Tja, dat gebeurt... maar verder dan??

Re: BMW e91 318D LCI

Posted: Fri May 05, 2017 4:17 pm
by bmw e12 e21
Ik ben verkocht. :D
Draait mooi 2000tr/min aan 125km/h in 6de.
Net sportzetels zou ik nog willen. De ST recaro's in focUS zitten stuk beter.
Ma dat het enige, haha.
Ik hoor niks aan ketting en niks abnormaals.
SACHS lijkt me ok niet? Gelijk aan standaard?
http://www.ebay.de/itm/331300900153?_tr ... EBIDX%3AIT