316 BAUR 72UR28
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2414
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
316 BAUR 72UR28
Kwam ik 2 weken geleden tegen op de A50 in de buurt van Heerde. Gaat om een 316 BAUR met het kenteken 72-UR-28 (72UR28). Is een exemplaar uit 1978, kleur zou maar zo eens Rubin kunnen zijn.
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29532
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 316 BAUR 72UR28
Lachen! Ondanks dat ik er zelf een heb weet ik er maar erg weinig vanaf... is dit een hele vroege Baur of valt dat mee?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11803
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 316 BAUR 72UR28
Gave spot!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 307
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: 316 BAUR 72UR28
Wat ik hier zie is een 323i dubbele uitlaat en type 2 spiegels
hadden we vroeger nog een BAUR register waar je nog wat terug kon vinden, in het huidige register vind ik niets meer terug.
hadden we vroeger nog een BAUR register waar je nog wat terug kon vinden, in het huidige register vind ik niets meer terug.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 316 BAUR 72UR28
Ik kan alleen wat opzoeken met het vin nummer in de productielijst van Baur.
Maar wel een hele leuke spot, ik kende deze auto niet.
Maar wel een hele leuke spot, ik kende deze auto niet.
So many cars, so little time
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 494
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: 316 BAUR 72UR28
Mijn vermoeden is dat het A70130-11 is, aangezien het een zwarte 316 is op kenteken.
De 3e in Nederland geleverde TC1.
Gr Jeroen
De 3e in Nederland geleverde TC1.
Gr Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 307
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: 316 BAUR 72UR28
wel apart allemaal die een lager BAUR nr hebben dan die ik hier heb staan zijn Jonger.
de 25-zl-49 met baur nr A00205-1 is van 5-6-78 en de 72-ur-28 is van 20-6-78.
Is er in het register ook te zien of dat die van mij later door de firma baur is omgeboud?
de 25-zl-49 met baur nr A00205-1 is van 5-6-78 en de 72-ur-28 is van 20-6-78.
Is er in het register ook te zien of dat die van mij later door de firma baur is omgeboud?
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 494
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: 316 BAUR 72UR28
Hoi Jan,
Hierbij het gedeelte waar de 205 op staat. Zoals je ziet is er ook een kenteken genoteerd; de wagen was dus al toegelaten op Nederlands kenteken. En rechtsboven staat: 16-6-1978. Dus jouw wagen is inderdaad later omgebouwd. En heeft later een ander kenteken gekregen
Overigens zijn er van de eerste honderd geproduceerde TC1 nog 20 bekend, waarvan drie stuks nog op de 1e productiepagina stonden: 1, 8 en 10.
Gr Jeroen
Hierbij het gedeelte waar de 205 op staat. Zoals je ziet is er ook een kenteken genoteerd; de wagen was dus al toegelaten op Nederlands kenteken. En rechtsboven staat: 16-6-1978. Dus jouw wagen is inderdaad later omgebouwd. En heeft later een ander kenteken gekregen
Overigens zijn er van de eerste honderd geproduceerde TC1 nog 20 bekend, waarvan drie stuks nog op de 1e productiepagina stonden: 1, 8 en 10.
Gr Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 307
- Joined: Wed Apr 20, 2011 10:02 am
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Re: 316 BAUR 72UR28
Hoi Jeroen, dat is weer mooie informatie waar ik iets aan heb.
nauw weet ik ook meteen dat het een origineel NL geleverde auto is.
Het gebeurde vroeger wel vaker dat de auto eerst op naam gezet werd en daarna de extra's van wege de BPM.
Of ze hebben hem later na de ombouw weer als nieuw verkocht met een nieuw kenteken.
de Garage in Velp kan ik nog niet vinden wel een autotaxatie bedrijf van Hoving.
nauw weet ik ook meteen dat het een origineel NL geleverde auto is.
Het gebeurde vroeger wel vaker dat de auto eerst op naam gezet werd en daarna de extra's van wege de BPM.
Of ze hebben hem later na de ombouw weer als nieuw verkocht met een nieuw kenteken.
de Garage in Velp kan ik nog niet vinden wel een autotaxatie bedrijf van Hoving.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29532
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 316 BAUR 72UR28
Hoving in Velp is volgens mij de voorloper van Ekris. Ons Appeltje kwam daar ook vandaan.
Regards/groeten, Jeroen
- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- Posts: 494
- Joined: Mon Aug 13, 2007 10:39 pm
- My E21(s): None, only E30 Baur
- Location: Maasbracht, Netherlands
Re: 316 BAUR 72UR28
Bij de 72 Nederlandse TC1 heb ik overigens 6 dealers:
- Alimpo, Den Haag: 6 stuks
- Hessels, Delft: 7 stuks,
- Kuijken BV, Aalst-Waalre: 1
- Middendorp, Ede: 1
- Oldenhof, Enschede: 33 stuks
- Van Hoving, Velp: 2 stuks
En rest staat enkel als "BMW Export, München" te boek.
In het kader van "laten we het ook eens van de andere kant bekijken":
Wat we ooit dachten dat de laatste TC1 was (74595, nu in België) werd geleverd door Kuijken. Maar er blijken iets meer TC1´s te zijn geproduceerd, blijkbaar had Oldenhof wel trek in enkele TC1 (waarschijnlijk voor dumpprijzen), dus 74596 (316 Burgundrot, nu in Belgie) en 74597 (320/6 in Olivgrun) gingen ook naar Oldenhof. Waar 74598, de laatste TC1 waar ik bewijs van heb, naar toe ging is niet helemaal duidelijk maar zou ook zomaar Oldenhof kunnen zijn geweest.
Gr Jeroen
- Alimpo, Den Haag: 6 stuks
- Hessels, Delft: 7 stuks,
- Kuijken BV, Aalst-Waalre: 1
- Middendorp, Ede: 1
- Oldenhof, Enschede: 33 stuks
- Van Hoving, Velp: 2 stuks
En rest staat enkel als "BMW Export, München" te boek.
In het kader van "laten we het ook eens van de andere kant bekijken":
Wat we ooit dachten dat de laatste TC1 was (74595, nu in België) werd geleverd door Kuijken. Maar er blijken iets meer TC1´s te zijn geproduceerd, blijkbaar had Oldenhof wel trek in enkele TC1 (waarschijnlijk voor dumpprijzen), dus 74596 (316 Burgundrot, nu in Belgie) en 74597 (320/6 in Olivgrun) gingen ook naar Oldenhof. Waar 74598, de laatste TC1 waar ik bewijs van heb, naar toe ging is niet helemaal duidelijk maar zou ook zomaar Oldenhof kunnen zijn geweest.
Gr Jeroen