Even voorstellen
Posted: Tue Aug 22, 2017 1:06 pm
Hoi allemaal!
Ik ben PJ en afkomstig uit het hoge Noorden van ons kikkerlandje. Ik heb me hier aangemeld omdat ik op het punt sta om een E21 te bekijken en me hier alvast wil inlezen. Maar er valt natuurlijk nog veel meer te vertellen!
Dit hele avontuur met oude auto's begon namelijk voor mij toen ik me drie jaar terug in een vakantieprojectje stortte met twee jongens die ik eigenlijk helemaal niet kende. We zouden een oude auto aanschaffen, een beetje opknappen, en ermee op vakantie gaan. We kwamen een E28 520i tegen uit 1985 (
) en zijn aan het werk gegaan. Het op vakantie gaan is uiteindelijk nooit gebeurd en één van de jongens is uit het project gestapt vanwege tijdsgebrek, maar na twee jaren stond het er allemaal zo bij;

https://www.youtube.com/watch?v=FICWD6zMYL8
Terwijl ik vooraf eigenlijk nooit iets bijzonders voelde voor oude auto's, was ik toch flink onder de indruk toen ik deze E28 voor het eerst de wasbox uit zag rollen. En gedurende al mijn tijd met deze wagen (sleutelen, poetsen, rijden) ben ik er geheel verknocht aan geraakt. Het rijden, het geluid, hoe hij eruit ziet, hoe hij capabel is (overal mee meekomen en ook gewoon 140 km/h over de linkerbaan jagen en ook 192 aantikken op de Autobahn), hoe anderen reageren (louter positieve reacties gehad). Dat is allemaal onderdeel van in een oudere auto rijden, en ook van de fantastische engineering van BMW in die tijd.
Maar goed, het delen van de auto leidde toch tot enkele frustraties mijnerzijds (overal altijd voor moeten overleggen, de auto altijd op afstand hebben staan). Dan maar mijn aandeel verkopen en op zoek gaan zelf. En mijn droom van een eigen E28 zal blijven bestaan voor nog een hele lange tijd. Liefst een handgeschakelde 525e - iets meer koppel uit de M20, 2600 toeren bij 130 km/h - maar dat wordt op een studentenbudget toch moeilijk. En er kwam een E21 op mijn pad.
Het is een mintgroene 316 uit '77, met ZF 3HP-22 bak, met 318 motor en LPG. Pakweg 180k kilometers op de klok. Hij heeft een lekke koppakking en een slechte uitlaat, maar voor de vriendenprijs die gevraagd wordt kan ik hem nauwelijks laten staan. Ik ga medio september kijken en zal tzt de verdere ontwikkelingen posten daarvan! Jullie eerste gedachten zijn ook zeer welkom, ik ben inmiddels vrij bekend in de wereld van de E28, nog niet zo zeer in die van de E21!
Tot snel
Ik ben PJ en afkomstig uit het hoge Noorden van ons kikkerlandje. Ik heb me hier aangemeld omdat ik op het punt sta om een E21 te bekijken en me hier alvast wil inlezen. Maar er valt natuurlijk nog veel meer te vertellen!
Dit hele avontuur met oude auto's begon namelijk voor mij toen ik me drie jaar terug in een vakantieprojectje stortte met twee jongens die ik eigenlijk helemaal niet kende. We zouden een oude auto aanschaffen, een beetje opknappen, en ermee op vakantie gaan. We kwamen een E28 520i tegen uit 1985 (
) en zijn aan het werk gegaan. Het op vakantie gaan is uiteindelijk nooit gebeurd en één van de jongens is uit het project gestapt vanwege tijdsgebrek, maar na twee jaren stond het er allemaal zo bij;
https://www.youtube.com/watch?v=FICWD6zMYL8
Terwijl ik vooraf eigenlijk nooit iets bijzonders voelde voor oude auto's, was ik toch flink onder de indruk toen ik deze E28 voor het eerst de wasbox uit zag rollen. En gedurende al mijn tijd met deze wagen (sleutelen, poetsen, rijden) ben ik er geheel verknocht aan geraakt. Het rijden, het geluid, hoe hij eruit ziet, hoe hij capabel is (overal mee meekomen en ook gewoon 140 km/h over de linkerbaan jagen en ook 192 aantikken op de Autobahn), hoe anderen reageren (louter positieve reacties gehad). Dat is allemaal onderdeel van in een oudere auto rijden, en ook van de fantastische engineering van BMW in die tijd.
Maar goed, het delen van de auto leidde toch tot enkele frustraties mijnerzijds (overal altijd voor moeten overleggen, de auto altijd op afstand hebben staan). Dan maar mijn aandeel verkopen en op zoek gaan zelf. En mijn droom van een eigen E28 zal blijven bestaan voor nog een hele lange tijd. Liefst een handgeschakelde 525e - iets meer koppel uit de M20, 2600 toeren bij 130 km/h - maar dat wordt op een studentenbudget toch moeilijk. En er kwam een E21 op mijn pad.
Het is een mintgroene 316 uit '77, met ZF 3HP-22 bak, met 318 motor en LPG. Pakweg 180k kilometers op de klok. Hij heeft een lekke koppakking en een slechte uitlaat, maar voor de vriendenprijs die gevraagd wordt kan ik hem nauwelijks laten staan. Ik ga medio september kijken en zal tzt de verdere ontwikkelingen posten daarvan! Jullie eerste gedachten zijn ook zeer welkom, ik ben inmiddels vrij bekend in de wereld van de E28, nog niet zo zeer in die van de E21!
Tot snel